Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jobber i det offentlige og i forbindelse med påsken fikk jeg og noen kollegaer en konfekteske hver fra en forretningsforbindelse som vi har sittet i et prosjekt med i 1,5 år. Det var en ren takk for godt samarbeid gave, og ikke smøring. Tenkte i etterkant at dette kanskje ikke er lov? Var bare en liten eske konfekt så ble bare glad jeg. 

Anonymkode: 80ee4...e31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Konfekt og blomster er som regel lov.

Anonymkode: e5974...465

• Liker 1
Skrevet

Reglene varierer fra arbeidsplass til arbeidsplass, men konfekt, blomster og gaver til verdi av et par hundrelapper pleier å være greit.

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jobber i det offentlige og i forbindelse med påsken fikk jeg og noen kollegaer en konfekteske hver fra en forretningsforbindelse som vi har sittet i et prosjekt med i 1,5 år. Det var en ren takk for godt samarbeid gave, og ikke smøring. Tenkte i etterkant at dette kanskje ikke er lov? Var bare en liten eske konfekt så ble bare glad jeg. 

Anonymkode: 80ee4...e31

Spis den med god samvittighet :)  

Skrevet

I etikktesten vi hadde då eg jobba i offentleg forvalting så var rett svar å takke for gåva og seie at den skal eg dele med mine kollegaer. I praksis så tok vi imot så lenge verdien var på eir par hundrelappar. Lure på om vi skulle takke nei til alkohol... eller om det også skulle delast med alle 😝 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi får lov til å ta i mot blomster og sjokolade dersom vi setter det på matrommet slik at alle kan nyte det.

Anonymkode: 6294d...773

AnonymBruker
Skrevet

Denne reglen er laget på grunn av politikere som har fått store gaver. Konfekt og blomster er helt innafor. 

Anonymkode: 4d4f9...3f9

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...