Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

billige overnattinger, jeg ser på rimelige priser men det er sovesal. Har jeg flaks borj eg alene 😛 men jeg vil da ikke bo med villt fremmede...

Anonymkode: 4091c...b6b

AnonymBruker
Skrevet

Du har ikke noe valg ang hvem du bor med om du velger sovesal. Der kan du også oppleve tyveri om du er riktig så uheldig, stort sett møter man bare andre som er på tur, men noen har jo uærlige hensikter. Hadde ikke turt å sove med en bunke fremmede folk tror jeg 😛 

Anonymkode: 78bed...e39

• Liker 9
Skrevet

Jeg har sovet på sovesal flere ganger, og det har vært veldig greit. Hyggelig folk i samme situasjon som en selv, og man kommer lett i snakk med folk.

Jeg har aldri opplevd å måtte dele rom med menn, og jeg tror de fleste stedene prøver å unngå at kvinner og menn deler rom.

Har aldri opplevd tyveri, og de få verdifulle tingene Jeg har hatt med (f.eks. speilrefleks, penger, bankkort og telefon) har jeg hatt med meg når jeg har vært ute, eller det har ligget nedi soveposen.

Har opplevd å være alene på "sovesal".

Når jeg har sovet på turistforeningshytte, har jeg delt sovesal med kvinner og menn. Veldig greit, selv om der noen steder er ganske trangt. Er man skikkelig uheldig, deler man rom med en supersnorker, men man overlever det også. Foretrekker telt dersom det er mulig.

• Liker 4
Skrevet

Rom med 6 stk f. Eks fungerer stort sett greit, har brukt det en del i utlandet. Sovesal derimot med mange mennesker er uoversiktlig og urolig. Prøvde det en gang i Trondheim, da lå det en brukt kondom i senga. La meg i soveposen i sanme seng som typen... 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har forøvrig også delt rom med kun menn,i hovedsak muslimer (ba på rommet). De oppførte seg alle eksemplarisk, det var et rom for 8 stk. 

• Liker 1
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

billige overnattinger, jeg ser på rimelige priser men det er sovesal. Har jeg flaks borj eg alene 😛 men jeg vil da ikke bo med villt fremmede...

Anonymkode: 4091c...b6b

Vil du ikke dele rom med fremmede, kan du ikke bo på sovesal.

Jeg bodde på sovesaler på vandrerhjem rundt om i Europa da jeg var på Interrail. Og det var bare trivelig, det! Men da var jeg 18 år og vi var flere venner som reiste sammen, så var aldri helt alene med kun fremmede på sovesalen. Jeg hadde ikke valgt sovesal i dag, 20 år senere. Det føler jeg meg rett og slett for gammel for.

• Liker 3
Skrevet

Har bodd på sovesaler av forskjellige størrelser mange ganger,  mange av dem med begge kjønn. Som regel møter man bare andre reiseglade med lavt budsjett, og de fleste er Ok folk. Tidvis er det folk som ikke skjønner helt konseptet "natt" så de bråker en del, men de fleste er Ok 😊

Har opplevd å ha en hel sovesal for meg selv, men det tilhører sjeldenhetene. Som regel er det trivelig og enkelt å komme i kontakt med de andre, og de har gjerne forslag til ting man kan oppleve 😊

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mange ganger. Fungerer helt fint! 

Anonymkode: f1907...dac

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor stort sett alltid på spvesal når jeg reiser. Vanvittige billige priser. Det eneste jeg sørger for å bekrefte i forkant er om de har sikkerhetsskap/bokser. Har aldri opplevd kjipe opplevelser bortsett fra en og annen full fyr som sliter med å være lydløs mens han forsøker å legge seg 😂

Anonymkode: 2e4ec...efe

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har overnattet i sovesal i mange ulike land flere ganger. Det eneste jeg har reagert på har vært ulike kroppslyder. Har spart mye penger jeg heller har brukt på andre ting 👍🏻.

Anonymkode: 472f7...18f

• Liker 4
Skrevet (endret)

Har gjort det to ganger. Begge ganger i utlandet, og begge ganger med fremmede menn.

Hostellet hadde en safe for å låse verdisaker inn i. Vet ikke hvordan det er i Norge. Skulle jeg gjort det på nytt, ville jeg nok valgt en sovesal med kun kvinner.

Det er litt ubehagelig å sove blant ukjente menn. Ikke fordi jeg er redd, men fordi jeg føler at jeg må ha på meg mye klær, passe på kroppslyder, kan ikke gå på do om natten osv. Jeg er mer avslappet blant kvinner.

Endret av Tibbie
  • Liker 3
Skrevet

Jeg har bodd på fellesrom og sovesaler i mange varianter,  4-sengsrom og 16-sengsrom, kjønnsdelt og fellessal, bad tilknyttet rommet og fellesbad på gangen. Ingen ubehagelige opplevelser, men mange hyggelige samtaler - man kommer i snakk med folk på en helt annen måte når man deler rom. Nå har jeg blitt eldre og mer bedagelig anlagt, med høyere krav og bede økonomi, men da jeg var yngre syntes jeg det var en strålende måte å bo billig på.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Bor ofte på sovesal fordi det er så lett å komme i kontakt med folk på den måten. Det finnes sovesaler med og for folk som ikke er 20 år lenger også. 

• Liker 1
Skrevet

...En venninne og jeg bodde forresten i sovesal en nyttårssaften for mange år siden, for å slippe å stå i taxikø hjem fra byen. Vi var så heldig å få hele rommet for oss selv :):) Glemte det helt av. Tror vi betalte sånn 200 kroner hver, noe som er betydelig billigere enn taxi på en sånn dag! Da var sovesal genialt :P 

• Liker 3
Skrevet

Har bodd på hostels med både samme kjønn sovesaler og blandet, med priser nede i 35 kroner natten. Har aldri hatt problemer, annet enn at det kan være litt vanskelig å sove når folk går ut og inn ila natten.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ørepropper er et must!

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bodde på 2 forskjellige hosteller i utlandet. Ene var med kun kvinner, den andre var blandet. Kun kvinner er helt klart å foretrekke som kvinne selv. Men på begge opplevde jeg at folk ikke skjønner at man burde være litt stillere når klokken er typ etter 23-24. Det var en mann der jeg sov som sikkert fløy ut og inn av rommet flere ganger i løpet av natta, smelte med døren, pusta og pesa, og ordna med sekken og styra noe inni grusomt. Også var det mange som snorka det er både menn og kvinner so  snorker så er likt der.

Jeg betaler heller litt ekstra for kun kvinner da jeg ble litt redd om jeg skulle bod på rom med 2 ukjente menn. Heldigvis kom det en annen kvinne inn også så da gikk det bedre..

Anonymkode: 8f40c...b79

AnonymBruker
Skrevet

Ja og det negative med kun kvinner var de jentene som sto å føna håret grytidlig på rommet jeg lå på og en annen som skrudde radioen på mobilen i sikkert 1time på morgenen uten å tenke på at vi andre faktisk lå å sov..

Anonymkode: 8f40c...b79

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Knirke skrev:

Har bodd på hostels med både samme kjønn sovesaler og blandet, med priser nede i 35 kroner natten. Har aldri hatt problemer, annet enn at det kan være litt vanskelig å sove når folk går ut og inn ila natten.

Problemet er når det er normalen at folk tråkker i dine spor hver dag hele uka. Midlertidig kan vi alle leve med, men du må være ganske needy for å trives med å bo med en annen voksen.

Anonymkode: d6067...76e

AnonymBruker
Skrevet

Ja, har sovet i sovesal på hytter på fjellet. Da var både menn og kvinner blandet. Var litt spesielt siden sengene var veldig nære. 

Hadde ikke turt å sove i blandet sovesal i en by, redd for rumenere og arabere.

Anonymkode: 63a22...520

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...