AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #21 Skrevet 12. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Oh wow det blir ikke noen morsom regning når skatteetaten tar en gjennomgang 😅 Anonymkode: 16abc...13a Det tar jeg med knusende ro. Anonymkode: 0b1c1...8e6
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #22 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er svært grov og alvorlig svindel, og om du er seriøst og dette blir oppdaget kan du få en ganske kraftig bot og i verste fall fengsel. Ville vært forsiktig å skrevet slik, til og med på et forum der du er anonym (men vi alle vet at på KG er man i utgangspunktet IKKE anonym). Jeg gidder ikke sende link til tråden og kommentaren din til politiet, men om noen finner på å gjøre det, så... Jeg tviler dog på at det er sant om du hadde over 100000 kr i inntekt fra utleie, og at du tok det ut og brukte det opp etterhvert. Banken ville for det første stilt spørsmål ved denne bruken og du hadde blitt avslørt. Så dette er nok bare tull ja. Anonymkode: 2c5a0...266 Jada, bare tull ja... Hvorfor skulle banken spørre meg om jeg tok ut og brukte kortet på 100000 i året? Da aller aller fleste bruker dette på et år via kortet. Anonymkode: 0b1c1...8e6
bttb Skrevet 12. april 2019 #23 Skrevet 12. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Dette er svært grov og alvorlig svindel, og om du er seriøst og dette blir oppdaget kan du få en ganske kraftig bot og i verste fall fengsel. Ville vært forsiktig å skrevet slik, til og med på et forum der du er anonym (men vi alle vet at på KG er man i utgangspunktet IKKE anonym). Jeg gidder ikke sende link til tråden og kommentaren din til politiet, men om noen finner på å gjøre det, så... Jeg tviler dog på at det er sant om du hadde over 100000 kr i inntekt fra utleie, og at du tok det ut og brukte det opp etterhvert. Banken ville for det første stilt spørsmål ved denne bruken og du hadde blitt avslørt. Så dette er nok bare tull ja. Anonymkode: 2c5a0...266 Banken? Nei.
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #24 Skrevet 13. april 2019 20 timer siden, smilo skrev: Han har tjent mellom 100 og 120 000 i året i uvist hvor mange å ruten å skatte for dette. Ikke engang som kapitalinntekt ( hvorfor skal du absolutt legge det der, forresten?) Med de summene det her er snakk om så tror jeg faktisk skatteetaten ville anslått det som næring Kanskje jeg tar helt feil, men jeg trodde man automatisk måtte skatte av alle innskudd på konto? (Er kapitalinntekt feil begrep? Mener altså summen av alt som kommer inn på konto) De har ihvertfall tatt med i utregninga hos meg et år jeg hadde flere innskudd fra privatpersoners konto til min konto, det kom med i ligninga mi og påvirket restskatt/skattesmellen min, så sånn jeg oppfattet det måtte jeg skatte for det selvom det ikke var arbeidsinntekt eller næring. Derfor trodde jeg at man måtte skatte av alt innkommende, det jeg kaller kapitalinntekt og som Airbnb inntekten vil gå under om man ikke fører det inn under utleieinntekt (?) 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er svært grov og alvorlig svindel, og om du er seriøst og dette blir oppdaget kan du få en ganske kraftig bot og i verste fall fengsel. Ville vært forsiktig å skrevet slik, til og med på et forum der du er anonym (men vi alle vet at på KG er man i utgangspunktet IKKE anonym). Jeg gidder ikke sende link til tråden og kommentaren din til politiet, men om noen finner på å gjøre det, så... Jeg tviler dog på at det er sant om du hadde over 100000 kr i inntekt fra utleie, og at du tok det ut og brukte det opp etterhvert. Banken ville for det første stilt spørsmål ved denne bruken og du hadde blitt avslørt. Så dette er nok bare tull ja. Anonymkode: 2c5a0...266 Som jeg skrev over, hvordan er det svindel når man uansett skatter av det? (Gjør man ikke det, av alt som kommer inn på konto? Trodde at å føre det opp under forskjellige bolker i skattemeldinga bare ga endring i skattetrekket, da fordelsmessig lavere skattetrekk når det føres opp som leieinntekt i stedet for å la det gå under vanlig innskudd) Forsåvidt så pleier ikke bankene å reagere på beløp under 150.000 , da mener jeg som engangsbeløp. Om man setter inn 40 tusen på starten av året, og 60 senere, så reagerer de ingenting da heller. Men kommer det 150 tusen fem ganger i året eller 500 tusen på en gang så vil de nok reagere og sjekke nærmere. Anonymkode: 132da...432
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #25 Skrevet 13. april 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg tar helt feil, men jeg trodde man automatisk måtte skatte av alle innskudd på konto? (Er kapitalinntekt feil begrep? Mener altså summen av alt som kommer inn på konto) De har ihvertfall tatt med i utregninga hos meg et år jeg hadde flere innskudd fra privatpersoners konto til min konto, det kom med i ligninga mi og påvirket restskatt/skattesmellen min, så sånn jeg oppfattet det måtte jeg skatte for det selvom det ikke var arbeidsinntekt eller næring. Derfor trodde jeg at man måtte skatte av alt innkommende, det jeg kaller kapitalinntekt og som Airbnb inntekten vil gå under om man ikke fører det inn under utleieinntekt (?) Som jeg skrev over, hvordan er det svindel når man uansett skatter av det? (Gjør man ikke det, av alt som kommer inn på konto? Trodde at å føre det opp under forskjellige bolker i skattemeldinga bare ga endring i skattetrekket, da fordelsmessig lavere skattetrekk når det føres opp som leieinntekt i stedet for å la det gå under vanlig innskudd) Forsåvidt så pleier ikke bankene å reagere på beløp under 150.000 , da mener jeg som engangsbeløp. Om man setter inn 40 tusen på starten av året, og 60 senere, så reagerer de ingenting da heller. Men kommer det 150 tusen fem ganger i året eller 500 tusen på en gang så vil de nok reagere og sjekke nærmere. Anonymkode: 132da...432 Man skatter selvfølgelig ikke av alle innskudd på konto. Jeg skatter ikke av AirBnb. Bankene reagerer heller ikke på inn og uttak, såfremt det ikke er hundretusener over tid. Anonymkode: 0b1c1...8e6
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #26 Skrevet 13. april 2019 25 minutter siden, AnonymBruker skrev: Man skatter selvfølgelig ikke av alle innskudd på konto. Jeg skatter ikke av AirBnb. Bankene reagerer heller ikke på inn og uttak, såfremt det ikke er hundretusener over tid. Anonymkode: 0b1c1...8e6 Ok, da har jeg misforstått! Et år jeg hadde mye innskudd og privatoverføringer, så fikk jeg nemlig baksmell, og skatteetaten hadde jo registrert det under "Innskudd" i skattemeldingen jeg fikk. Jeg har derfor tenkt at de må ha regnet dette som en inntekt de har trekt meg i skatt av, siden jeg fikk baksmell. Hadde ikke tjent noe mer eller fått noe større formue eller noe som ellers kunne være årsak til baksmellen skjønner du, så derfor jeg trodde det Anonymkode: 132da...432
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #27 Skrevet 13. april 2019 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Kanskje jeg tar helt feil, men jeg trodde man automatisk måtte skatte av alle innskudd på konto? (Er kapitalinntekt feil begrep? Mener altså summen av alt som kommer inn på konto) De har ihvertfall tatt med i utregninga hos meg et år jeg hadde flere innskudd fra privatpersoners konto til min konto, det kom med i ligninga mi og påvirket restskatt/skattesmellen min, så sånn jeg oppfattet det måtte jeg skatte for det selvom det ikke var arbeidsinntekt eller næring. Derfor trodde jeg at man måtte skatte av alt innkommende, det jeg kaller kapitalinntekt og som Airbnb inntekten vil gå under om man ikke fører det inn under utleieinntekt (?) Som jeg skrev over, hvordan er det svindel når man uansett skatter av det? (Gjør man ikke det, av alt som kommer inn på konto? Trodde at å føre det opp under forskjellige bolker i skattemeldinga bare ga endring i skattetrekket, da fordelsmessig lavere skattetrekk når det føres opp som leieinntekt i stedet for å la det gå under vanlig innskudd) Forsåvidt så pleier ikke bankene å reagere på beløp under 150.000 , da mener jeg som engangsbeløp. Om man setter inn 40 tusen på starten av året, og 60 senere, så reagerer de ingenting da heller. Men kommer det 150 tusen fem ganger i året eller 500 tusen på en gang så vil de nok reagere og sjekke nærmere. Anonymkode: 132da...432 Det meste du skriver her (og da tror) er feil. In short har du tydeligvis hatt innskudd på din konto fra privatpersoner som er milevis unna normal bruk av kontoen for en gjennomsnittlig arbeidstaker. Det rapporteres. Du får selv ingen beskjed når bankene rapporterer mistenkelige transaksjoner videre. Anonymkode: c174f...78c 1
AnonymBruker Skrevet 13. april 2019 #28 Skrevet 13. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det meste du skriver her (og da tror) er feil. In short har du tydeligvis hatt innskudd på din konto fra privatpersoner som er milevis unna normal bruk av kontoen for en gjennomsnittlig arbeidstaker. Det rapporteres. Du får selv ingen beskjed når bankene rapporterer mistenkelige transaksjoner videre. Anonymkode: c174f...78c Nei det var ca 60.000 til sammen, og det er vel ikke unormalt som innskudd? Ville ikke skatteetaten sendt en forespørsel at "pga unormale innskudd ber vi om en redegjørelse?" eller noe? Innskudd står jo alltid ført opp automatisk i skattemeldingen, og det var ingenting mistenkelig med mine innskudd. Men sida jeg fikk baksmell som jeg ikke har hatt på mange år og uten endret formue eller annen inntekt så gikk jeg ut fra at de innskuddene dro opp skatteprosenten min litt, at man måtte skatte av alle innskudd. Så man må ikke det? Anonymkode: 132da...432
smilo Skrevet 14. april 2019 #29 Skrevet 14. april 2019 17 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei det var ca 60.000 til sammen, og det er vel ikke unormalt som innskudd? Ville ikke skatteetaten sendt en forespørsel at "pga unormale innskudd ber vi om en redegjørelse?" eller noe? Innskudd står jo alltid ført opp automatisk i skattemeldingen, og det var ingenting mistenkelig med mine innskudd. Men sida jeg fikk baksmell som jeg ikke har hatt på mange år og uten endret formue eller annen inntekt så gikk jeg ut fra at de innskuddene dro opp skatteprosenten min litt, at man måtte skatte av alle innskudd. Så man må ikke det? Anonymkode: 132da...432 Jeg tror virkelig du må sette deg bedre inn i din egen skattemelding. Man skatter ikke av innskudd, men av rentene på det som står på konto 31.12. Man kan få formuesskatt av formuen, men da må formue minus gjeld være over 1,4 millioner kr og da skatter du 2 promille av overskuddet. At du fikk baksmell et år hadde nok helt andre årsaker, og om du hadde sjekket tallene ville du nok sett det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå