AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg går 2. året på sykepleien. Jeg jobber på et sykehjem. Det som er litt irriterende her er at jeg kun får de «letteste» oppgavene. Altså de letteste stellene, kjøkkenansvar, skyllerom og aktivitetsansvarlig. Føler ikke de på jobben verdsetter at jeg også har kompetanse, selv om jeg ikke er ferdigutdannet. Noen andre som kjenner seg igjen? Anonymkode: 838ab...311
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Noen må gjøre de oppgavene også vet du. Også når man er ferdigutdannet sykepleier. Hva er du ansatt som? Helsefagarbeider eller pleiemedhjelper? Anonymkode: dae09...e71
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Selv om du har gått to år på sykepleien så kjenner nok de som jobber der fast i større stilling både pasientene og rutinene bedre enn deg, og plasserer deg der du kan gjøre best nytte for å få dagen til å gå opp. Sykepleiestudentene jeg har jobbet med opp gjennom får heller ikke de kuleste oppgavene, de får de oppgaven vi tror de kan mestre og trenger at noen gjøre for at avdelingen skal komme seg gjennom dagen. Anonymkode: 4b9db...fb7 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Enig med det de andre skriver her, men det skader jo ikke å be om litt andre oppgaver og begrunn det i at du ønsker flere utfordringer. Evt. om det skulle være noe i veien med hvordan du utfører oppgavene du har blitt tildelt per nå, hvordan kan du gjøre de bedre? Anonymkode: 3b82e...f18 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selv om du har gått to år på sykepleien så kjenner nok de som jobber der fast i større stilling både pasientene og rutinene bedre enn deg, og plasserer deg der du kan gjøre best nytte for å få dagen til å gå opp. Sykepleiestudentene jeg har jobbet med opp gjennom får heller ikke de kuleste oppgavene, de får de oppgaven vi tror de kan mestre og trenger at noen gjøre for at avdelingen skal komme seg gjennom dagen. Anonymkode: 4b9db...fb7 Ja, det gjør de helt garantert. Ser man det sånn forstår jeg det. Men det klør i fingrene mine etter utfordringer😊 Anonymkode: 838ab...311
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Hos meg er det helt motsatt. Her får jeg som spl. Student veldig ofte avanserte oppgaver og tunge stell.. Anonymkode: 17439...9ad 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Man skal begynne på bunnen vet du. Heldigvis så kommer det inn nye folk hvert år, så da er det andre som overtar disse oppgavene, og du får gradvis mer ansvar og andre arbeidsoppgaver etterhvert som du får erfaring. Bit tenna sammen og hold ut. Anonymkode: c8d7c...38e
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #8 Skrevet 11. april 2019 Det kommer veldig ann på hvilke sykepleiere som er på jobb på sykehjemmet der jeg jobber. Noen sykepleiere vil ta det med ro og gjøre "lette" oppgaver, og da gjør jeg det meste av sykepleieoppgavene og de mer kompliserte stellene. Mens andre igjen vil ha full kontroll, og jeg gjør lintøyrom, skyllerom eller kjøkken og lette stell. Hilsen sykepleiestudent Anonymkode: 5ef7b...212 1
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #9 Skrevet 11. april 2019 Fikk de oppgave du beskriver i starten av min første praksis. Nå går jeg også 2 året, samt jobber på sykehjem. Føler meg likestilt ang arbeidsoppgaver som de andre på jobb. Vi har et fint system når det kommer til både skyllerom og kjøkken, dette rulleres på slik at alle innehar dette ansvaret ila en periode. Anonymkode: 6d749...406
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #10 Skrevet 11. april 2019 Du har ikke i nærheten av samme kompetanse som sykepleiere eller erfarne helsefagarbeidere/hjelpepleiere. Enkelte oppgaver krever en viss kompetanse. Tipper du er ansatt som assistent? Da er det det du er Skjønner at det er lite spennende, men sånn er det. Alt i sin tid! Anonymkode: 5b0d8...84d 1
Frokostjuice Skrevet 11. april 2019 #11 Skrevet 11. april 2019 Forstår at det er er kjipt å ikke få så mye ansvar og kompliserte oppgaver når du er over halvveis i studiet. Men bare å senke skuldrene og nyte tilværelsen som assistent! Ansvaret kommer fort nok når du er ferdig, og det er da den tyngste tiden begynner 😅👍🏽
Serafin Skrevet 11. april 2019 #12 Skrevet 11. april 2019 På 10.4.2019 den 21.09, AnonymBruker skrev: Jeg går 2. året på sykepleien. Jeg jobber på et sykehjem. Det som er litt irriterende her er at jeg kun får de «letteste» oppgavene. Altså de letteste stellene, kjøkkenansvar, skyllerom og aktivitetsansvarlig. Føler ikke de på jobben verdsetter at jeg også har kompetanse, selv om jeg ikke er ferdigutdannet. Noen andre som kjenner seg igjen? Anonymkode: 838ab...311 Nå er det jo slik at du kan gjøre ting ut i fra faglig forsvarlighet. Jeg fikk f.eks. ikke lov til å dele ut medisiner før jeg ble ferdig med sykepleierstudiet. Og du skal bare vøre glad så lenge det varer for at du slipper unna med de letteste tingene. Det er ikke alltid like gøy å være ansvarvakt og ha oversikt ig alt ansvaret for en hel avdeling når duber ferdig utdannet. Det er krevende og ganske hektisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå