Gå til innhold

Jobber turnus og skal jobbe "røde" dager" i påsken. Hva er egentlig lønna?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ganske nylig begynt i en jobb som innebærer skiftarbeid i fast turnus og turnusen min gjør at jeg skal jobbe fire røde dager påsken. Alle på jobben er veldig fornøyd med at vi får "100%" disse dagene, men jeg er usikker på hva det egentlig betyr. Får vi dobbel timelønn + de vanlige tilleggene for kvelds-/helgearbeid? Eller får vi rett og slett dobbelt av normal lønn, altså at både timelønn og tillegg blir doblet?

Anonymkode: 19ff4...a21

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du får tillegg på 133% av timelønnen (antar det er i helse) men ikke tillegg, og heller ikke økning i tillegg. Så har du 100 kr timen får du 100 kr + 133 kr = 233 kr timen for å forklare litt enkelt. 

Anonymkode: 1277f...d06

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Da jeg jobbet i serveringsbransjen var røde dager 100% tillegg, og 100% tillegg betyr dobbelt av vanlig timelønn. Hvis du har timelønn på 100 kr får du 200 kr per time. Ingen tillegg

Anonymkode: d330d...fb5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i luftfart, med flycatering. Arbeidsplassen er i drift 24/7 og min avdeling er i drift fra 05:00 til 24:00 alle dager. Vi får tillegg for kvelds- og helgejobbing.

TS

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg jobber i luftfart, med flycatering. Arbeidsplassen er i drift 24/7 og min avdeling er i drift fra 05:00 til 24:00 alle dager. Vi får tillegg for kvelds- og helgejobbing.

TS

Innen luftfart varierer det, men 100%  (og evt. natt tillegg) får de i sikkerhetskontrollen. 

Anonymkode: 6487e...94b

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Innen luftfart varierer det, men 100%  (og evt. natt tillegg) får de i sikkerhetskontrollen. 

Meg igjen! Du får ikke dobbelt kveldstillegg (natt tillegg), bare på den ordinære timelønna.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar.  Får jo svaret når lønnsslippen kommer, men er nysgjerrig på hvor mye ekstra jeg faktisk kommer til å tjene på de dagene. 

Men er det riktig å anta at jeg får vanlig timelønn x 2 + kvelds-/helgetillegg? Eller er det kun vanlig timelønn x 2?

TS

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar.  Får jo svaret når lønnsslippen kommer, men er nysgjerrig på hvor mye ekstra jeg faktisk kommer til å tjene på de dagene. 

Men er det riktig å anta at jeg får vanlig timelønn x 2 + kvelds-/helgetillegg? Eller er det kun vanlig timelønn x 2?

TS

Timelønn + 100%+kveldstillegg. Ikke helgetillegg.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er 100% fra kl 18 onsdag før skjærtorsdag til tirsdag morgen kl 06. Så om du jobber tirsdag fra kl 05, så er det en time med 100%. 

Men ikke 100% på kveldstillegg eller flyplasstillegg( om dere har det)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...