isfjell Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 (endret) Hei, flyttet inn i ny hybel, og på vaskerommet her er det bare en gammel vaskemaskin fra Whirlpool. Knappene på den ser sånn ut. https://apollo-ireland.akamaized.net/v1/files/5j21ko0ztluu3-PL/image;s=644x461 Symbolene er greie nok, og slik jeg har skjønt det trykker man på feks P så kommer den ut, skrur til valgt program og så presser den inn. Gjør det samme med C for å velge temperatur, og så starter den. Problemet er at det virker helt random hvordan den fungerer, kjørte nettopp en vask på 60C (undertøy osv) og da tømte ikke maskinen vannet på slutten, wtf? Så jeg ble bare nødt til å starte et nytt program for jeg skjønte ikke hvordan jeg skulle få tømt den. Har tidligere kjørt program på 40C og da virket det ikke som tøyet ble rent i det hele tatt. Sentrifugering kan jeg bare glemme å finne av for jeg klarer jo ikke vaske tøyet mitt engang? Prøvde å kontakte whirlpool om en brukermanual, men maskinen er vist så gammel at det er slettet fra arkivene deres. Dette er den eneste maskinen på vaskeriet, vet ikke om den ikke fungerer eller om det er jeg som gjør feil. Kan ikke tro at det skal være så vanskelig å vaske klær liksom... Endret 10. april 2019 av isfjell
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Det ser ut som slike knapper du trykker på og så kommer knappen ut. Da kan du snurre for å velge program etc. De små knappene, fra venstre: -Av/på -e, kan den stå for eco? Kanskje det korter ned programmet? Hvis det er en skjerm kan du se hva som skjer med tida når du -trykker på den. -Det kan bety at du vasker med ekstra vann i maskina, det er ganske vanlig at vaskemaskiner har. Lyset med nøkkel over betyr at døra er låst. Hvis det lyser må du vente De store knappene, fra venstre: - Temperatur. Det bør stå 30, 40, 60 og 90 på sidene av knappen når den kommer ut. Sannsynligvis også et tegn som betyr kaldt. - Sentrifugeringshastighet. Her bør det også være tall på sidene av knappen. - P = Program. Denne bruker du for å velge program. Hvis programmene har rare navn eller symboler er det sikkert lurt å spørre på nytt, siden det ikke alltid er så lett å forstå. Anonymkode: 05d23...f08
isfjell Skrevet 10. april 2019 Forfatter #3 Skrevet 10. april 2019 Hei, ja takk for svar. Er ikke noe knapp, og det stemmer som du sier at jeg trykker på Program så kommer den ut og da kan jeg velge ganske standard valg som man har på alle, finvask, bommul osv. Det jeg ikke skjønner er om jeg skal skru på program, og så presse den inn igjen, eller om den skal la knappen stå "ut"? Og synes kombinasjonen av program og temperatur er rar, vet ikke når jeg skal velge temperatur og program - eller begge deler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå