AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jobber i det offentlige og i forbindelse med påsken fikk jeg og noen kollegaer en konfekteske hver fra en forretningsforbindelse som vi har sittet i et prosjekt med i 1,5 år. Det var en ren takk for godt samarbeid gave, og ikke smøring. Tenkte i etterkant at dette kanskje ikke er lov? Var bare en liten eske konfekt så ble bare glad jeg. Anonymkode: 80ee4...e31
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Konfekt og blomster er som regel lov. Anonymkode: e5974...465 1
Gjest hind Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Reglene varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass, men konfekt, blomster og gaver til verdi av et par hundrelapper pleier å være greit.
Gjest Juks Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobber i det offentlige og i forbindelse med påsken fikk jeg og noen kollegaer en konfekteske hver fra en forretningsforbindelse som vi har sittet i et prosjekt med i 1,5 år. Det var en ren takk for godt samarbeid gave, og ikke smøring. Tenkte i etterkant at dette kanskje ikke er lov? Var bare en liten eske konfekt så ble bare glad jeg. Anonymkode: 80ee4...e31 Spis den med god samvittighet
DMS Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 I etikktesten vi hadde då eg jobba i offentleg forvalting så var rett svar å takke for gåva og seie at den skal eg dele med mine kollegaer. I praksis så tok vi imot så lenge verdien var på eir par hundrelappar. Lure på om vi skulle takke nei til alkohol... eller om det også skulle delast med alle 😝 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Vi får lov til å ta i mot blomster og sjokolade dersom vi setter det på matrommet slik at alle kan nyte det. Anonymkode: 6294d...773
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Denne reglen er laget på grunn av politikere som har fått store gaver. Konfekt og blomster er helt innafor. Anonymkode: 4d4f9...3f9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå