Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei,

er det noen som vet om man kan få en stønad pga av hidrosadenitt (kronisk betente svettekjertler)?

Har mye ekstra utgifter til klær, sengetøy, plaster, rensemiddel, noenganger til og med legetimer for å skjære bort nekrose og for antibiotika..

Anonymkode: ada16...b4d

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hei,

er det noen som vet om man kan få en stønad pga av hidrosadenitt (kronisk betente svettekjertler)?

Har mye ekstra utgifter til klær, sengetøy, plaster, rensemiddel, noenganger til og med legetimer for å skjære bort nekrose og for antibiotika..

Det kan du nok hvis du har diagnosen og kan dokumentere ekstrautgiftene. Folk med ulike hudlidelser får stønad hvis de kan skaffe dokumentasjon. 

Edit: det gjelder altså grunnstønad.

Endret av hind
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hei,

Det spør du legen din om. 

Legetimer er subsidiert via frikortordningen og gir dermed ikke grunnlag for noen stønader. 

Hudsykdommer og andre sykdommer må i all hovedsak være over en lengre periode, tre år er satt. 

Anonymkode: 132c3...2e2

AnonymBruker
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det spør du legen din om. 

Legetimer er subsidiert via frikortordningen og gir dermed ikke grunnlag for noen stønader. 

Hudsykdommer og andre sykdommer må i all hovedsak være over en lengre periode, tre år er satt. 

Tenkte mer på «inngrepet» legen må gjøre som koster penger utover egenandelen. 

Har hatt det i flere år, så da kan jeg sjekke det opp. Takk

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på «inngrepet» legen må gjøre som koster penger utover egenandelen. 

Har hatt det i flere år, så da kan jeg sjekke det opp. Takk

Materialkostnader/forbruksmateriale har legene lov til å ta etter vurderinger. De kostnadene får du ikke refundert eller stønader til uansett hvilken ordning du prøver deg på. Det blir som å krangle på at du vil ha avslag på brødet hos Rema fordi du ikke vil ha papirposen brødet kommer i. Altså sloss mot vindmøller.

Skrevet

Hør med HELFO 

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Materialkostnader/forbruksmateriale har legene lov til å ta etter vurderinger. De kostnadene får du ikke refundert eller stønader til uansett hvilken ordning du prøver deg på. Det blir som å krangle på at du vil ha avslag på brødet hos Rema fordi du ikke vil ha papirposen brødet kommer i. Altså sloss mot vindmøller.

Hehe, det er helt i orden. Jeg kommer ikke til å krangle på noenting. Dette var et spørsmål hvor jeg viste til flere eksempler på ekstra utgifter jeg har med tanke på sykdommen. Leste litt rundt nå og ser ut som at jeg kun kan få dekket for slitasje på klær og sengetøy. 

AnonymBruker
Skrevet

Ts her.

Kun denne måneden har jeg brukt flere hundre kroner på plaster, sølvbandasje, klorexidin, flere timer med helsepersonell for sårsjekk, CRP, antibiotika, måtte kaste flere truser, gensere og et sett med sengetøy for jeg får det ikke av i vask. Det blir ganske dyrt i lengden.

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ts her.

Kun denne måneden har jeg brukt flere hundre kroner på plaster, sølvbandasje, klorexidin, flere timer med helsepersonell for sårsjekk, CRP, antibiotika, måtte kaste flere truser, gensere og et sett med sengetøy for jeg får det ikke av i vask. Det blir ganske dyrt i lengden.

Klemmer til deg, TS. 

Jeg har slitt med samme sykdom i over 25 år.

Så vidt jeg vet, blir ingenting dekket. Sykdommen er dessuten ikke "prioritert", i forhold til forskning, medisiner m.m. 

Anonymkode: 46f0a...755

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...