Gå til innhold

Når merket dere de første grå hårene og hva kan man gjøre mot det?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fikk mitt første da jeg var 50, er nå 51, og har bare hatt 4-5 grå hårstrå som jeg bare nappet ut. 

Anonymkode: 841b8...50e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oppdaget mine første i en alder av 28. Det tok noen år før jeg syntes jeg måtte gjøre noe- jeg kler rett og slett ikke min ekte hårfarge i vinterhalvåret, jeg blir gusten og fæl. Jeg striper håret. Da synes ikke de grå like mye som ved fullfarge, synes jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvor raskt går prosessen egentlig for dere som har blitt synlig grå? 
Når kan jeg forvente at mine 5-6 gråhår blir til på avstand synlige sølvstriper , halv eller hel manke? 

Anonymkode: a46e4...97c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2019 den 6.25, Peanut skrev:

Da er det ikke grått hår, men glasshår :sleep: Grått hår karakteriseres som noe knudrete hårstrå som er enten grått eller hvitt. Når man har fått det, vil ikke fargen komme tilbake. Farger man håret, sitter fargen i, til etterveksten kommer. 

Glasshår karakteriseres som glatt hårstrå som er gjennsiktig. Fargen kan der komme tilbake når man har stressfrie perioder. Farger man håret, glir fargen av hårstrået når fargen vaskes ut og er synlig i håret der det er også frem til etterveksten. 

Jeg har glasshår. Farger håret gyllenblondt så glasshårene gir sjatteringene i håret. Jeg har hatt hårstrå der en del er mørk blond, så gjennomsiktig og så mørk blond igjen. 

Er slike glasshår stivere og tykkere enn de vanlige hårstråene? Og er de hvite eller gjennomsiktige?
Er vanlige grå og hvite hår stivere og tykkere enn de vanlige hårstråene?

Anonymkode: ef4e2...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, Lærerinna skrev:

Oppdaget mine første i en alder av 28. Det tok noen år før jeg syntes jeg måtte gjøre noe- jeg kler rett og slett ikke min ekte hårfarge i vinterhalvåret, jeg blir gusten og fæl. Jeg striper håret. Da synes ikke de grå like mye som ved fullfarge, synes jeg.

Jeg har fått noen hvite hår. Jeg er usikker på om det er normalt at disse er tykkere og stivere enn det andre håret mitt? Er dine grå/hvite hår tykkere og stivere enn de andre hårene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har fått noen hvite hår. Jeg er usikker på om det er normalt at disse er tykkere og stivere enn det andre håret mitt? Er dine grå/hvite hår tykkere og stivere enn de andre hårene?

Ja, de er veldig annerledes. Til vanlig har jeg ganske tynt, fint hår, men disse er som du sier tykkere og stivere. Står gjerne litt opp mellom de andre hårene, så virkelig ikke så enkelt å skjule. Jeg napper endel, da. Vet ikke om det er så lurt, men...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
På 12.4.2019 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet man forskjellen på glasshår og grått hår? Mine er hvite tror jeg, og det første jeg nappet ut var halvparten hvitt og halvparten mørkt av hårfargen som hadde vokst ut. 

Anonymkode: a46e4...97c

Kan bare snakke for min egen del. Jeg har kanskje hatt 2-3 helt hvite hårstrå, der hårstrået var hvitt (ikke gjennomsiktig) og noe knudrete å ta på. Mine glasshår er gjennomsiktige, og hårstrået er glatt å ta på. Eventuelt kan også halvparten av glasshåret være gjennomsiktig og halvparten mørkere, eller 1/4 gjennomsiktig- 1/4 mørkere- 1/4 gjennomsiktig og 1/4 mørkere. Får meg da til å tro at i de stressfrie periodene kommer fargen tilbake, og i de stressfulle periodene så mister håret fargen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Peanut
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er slike glasshår stivere og tykkere enn de vanlige hårstråene? Og er de hvite eller gjennomsiktige?
Er vanlige grå og hvite hår stivere og tykkere enn de vanlige hårstråene?

Glasshår er akkurat som de vanlige hårstråene, unntatt at de er gjennomsiktige (til tider). Grå eller hvite hårstrå er stivere/tykkere/knudrete enn de vanlige hårstråene. 

Endret av Peanut
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Peanut skrev:

Glasshår er akkurat som de vanlige hårstråene, unntatt at de er gjennomsiktige (til tider). Grå eller hvite hårstrå er stivere/tykkere/knudrete enn de vanlige hårstråene. 

Takk for god informasjon! :hjerte: Da har jeg begynt å få hvitt hår :) Min naturlige hårfarge er mellombrun.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
På 11.4.2019 den 3.19, AnonymBruker skrev:

Er det virkelig vanlig å få grå hår så tidlig? Jeg er 49 år og har ikke et eneste.

Anonymkode: fa77d...328

Bra for deg. Kanskje du ikke har så mange bekymringer? 

Jeg er 38 og har mange. Grå hår. Fikk nesten alle i fjor når jeg hadde masse bekymringer hele tiden. Nå som bekymringene er færre så kanskje det vokser ut brune hår igjen...?

Anonymkode: 78a21...1c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
29 minutter siden, Lærerinna skrev:

Ja, de er veldig annerledes. Til vanlig har jeg ganske tynt, fint hår, men disse er som du sier tykkere og stivere. Står gjerne litt opp mellom de andre hårene, så virkelig ikke så enkelt å skjule. Jeg napper endel, da. Vet ikke om det er så lurt, men...

Takk for svar! :hjerte: Jeg nappet også de første, men nå lar jeg de være. At en del av håret har tykkere hårstrå vil jo også få håret totalt sett til å være mer omfangsrikt/tykkere på en måte :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaget mine første hvite (!!!) hår da jeg var 27, nå har jeg fått noe mer. Derimot har jeg ikke begynt å farge det ennå, fordi det synes omtrent ikke, men napper bort noen. Jeg vet det er fy-fy å nappe bort, men vil ikke ha dem :P Kommer til å farge håret når det blir flere av dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Peanut skrev:

Jeg ser jeg har noen lysere hår i etterveksten og antar at disse er mine grå.  De er verken stivere eller mer knudrete enn mitt vanlige hår. Er ikke alle som får stivere hår selv om de blir grå. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir 30 i år og akkurat funnet ett grått hår. Jeg ble litt glad nesten jeg, gleder meg til å bli gammel og rynkete og gråhåra 😍

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Fikk de første grå (hvite)hårene som 20-åring. Er 38 nå, og har farget håret siden jeg var 18. De siste par årene har det blitt mer hvite hår i front og ved sidene. Har variert mellom å farge det (og slite litt med ettervekst) og stripe det slik at de hvite hårene blir mindre synlig.

Anonymkode: 63bc8...a11

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...