AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #21 Skrevet 11. april 2019 Å opplyse om tilbud på forhånd er ikke lov. Samme om du handlet med butikkeieren eller en vanlig ansatt. De følger loven. Hvor i verden kan dette kalles dårlig kundeservice? Sikkert surt for deg, men jeg syns du oppfører deg urimelig i innlegget her. Hjelper ikke å kritisere personen for dårlig kundeservice når personen følger norsk lov. Anonymkode: 24c80...826 7
Grønt blad Skrevet 11. april 2019 #22 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: [...] Hvis de vil konkurrere mot internetthandel MÅ butikkene yte god kundeservice. Det er jo den eneste fordelen de har! Anonymkode: 40671...337 God kundeservice er jo nettopp at du kan komme dit, prøvespille varen med en gang, snakke med en fagperson, få svar med en gang og få varen med en gang du har kjøpt den. Skulle noe være galt, kan du henvende deg direkte i butikken i stedet for å måtte. Om du hadde undersøkt selv på forhånd, funnet ut at varen var 10% billigere på nett og spurt om de kunne matche prisen i butikken, så hadde du sikkert fått varen til en lavere pris. Det pleier å gå veldig greit. Irriterende, ja, men det er dessverre slik samfunnet har utviklet seg. 3
Million Skrevet 11. april 2019 #23 Skrevet 11. april 2019 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobber i butikk og vi har ikke lov til å opplyse om kommende rabatter og kampanjer. Anonymkode: 5fabf...c36 Det skjønner jeg godt, for da hadde jo butikken vært folketom og omsetningen lik null i dagesvis før salget. Det funker dårlig når man skal drive næringsvirksomhet 🙂 Samtidig kan man jo skjønne folk som kjøper ting til full pris, og oppdager dagen etterpå eller noe sånt at det er kommet på salg. Sure penger. But that's life! Endret 11. april 2019 av Million 2
deedee_ Skrevet 11. april 2019 #24 Skrevet 11. april 2019 Det er helt vanlig at butikker ikke opplyser om kommende tilbud. Sier jo seg selv. Butikker har budsjetter og mål de må opprettholde hver dag for at butikken skal gå rundt. Om man hele tiden forteller folk når tilbudene er vil man miste penger i flere uker før tilbudskampanjer da alle vil "vente" med å handle til den dagen. Det lønner seg jo ikke i det hele tatt. Skjønner det er kjipt, men det er ikke dårlig kundeservice. 9
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #25 Skrevet 11. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Å opplyse om tilbud på forhånd er ikke lov. Samme om du handlet med butikkeieren eller en vanlig ansatt. De følger loven. Hvilken lov er dette? Bortsett fra butikkens interne rutiner. Anonymkode: c95f1...4f5 7
Clefable Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 (endret) I min butikk har vi ikke lov til å informere om kommende tilbud. Da ville jo ingen handlet dagene før tilbudet kom. Så dette synes jeg ikke er noen dårlig kundeservice, altså. Sånn er det å drive butikk. Edit: Vi har heller ikke lov til å ta inn varer for så å selge dem igjen til tilbudspris. Da må vedkommede i så tilfelle returnere varene tidlig om dagen, og kjøpe alt på nytt av en annen ansatt senere, for å "lure" systemet. Nettopp fordi man ikke skal kunne handle på fullpris en dag, og så angre seg når man ser det er et tilbud raskt etterpå. Endret 11. april 2019 av Clefable 5
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvilken lov er dette? Bortsett fra butikkens interne rutiner. Anonymkode: c95f1...4f5 38 år, jobbet i butikk i flere år, aldri fått en slik beskjed. Nå er det ikke alltid at jeg vet at det er tilbud da.. Jeg synes det var dårlig kundeservice ts, og bytt klærene og butikk med god samvitighet. Anonymkode: 088f3...629 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #28 Skrevet 11. april 2019 6 minutter siden, Clefable skrev: I min butikk har vi ikke lov til å informere om kommende tilbud. Da ville jo ingen handlet dagene før tilbudet kom. Så dette synes jeg ikke er noen dårlig kundeservice, altså. Sånn er det å drive butikk. Edit: Vi har heller ikke lov til å ta inn varer for så å selge dem igjen til tilbudspris. Da må vedkommede i så tilfelle returnere varene tidlig om dagen, og kjøpe alt på nytt av en annen ansatt senere, for å "lure" systemet. Nettopp fordi man ikke skal kunne handle på fullpris en dag, og så angre seg når man ser det er et tilbud raskt etterpå. Hvor jobber du? Slik at jeg kan eventulet slutte å handle hos dere, gud for en dårlig service dere har, jeg lurer på hvor mange ganger jeg har handlet innenfor tidsfristen til å bytte, til tilbudsvarer, har faktisk aldri opplevd det du skisserer her, verken her i Norge eller utlandet. Anonymkode: 088f3...629 4
Clefable Skrevet 11. april 2019 #29 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: 38 år, jobbet i butikk i flere år, aldri fått en slik beskjed. Nå er det ikke alltid at jeg vet at det er tilbud da.. Jeg synes det var dårlig kundeservice ts, og bytt klærene og butikk med god samvitighet. Anonymkode: 088f3...629 Dere som mener dette er dårlig kundeservice; hvor lenge på forhånd synes dere man skal si ifra om oppkommende tilbud? Og dere mener virkelig butikken skal gå glipp av salg en hel dag (eller flere) for at kunder skal vente på tilbudet? Det funker dårlig for de fleste butikker, spesielt uavhengige som er enda mer avhengig av god omsetning for å gå rundt. 7
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #30 Skrevet 11. april 2019 Jeg synes det var dårlig service å ikke opplyse om salget. Og jeg hadde hatt null kvaler med å da bytte inn igjen klærne, og handle nye på salget. Anonymkode: fd38d...afe 4
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #31 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Clefable skrev: Dere som mener dette er dårlig kundeservice; hvor lenge på forhånd synes dere man skal si ifra om oppkommende tilbud? Og dere mener virkelig butikken skal gå glipp av salg en hel dag (eller flere) for at kunder skal vente på tilbudet? Det funker dårlig for de fleste butikker, spesielt uavhengige som er enda mer avhengig av god omsetning for å gå rundt. Som sagt jeg har flere ganger i både Norge og utlandet, kjøpt ting til full pris, og det har kommet tilbud innenfor bytteretten, og har byttet til tilbusprisene uten problem, hadde jeg opplevd det du skriver hadde jeg sluttet å handle i butikken din, det er noe helt annet om fristen har gått ut. Anonymkode: 088f3...629 3
Clefable Skrevet 11. april 2019 #32 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvor jobber du? Slik at jeg kan eventulet slutte å handle hos dere, gud for en dårlig service dere har, jeg lurer på hvor mange ganger jeg har handlet innenfor tidsfristen til å bytte, til tilbudsvarer, har faktisk aldri opplevd det du skisserer her, verken her i Norge eller utlandet. Anonymkode: 088f3...629 Jeg vil selvsagt ikke oppgi hvor jeg jobber, men det er med klær. Skjønner ikke hva som er dårlig med dette, men har så langt ikke opplevd at noen er frekke nok til å prøve seg heller. Så det har ikke vært et problem så langt. Bytteregler varierer jo fra butikk til butikk, siden dette uansett er en ekstraservice. 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #33 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, Clefable skrev: Dere som mener dette er dårlig kundeservice; hvor lenge på forhånd synes dere man skal si ifra om oppkommende tilbud? Og dere mener virkelig butikken skal gå glipp av salg en hel dag (eller flere) for at kunder skal vente på tilbudet? Det funker dårlig for de fleste butikker, spesielt uavhengige som er enda mer avhengig av god omsetning for å gå rundt. Jeg synes god service er å si ifra om det er et par dager til salget. Det er alltid noen som IKKE gidder vente til salget, og som handler likevel. Jeg har ikke tid til å reke på butikken i tide og utide, så om jeg hadde stått der med en bukse til 200 kr, hadde jeg kjøpt den på ikke-salg likevel, og ikke giddet reise inn en dag til for å spare 40 kr. Så det er ikke akkurat så krise som du maler det til å være, at de mister all inntekt i flere dager... Anonymkode: fd38d...afe 3
Tibbie Skrevet 11. april 2019 #34 Skrevet 11. april 2019 Herregud, jeg hater sånne kunder. Jobber heldigvis ikke i butikk lengre, men de som kommer for å klage for at vi ikke stoppet dem fra å handle hos oss fordi vi skulle ha kampanje like etter, er så enormt frekke! Skal man liksom stenge butikken dagene før vi skal ha kampanje? Er det å ha en god driftsforståelse? Man sender da ikke bort kunder, for så å kanskje få salget igjen senere for mye mindre! 17
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #35 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, Clefable skrev: Jeg vil selvsagt ikke oppgi hvor jeg jobber, men det er med klær. Skjønner ikke hva som er dårlig med dette, men har så langt ikke opplevd at noen er frekke nok til å prøve seg heller. Så det har ikke vært et problem så langt. Bytteregler varierer jo fra butikk til butikk, siden dette uansett er en ekstraservice. Selfølgelig vil du ikke, og kanskje folk ikke er "frekke" nok til å gjøre det, at de enkelt og greit bare slutter handle i butikken din... Selvom jeg aner at du bare skriver vis vas og ikke jobber i noen butikk. Gjør du det, kommer dere til å gå konkurs relativt rakst... Anonymkode: 088f3...629
Clefable Skrevet 11. april 2019 #36 Skrevet 11. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Som sagt jeg har flere ganger i både Norge og utlandet, kjøpt ting til full pris, og det har kommet tilbud innenfor bytteretten, og har byttet til tilbusprisene uten problem, hadde jeg opplevd det du skriver hadde jeg sluttet å handle i butikken din, det er noe helt annet om fristen har gått ut. Anonymkode: 088f3...629 Men du mener det er dårlig service å ikke opplyse om salg neste dag; hvorfor? Skal butikken da ikke tjene noe iløpet av en dag, fordi alle kunder venter til dagen etterpå? For en uavhengig butikk kan det faktisk bety ganske store tap. Alle butikker jeg har jobbet i har opplyst om at man aldri skal gi noen konkret tid for neste salg; det er bare god business. 3
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #37 Skrevet 11. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes god service er å si ifra om det er et par dager til salget. Det er alltid noen som IKKE gidder vente til salget, og som handler likevel. Jeg har ikke tid til å reke på butikken i tide og utide, så om jeg hadde stått der med en bukse til 200 kr, hadde jeg kjøpt den på ikke-salg likevel, og ikke giddet reise inn en dag til for å spare 40 kr. Så det er ikke akkurat så krise som du maler det til å være, at de mister all inntekt i flere dager... Anonymkode: fd38d...afe Enig, jeg er lat 😄 Anonymkode: 088f3...629
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #38 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, Clefable skrev: Men du mener det er dårlig service å ikke opplyse om salg neste dag; hvorfor? Skal butikken da ikke tjene noe iløpet av en dag, fordi alle kunder venter til dagen etterpå? For en uavhengig butikk kan det faktisk bety ganske store tap. Alle butikker jeg har jobbet i har opplyst om at man aldri skal gi noen konkret tid for neste salg; det er bare god business. Jeg sier at din butikk yter dårlig service. Anonymkode: 088f3...629 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #39 Skrevet 11. april 2019 1 minutt siden, Tibbie skrev: Herregud, jeg hater sånne kunder. Jobber heldigvis ikke i butikk lengre, men de som kommer for å klage for at vi ikke stoppet dem fra å handle hos oss fordi vi skulle ha kampanje like etter, er så enormt frekke! Skal man liksom stenge butikken dagene før vi skal ha kampanje? Er det å ha en god driftsforståelse? Man sender da ikke bort kunder, for så å kanskje få salget igjen senere for mye mindre! Er det god driftsforståelse å få kundene til å føle seg snytt? Om man føler seg "lurt" av butikken, handler man gjerne ikke der igjen med det første. Hva taper du mest penger på? En kunde som kjøper en vare til fullpris, men som så aldri handler der igjen og forteller sine venner og bekjente at dere har dårlig service, eller en kunde som kjøper ting på salg (og da gjerne kjøper flere ting enn planlagt) og som så skryter av dere til venner og bekjente? Anonymkode: fd38d...afe 4
Clefable Skrevet 11. april 2019 #40 Skrevet 11. april 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selfølgelig vil du ikke, og kanskje folk ikke er "frekke" nok til å gjøre det, at de enkelt og greit bare slutter handle i butikken din... Selvom jeg aner at du bare skriver vis vas og ikke jobber i noen butikk. Gjør du det, kommer dere til å gå konkurs relativt rakst... Anonymkode: 088f3...629 Haha, nei, det er en internasjonal kjede som har vært til stede i mange år, og gjør det bra. Som sagt har jeg aldri opplevd at noen har vært frekke nok til å prøve bytte ordinære varer inn når det er salg, så det har aldri vært noen krangler eller sure miner på det. Det kan jo hende butikksjef hadde godatt det for å unngå krangel dersom det en gang skulle skje, men som sagt, vi har blitt fortalt at det ikke skal gjøres. Endret 11. april 2019 av Clefable
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå