AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #1 Skrevet 11. april 2019 Jeg er ansatt i et bemanningsbyrå da det er fleksibelt ettersom jeg er student. Det går for det meste i barnehager. Den siste tiden har det også blitt en del SFO arbeid da jeg ikke har så mange ledige dager i uka til en full dag i barnehagen. Problemet er at jeg aldri får tilbud om oppdrag. Nå er det 1 måned siste jeg hadde et oppdrag sist. Hvordan kan jeg gå fram for å få frem at jeg trenger flere oppdrag. Kan jeg spørre om de kan sende meg tilbud om andre jobber f.eks, butikk o.l? Vil heller ikke virke utakknemlig for jobben, det er jo jeg som ikke har nok tid til å ta hele dager i barnehagen da jeg har forelesninger 4/5 dager i uken. Merk at jeg har vært ansatt siden oktober, er redd for å finne ny deltidsjobb da det har går såpass kort tid. Samtidig betaler barnehagejobber bedre lønn enn om jeg skulle jobbet noen timeskift i f.eks butikk. Men det nytter jo ikke når jeg ikke får oppdrag!! Jeg trenger så sårt penger! Anonymkode: b0e6e...bde
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #2 Skrevet 11. april 2019 Kan du evt. registrere deg et vikarbyrå til? Dessverre er noen av dem dårlige til å følge opp. Anonymkode: 69a9a...e95
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #3 Skrevet 11. april 2019 Jobber for bemanningsbyrå for tiden selv, de ser først og fremst etter personer som kan ta hele, og fulle vakter. Dessverre er det mange om pengene, og de som kan ta hele dagen blir prioritert. Du skal jo dekke dagen for en av dems ansatte.. Anonymkode: a0e1b...fb5 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #4 Skrevet 11. april 2019 37 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber for bemanningsbyrå for tiden selv, de ser først og fremst etter personer som kan ta hele, og fulle vakter. Dessverre er det mange om pengene, og de som kan ta hele dagen blir prioritert. Du skal jo dekke dagen for en av dems ansatte.. Anonymkode: a0e1b...fb5 Var det ikke litt dårlig av dem å ansette mwg i utgangspunktet når jeg var så klar på min ledighet osv? I tillegg føler jeg ikke at jeg kan sette opp hun som tilkaller meg som referanse dersom jeg skal søke ny jobb, da jeg absolutt ikke har noen kontakt med henne annet enn de få gangene jeg har hatt oppdrag. Hvordan skal jeg gjøre det? Ts Anonymkode: b0e6e...bde
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #5 Skrevet 11. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var det ikke litt dårlig av dem å ansette mwg i utgangspunktet når jeg var så klar på min ledighet osv? I tillegg føler jeg ikke at jeg kan sette opp hun som tilkaller meg som referanse dersom jeg skal søke ny jobb, da jeg absolutt ikke har noen kontakt med henne annet enn de få gangene jeg har hatt oppdrag. Hvordan skal jeg gjøre det? Ts Anonymkode: b0e6e...bde Hun får tilbakemeldinger fra de du har oppdrag hos, så det skal nok gå helt fint. Jeg har selv jobbet gjennom Manpower, og fikk tilbud om jobb nesten hver dag. Det gikk litt treg i starten, men etter å ha jobbet et sted, ba de ofte om at jeg skulle komme igjen. Dermed ble det flere "faste" arbeidsplasser. Gjør en god jobb når du jobber, så blir det nok mer etterhvert. Anonymkode: c6574...819
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #6 Skrevet 11. april 2019 Jeg vil påstå at jeg gjør en god jobb, får stadig forespørsel fra de samme barnehagene som ønsker å ha meg tilbake, problemet er at det ikke passer for meg. Hvis jeg ønsker meg et annet felt innenfor dette bemanningsbyrået må jeg på nytt intervju da? Tenkte jeg kunne spørre om jeg kunne bli kontakten om andre småjobber som ikke tar hele dagen da jeg ikke har så mye tid. Anonymkode: b0e6e...bde
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #7 Skrevet 11. april 2019 Min erfaring er at bemanningsbyråer har mange cver inne, og det lønner seg nok å være aktiv, ringe, mase litt, spørre.. Jeg har, uten å egentlig vite det, eller tenke på det, vært hos et bemanningsbyrå, men har ikke hørt noe fra de på år og dag.. (meldte meg inn en gang for lenge siden når jeg søkte på en jobb, jeg ikke fikk, og skulle være vikar og høre mer fra de, men hørte aldri noe, fikk en annen jobb og glemte de helt. Skjønte at jeg fortsatt var innen de når de hentet ut skattekort for en stund tilbake). Anonymkode: 8afb4...ba5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 Problemet ligger nok i at du ikke kan jobbe fulle dager på dagtid pga forelesninger, da blir det vanskelig med jobb i barnehage. De er lite interessert i å få inn en vikar som bare kan dekke deler av en vakt og dermed går oppdraget til noen som kan jobbe hele dagen. Det er nok lettere å få mer å gjøre i butikk eller på lager, da det er mulig å jobbe kvelder og helger. Jeg har bl.a. jobbet på lager via et bemanningsbyrå og flere av kollegene der var vikarer fra samme byrå som jobbet noen kvelder og helger ved siden av studiene. Kveldsvaktene der startet kl. 15 og de rakk forelesning på formiddagen før de kom på jobb. Snakk med konsulenten din i byrået og hør om mulighetene for å få andre typer oppdrag. Anonymkode: 777ff...4a5 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå