Tibbie Skrevet 11. april 2019 #41 Skrevet 11. april 2019 Jeg jobbet forresten i kjede, og det er heller ikke lov til å informere kunder om kommende tilbud, med mindre det er salg (romjulssalg, høst ol.). Noen ganger fikk vi heller ikke vite når noen av kampanjene slutter, sånn at vi ikke skulle fortelle kunden om dette. Hvis kunden vet at "åh, det varer jo en uke til. Da kommer jeg tilbake senere", så ender det med at de ikke gjør det. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #42 Skrevet 11. april 2019 Dette har skjedd meg og. Man kan jo ikke klage på det, man må jo bare akseptere at denne gangen hadde man uflaks. Evt gå tilbake å bytte da, men jeg synes det er i overkant frekt (men mindre frekt enn å klage, bare så det er sagt). Jeg har også opplevd en gang at en lokal butikk oppfordret meg til å vente til i morgen (dette var en halvtime før stengetid) for da var det salg. Dette var en butikk jeg hadde lagt igjen mye penger i over de siste åra, men likevel ble jeg utrolig takknemlig for denne opplysningen. Hadde ikke regnet med det i det hele tatt. Anonymkode: f0334...775 6
Tran09 Skrevet 11. april 2019 #43 Skrevet 11. april 2019 Det er ikke sikkert den personen som stod i kassen var klar over at det kom til å bli 20% rabatt dagen etter. Men du kan alltids prøve
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #44 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Tran09 skrev: Det er ikke sikkert den personen som stod i kassen var klar over at det kom til å bli 20% rabatt dagen etter. Men du kan alltids prøve Hun handlet med sjefen.. Anonymkode: 088f3...629 3
Hedersbrukeren Skrevet 11. april 2019 #45 Skrevet 11. april 2019 Om man kjøper klær, eller hva som helst annet, og er villig til å betale hva det koster, så kan man ikke klage om prisen settes ned i etterkant. Om de ikke hadde hatt salg før til sommeren, så hadde du vært en fornøyd kunde? Klesbutikker har salg titt og ofte, slik fungerer det i den bransjen, avansen på klær er veldig høy 2
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #46 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, Clefable skrev: Haha, nei, det er en internasjonal kjede som har vært til stede i mange år, og gjør det bra. Som sagt har jeg aldri opplevd at noen har vært frekke nok til å prøve bytte ordinære varer inn når det er salg, så det har aldri vært noen krangler eller sure miner på det. Det kan jo hende butikksjef hadde godatt det for å unngå krangel dersom det en gang skulle skje, men som sagt, vi har blitt fortalt at det ikke skal gjøres. Jeg tror ikke på deg. Anonymkode: 088f3...629
Clefable Skrevet 11. april 2019 #47 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tror ikke på deg. Anonymkode: 088f3...629 Ok? Hva tror du jeg skulle finne på her? Jeg vil ikke avspore for mye, men lurer bare på hvorfor du ikke tror på retningslinjene vi har fått satt fra vår distriktsjef.
Ullvott Skrevet 11. april 2019 #48 Skrevet 11. april 2019 Til dere som sier «det er ikke lov å informere om salg»: TS forteller at dette er en selvstendig butikk og at det var butikksjefen hun handlet av. Det er helt opp til butikksjefen om han vil informere om dette eller ikke. Ingen annen regel enn butikkenes interne bestemmelser avgjør dette. Uavhengige butikker på små steder lever av én eneste ting, og det er gode kundeforhold. Hvis TS er en god kunde som handler der ofte ville det ikke vært unaturlig å gi TS et hint om et kommende salg, eller eventuelt gi litt avslag der og da. Slik butikken valgte å gjøre det i TS’ tilfelle vant de akkurat DET salget, men risikerer å tape på sikt. Ikke bare fordi TS føler mindre lojalitet til forretningen, men fordi man risikerer et dårlig rykte. Det betyr mindre for en kjedebutikk på et større sted/på et kjøpesenter, for der er kundegrunnlaget mye større, men for småbutikker på småsteder kan det være drepen. 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #49 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Om man kjøper klær, eller hva som helst annet, og er villig til å betale hva det koster, så kan man ikke klage om prisen settes ned i etterkant. Om de ikke hadde hatt salg før til sommeren, så hadde du vært en fornøyd kunde? Klesbutikker har salg titt og ofte, slik fungerer det i den bransjen, avansen på klær er veldig høy I dette tilfellet siden ts handlet med sjefen synes jeg det var dårlig kundeservice, men ellers nei, som regel vet ikke en vanlig ansatt om det, men alt dette tullet om at man ikke kan bytte innenfor bytte tiden til tilbudsvarer eller hva man vil? For noe tull. Anonymkode: 088f3...629 3
Hedersbrukeren Skrevet 11. april 2019 #50 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: I dette tilfellet siden ts handlet med sjefen synes jeg det var dårlig kundeservice, men ellers nei, som regel vet ikke en vanlig ansatt om det, men alt dette tullet om at man ikke kan bytte innenfor bytte tiden til tilbudsvarer eller hva man vil? For noe tull. Anonymkode: 088f3...629 Om en butikksjef anbefaler alle kunder uka før salg å dra hjem men komme tilbake når det er salg, så vil det ikke akkurat gagne butikken. Da kunne man like gjerne stengt butikken hele uka i forkant og skrevet en lapp på døra 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #51 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, Hedersbrukeren skrev: Om en butikksjef anbefaler alle kunder uka før salg å dra hjem men komme tilbake når det er salg, så vil det ikke akkurat gagne butikken. Da kunne man like gjerne stengt butikken hele uka i forkant og skrevet en lapp på døra Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Virker ikke sånn. Anonymkode: 088f3...629 1
Clefable Skrevet 11. april 2019 #52 Skrevet 11. april 2019 6 minutter siden, Ullvott skrev: Til dere som sier «det er ikke lov å informere om salg»: TS forteller at dette er en selvstendig butikk og at det var butikksjefen hun handlet av. Det er helt opp til butikksjefen om han vil informere om dette eller ikke. Ingen annen regel enn butikkenes interne bestemmelser avgjør dette. Uavhengige butikker på små steder lever av én eneste ting, og det er gode kundeforhold. Hvis TS er en god kunde som handler der ofte ville det ikke vært unaturlig å gi TS et hint om et kommende salg, eller eventuelt gi litt avslag der og da. Slik butikken valgte å gjøre det i TS’ tilfelle vant de akkurat DET salget, men risikerer å tape på sikt. Ikke bare fordi TS føler mindre lojalitet til forretningen, men fordi man risikerer et dårlig rykte. Det betyr mindre for en kjedebutikk på et større sted/på et kjøpesenter, for der er kundegrunnlaget mye større, men for småbutikker på småsteder kan det være drepen. Regner med de fleste butikker ikke får dårlig rykte av å ikke opplyse om oppkommende tilbud, for de fleste skjønner faktisk hvorfor butikkene ikke kan drive på og gjøre dette. Det er uflaks, klart, men ikke dårlig service. 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #53 Skrevet 11. april 2019 5 minutter siden, Hedersbrukeren skrev: Om en butikksjef anbefaler alle kunder uka før salg å dra hjem men komme tilbake når det er salg, så vil det ikke akkurat gagne butikken. Da kunne man like gjerne stengt butikken hele uka i forkant og skrevet en lapp på døra Om man stenger butikken, går man glipp av de kundene som vil handle NÅ, og som ikke gidder vente på salget... Det er ikke som om alle i hele verden gidder ta en ekstra tur for å spare 40 kr på et plagg. Anonymkode: fd38d...afe 1
Gjest Albbas Skrevet 11. april 2019 #54 Skrevet 11. april 2019 5 hours ago, AnonymBruker said: Å opplyse om tilbud på forhånd er ikke lov. Samme om du handlet med butikkeieren eller en vanlig ansatt. De følger loven. Hvor i verden kan dette kalles dårlig kundeservice? Sikkert surt for deg, men jeg syns du oppfører deg urimelig i innlegget her. Hjelper ikke å kritisere personen for dårlig kundeservice når personen følger norsk lov. Anonymkode: 24c80...826 Selvfølgelig er det lov iht norsk lov! Hva i all verden er det du innbiller deg? At alle kampanjeaviser som leveres ut i postkasser ukentlig er ulovlige?? Det ER LOV å informere om tilbud på forhånd. En butikk kan ha egne rutiner som nekter de ansatte å informere om kommende kampanjer, men det er altså ingen juridisk lov som nekter en det.
Hedersbrukeren Skrevet 11. april 2019 #55 Skrevet 11. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Leste du i det hele tatt hva jeg skrev? Virker ikke sånn. Anonymkode: 088f3...629 Jo, du skrev at dette var dårlig kundeservice fra butikksjefen sin side, og jeg uttrykte at det er jeg uenig i Om butikksjefen skulle opplyst til alle kunder om kommende salg (for man skal jo ikke forskjellsbehandle), så ville det vært dårlig for businessen. Også mulig det er en policy fra eiersiden, og at butikksjefen bare gjorde jobben sin 2
Tibbie Skrevet 11. april 2019 #56 Skrevet 11. april 2019 (endret) 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det god driftsforståelse å få kundene til å føle seg snytt? Om man føler seg "lurt" av butikken, handler man gjerne ikke der igjen med det første. Hva taper du mest penger på? En kunde som kjøper en vare til fullpris, men som så aldri handler der igjen og forteller sine venner og bekjente at dere har dårlig service, eller en kunde som kjøper ting på salg (og da gjerne kjøper flere ting enn planlagt) og som så skryter av dere til venner og bekjente? Anonymkode: fd38d...afe Dere (vi) som kunder må forstå at bedrifter ikke kan sende bort alle kundene dagene før kampanjen, for at de kanskje skal komme tilbake. Det er ikke sånn det fungerer! Endret 11. april 2019 av Tibbie 5
Ullvott Skrevet 11. april 2019 #57 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, Tibbie skrev: Dere som kunder må forstå at bedrifter ikke kan sende bort alle kundene dagene før kampanjen, for at de kanskje skal komme tilbake. Det er ikke sånn det fungerer! Der er jeg uenig med deg. På mindre steder og i små, frittstående butikker er det akkurat sånn det fungerer. Nå snakker vi heller ikke om at kampanjen er langt fram i tid. TS handlet en ettermiddag, og varene var satt ned fra morgenen etter. Det dreier seg altså om kanskje et par timer av åpningstiden. Forstår godt at TS ikke akkurat synes hun har gjort en suveren deal, for å si det slik. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #58 Skrevet 11. april 2019 Surt, sa reven! Men jeg hadde ikke klaget på det, shit happens. Anonymkode: 2596d...0bb 3
Clefable Skrevet 11. april 2019 #59 Skrevet 11. april 2019 21 minutter siden, Albbas skrev: Selvfølgelig er det lov iht norsk lov! Hva i all verden er det du innbiller deg? At alle kampanjeaviser som leveres ut i postkasser ukentlig er ulovlige?? Det ER LOV å informere om tilbud på forhånd. En butikk kan ha egne rutiner som nekter de ansatte å informere om kommende kampanjer, men det er altså ingen juridisk lov som nekter en det. Jeg regner med personen mener at de følges butikkens egen "lov", eller retningslinjer. Ikke en juridisk lov.
Tibbie Skrevet 11. april 2019 #60 Skrevet 11. april 2019 15 minutter siden, Ullvott skrev: Der er jeg uenig med deg. På mindre steder og i små, frittstående butikker er det akkurat sånn det fungerer. Nå snakker vi heller ikke om at kampanjen er langt fram i tid. TS handlet en ettermiddag, og varene var satt ned fra morgenen etter. Det dreier seg altså om kanskje et par timer av åpningstiden. Forstår godt at TS ikke akkurat synes hun har gjort en suveren deal, for å si det slik. Hvordan det er å drive på "bygda" vet jeg lite om, men det er en grunn til at alle store bedrifter har en slik praksis når det kommer til kampanjer. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå