Gå til innhold

Barnehageopptak

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Vi står på venteliste. Var så dum å endre på rekkefølge etter fristen er gått ut. Noen som vet om vi nå helt har mistet mulighet til å få plass på noen av de 5 førstevalgene våre...?

Anonymkode: 12f5f...dd7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi står på venteliste. Var så dum å endre på rekkefølge etter fristen er gått ut. Noen som vet om vi nå helt har mistet mulighet til å få plass på noen av de 5 førstevalgene våre...?

Dette dreier seg om barnehageopptak i Oslo.

TS.

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Dette dreier seg om barnehageopptak i Oslo.

TS.

Det kan være. I fjor var jeg en av få i barselgruppen som fikk noe på listen i det hele tatt. Så om du ikke lenger har krav på plass risikerer du vel å ikke få plass. Dumt du ikke leste advarslene. 

Anonymkode: 423df...0f0

AnonymBruker
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan være. I fjor var jeg en av få i barselgruppen som fikk noe på listen i det hele tatt. Så om du ikke lenger har krav på plass risikerer du vel å ikke få plass. Dumt du ikke leste advarslene. 

Er det sant?? Jeg bor ikke i en attraktiv bydel, om det har noe å si..?

AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Er det sant?? Jeg bor ikke i en attraktiv bydel, om det har noe å si..?

Ja, det er sant. Men du kan jo være heldig.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Oslo er dessverre litt håpløst å få plass ja, dere har nok havnet i løpende opptak nå. Dere kan være heldig, men man vet jo at Oslo er ganske presset på plasser til alle de som har krav på plass. Vi kom inn på 5 valget med førstemann, nå venter vi på svar med minste.. 

Anonymkode: 458aa...942

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvilken bydel bor dere i? Det har en del å si. Vet at i fjor hadde bydel nordre Aker en del ledige plasser, Frogner, Grünerløkka og Nordstrand var helt håpløse...

Anonymkode: cbae5...d30

Skrevet

Min bydel er å anse som en av de håpløse, men det kom inn nye barn hele tiden.  Så is i magen og ring opptakskontoret?

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvilken bydel bor dere i? Det har en del å si. Vet at i fjor hadde bydel nordre Aker en del ledige plasser, Frogner, Grünerløkka og Nordstrand var helt håpløse...

Anonymkode: cbae5...d30

Søndre Nordstrand

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Søndre Nordstrand

Da vil jeg tro dere kan få plass.

Skrevet

Ring rundt til private barnehager!

Husk at kommunens opptakskontor er driftet av kommunen - og dermed konkurrenter av private barnehager. I flere bydeler er det rift om barna, så det er ikke umulig at dere kan få plass. Det stemmer som en sa over her, at dere har mistet deres lovfestede rett, men dere har ikke mistet muligheten til å få plass. 

Ring og send mail til private barnehager! Mulig dere må gjøre det en stund, men jeg går ut ifra at det er verdt det når dere faktisk får napp. 

Og et siste tips - nå som du allerede er ute av listen - så er det slett ikke skummelt å endre på søknaden igjen. I kommunale barnehager går søkelisten etter alder på barnet - i private gjelder vedtektene, de finner du på nettet. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
43 minutter siden, kakapo said:

Husk at kommunens opptakskontor er driftet av kommunen - og dermed konkurrenter av private barnehager. I flere bydeler er det rift om barna, så det er ikke umulig at dere kan få plass. Det stemmer som en sa over her, at dere har mistet deres lovfestede rett, men dere har ikke mistet muligheten til å få plass. 

Ring og send mail til private barnehager! Mulig dere må gjøre det en stund, men jeg går ut ifra at det er verdt det når dere faktisk får napp. 

Og et siste tips - nå som du allerede er ute av listen - så er det slett ikke skummelt å endre på søknaden igjen. I kommunale barnehager går søkelisten etter alder på barnet - i private gjelder vedtektene, de finner du på nettet. 

Om hun endrer på listen igjen vil hun være på venteliste fra ny endring og ikke fra gammel. Så ikke sikkert det er så lurt.

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, kakapo skrev:

Takk for tips. Jeg har to private barnehager på første plass. Får ringe og mase litt!

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Om hun endrer på listen igjen vil hun være på venteliste fra ny endring og ikke fra gammel. Så ikke sikkert det er så lurt.

Er jo ingen vits i å endre om man ikke får lovnad om at det er plass. Men så sant man er lovt en plass, så er det jo fritt fram for å endre. 

Og som jeg sa, kommunens lister går etter alder. Der fyker man opp og ned etter hvert som andre barn kommer inn og fyker ut. I private barnehager gjelder vedtektene. De må man sette seg inn i, og de finner man på nettet. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...