AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Hei, er det noen som vet om man kan få en stønad pga av hidrosadenitt (kronisk betente svettekjertler)? Har mye ekstra utgifter til klær, sengetøy, plaster, rensemiddel, noenganger til og med legetimer for å skjære bort nekrose og for antibiotika.. Anonymkode: ada16...b4d
Gjest hind Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 (endret) 3 minutter siden, AnonymBruker said: Hei, er det noen som vet om man kan få en stønad pga av hidrosadenitt (kronisk betente svettekjertler)? Har mye ekstra utgifter til klær, sengetøy, plaster, rensemiddel, noenganger til og med legetimer for å skjære bort nekrose og for antibiotika.. Anonymkode: ada16...b4d Det kan du nok hvis du har diagnosen og kan dokumentere ekstrautgiftene. Folk med ulike hudlidelser får stønad hvis de kan skaffe dokumentasjon. Edit: det gjelder altså grunnstønad. Endret 10. april 2019 av hind
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, er det noen som vet om man kan få en stønad pga av hidrosadenitt (kronisk betente svettekjertler)? Har mye ekstra utgifter til klær, sengetøy, plaster, rensemiddel, noenganger til og med legetimer for å skjære bort nekrose og for antibiotika.. Anonymkode: ada16...b4d Det spør du legen din om. Legetimer er subsidiert via frikortordningen og gir dermed ikke grunnlag for noen stønader. Hudsykdommer og andre sykdommer må i all hovedsak være over en lengre periode, tre år er satt. Anonymkode: 132c3...2e2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det spør du legen din om. Legetimer er subsidiert via frikortordningen og gir dermed ikke grunnlag for noen stønader. Hudsykdommer og andre sykdommer må i all hovedsak være over en lengre periode, tre år er satt. Anonymkode: 132c3...2e2 Tenkte mer på «inngrepet» legen må gjøre som koster penger utover egenandelen. Har hatt det i flere år, så da kan jeg sjekke det opp. Takk Anonymkode: ada16...b4d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Tenkte mer på «inngrepet» legen må gjøre som koster penger utover egenandelen. Har hatt det i flere år, så da kan jeg sjekke det opp. Takk Anonymkode: ada16...b4d Materialkostnader/forbruksmateriale har legene lov til å ta etter vurderinger. De kostnadene får du ikke refundert eller stønader til uansett hvilken ordning du prøver deg på. Det blir som å krangle på at du vil ha avslag på brødet hos Rema fordi du ikke vil ha papirposen brødet kommer i. Altså sloss mot vindmøller. Anonymkode: 132c3...2e2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Materialkostnader/forbruksmateriale har legene lov til å ta etter vurderinger. De kostnadene får du ikke refundert eller stønader til uansett hvilken ordning du prøver deg på. Det blir som å krangle på at du vil ha avslag på brødet hos Rema fordi du ikke vil ha papirposen brødet kommer i. Altså sloss mot vindmøller. Anonymkode: 132c3...2e2 Hehe, det er helt i orden. Jeg kommer ikke til å krangle på noenting. Dette var et spørsmål hvor jeg viste til flere eksempler på ekstra utgifter jeg har med tanke på sykdommen. Leste litt rundt nå og ser ut som at jeg kun kan få dekket for slitasje på klær og sengetøy. Anonymkode: ada16...b4d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Ts her. Kun denne måneden har jeg brukt flere hundre kroner på plaster, sølvbandasje, klorexidin, flere timer med helsepersonell for sårsjekk, CRP, antibiotika, måtte kaste flere truser, gensere og et sett med sengetøy for jeg får det ikke av i vask. Det blir ganske dyrt i lengden. Anonymkode: ada16...b4d
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Kun denne måneden har jeg brukt flere hundre kroner på plaster, sølvbandasje, klorexidin, flere timer med helsepersonell for sårsjekk, CRP, antibiotika, måtte kaste flere truser, gensere og et sett med sengetøy for jeg får det ikke av i vask. Det blir ganske dyrt i lengden. Anonymkode: ada16...b4d Klemmer til deg, TS. Jeg har slitt med samme sykdom i over 25 år. Så vidt jeg vet, blir ingenting dekket. Sykdommen er dessuten ikke "prioritert", i forhold til forskning, medisiner m.m. Anonymkode: 46f0a...755
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå