Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 Populært innlegg #1 Skrevet 10. april 2019 Hei alle sammen, Jeg har flere ganger stilt spørsmål her inne ang barnemor og stebarn. Jeg har vært i flere vanskelige situasjoner i forbindelse med bidrag, samvær, oppdragelse, hvor man skal finne sin plass osv. Jeg har fått kastet så mye dritt etter meg at jeg har flere ganger tenkt at det er jeg som er helt sløkket som blir i forholdet. Jeg har kjempet for å finne løsninger, men har alltid blitt nedstemt fordi jeg bare er "stemor" eller jeg har fått høre at jeg ikke er mammaen til barna. (Både fra barnefar og barnemor) Jeg har hentet barna på skole, fritidsaktiviteter, hatt dem med meg alene på påsketurer, fjellturer, sommerferie osv. Jeg har tilpasset jobben min slik at jeg kan være hjemme når barna kommer etter skole og jeg har kjøpt massevis av klær, utstyr osv til barna. Etter en veldig trøblete samarbeidsordning mellom mor og far, har meg og far hatt en del diskusjoner. Vi har hatt barna fra onsdag til mandag og betalt 7500 i bidrag fordi mor studerer. (hun har to utdannelser fra før) Vi har klaget på dette til nav, familievernkontoret og vi har prøvd å få til et samarbeid med mor utenfor nav. Dette har absolutt ikke ført til noe godt. Jeg tjener mer enn far, og jeg har ingen barn. Etter syv år i denne "kampen", har jeg nå bestemt meg for at nok er nok. Jeg har prøvd å være en så god "stemor" som overhode mulig, og jeg mener at vi har strukket oss veldig langt for å få til barnas beste hele veien, men mor og far sin krangling har hele tiden gjort en stopper for dette. Det som til syvende og sist har noe å si er, PENGER! Mor vil ha masse i bidrag, samtidig som hun har barna lite, og vil at vi skal stille opp på alt av aktiviteter, skolearrangemanger osv. I tillegg til at vi skal betale masse ekstra utenom bidrag for at barna skal ha det bra. Jeg har gitt beskjed til far at jeg flytter. Jeg orker ikke mer. I tillegg er det så og si det eneste rådet jeg har fått av alle dere her inne. Flytt fra far og de stakkars barna ettersom jeg er en forferdelig stemor. Jeg har nå flyttet, vi har solgt hus og bil osv. Både far og jeg sitter i en mye dårligere situasjon + at barna savner meg noe helt forferdelig. De gråter hver gang de er hos far, og de forstår ikke hvor jeg har blitt av. (Selv om jeg er en forferdelig stemor). Jeg syns dette er en helt forferdelig situasjon å stå i, men både økonomi og alt annet tilsier at dette ikke går i lengden. Poenget mitt med dette innlegget er at nå gjorde jeg sånn som alle flest mener. Jeg har ikke økonomi til at vi betaler nærmere 8000 i måneden i tillegg til billån, hus osv. Så nå har far fått et betraktelig mye lavere bidrag (fordi jeg er ute av bildet) og hans økonomi er helt ok. Vi begge leier, istedet for å leie, så vi kommer mest sannsynlig ikke til å finne tilbake til hverandre. Jeg vil oppfordre ALLE til å styre unna de som har barn. Det er et mareritt av en annen verden og du vil aldri ha noe stemmerett i ditt eget hjem pga ekskone/samboer. Det å gå inn i et forhold med en som har barn fra før, anbefaler jeg ikke noen. Dette har bare vært en fæl og kjip opplevelse! Hilsen en forferdelig stemor som aldri burde hatt stebarn! Og kommer aldri til å finne seg en som har barn igjen! Takk for meg! Anonymkode: 06574...ad3 57
Topplue Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Er det ikke utrolig slitsomt å være så bitter og passiv aggressiv? Det må da tappe deg for krefter? 22
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, Topplue skrev: Er det ikke utrolig slitsomt å være så bitter og passiv aggressiv? Det må da tappe deg for krefter? Jo, det er veldig slitsomt, og derfor jeg takker for meg og går. Takk for et veldig fint svar Anonymkode: 06574...ad3 25
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Visste ikke at man som stefar/stemor automatisk ble ansvarlig for bidrag. Det blir jo helt feil. Anonymkode: f25f9...a31 12
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Visste ikke at man som stefar/stemor automatisk ble ansvarlig for bidrag. Det blir jo helt feil. Anonymkode: f25f9...a31 Når vi har felles økonomi, jeg har fått masse penger i arv + at jeg hadde all egenkapital når vi kjøpte, så syns jeg at min økonomi har vært med på bidraget som har gått ut hver måned. Anonymkode: 06574...ad3 11
Gjest hind Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Jeg forstår deg godt. Det er synd at enkelte mødre ikke skjønner bedre enn å ødelegge eksens nye forhold på denne måten når de kunne hatt verdens beste støttespiller i oppdragelsen av barna. Når det er sagt finnes det også mange kloke og hyggelige mødre og fedre som strekker seg langt for at barna skal få et godt forhold til steforelderen. Jeg kjenner flere a det slaget. Du har nok vært maks uheldig.
bettsa Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Du gjorde det rette i å gjøre det slutt. Veldig glad på dine vegne. Ikke lett å være stemor. Aldri mer igjen på meg heller. Lykke til videre😊 21
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, hind skrev: Jeg forstår deg godt. Det er synd at enkelte mødre ikke skjønner bedre enn å ødelegge eksens nye forhold på denne måten når de kunne hatt verdens beste støttespiller i oppdragelsen av barna. Når det er sagt finnes det også mange kloke og hyggelige mødre og fedre som strekker seg langt for at barna skal få et godt forhold til steforelderen. Jeg kjenner flere a det slaget. Du har nok vært maks uheldig. Dette var veldig godt å lese! Takk for det! Jeg også tror jeg har vært veldig uheldig, men jeg syns dette er forferdelig fælt. Anonymkode: 06574...ad3 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, bettsa skrev: Du gjorde det rette i å gjøre det slutt. Veldig glad på dine vegne. Ikke lett å være stemor. Aldri mer igjen på meg heller. Lykke til videre😊 Ja, dessverre tror jeg også det! Takk for svar, og håper ting løste seg for deg også Anonymkode: 06574...ad3 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, dessverre tror jeg også det! Takk for svar, og håper ting løste seg for deg også Anonymkode: 06574...ad3 Huff, så trist å lese at moren var så egoistisk! Tror ikke jeg heller hadde orket dette i lengden. Klem til deg. Anonymkode: 82389...b5b 4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 Stakkars moren som mister superbidraget sitt😂 Anonymkode: d41d9...797 21
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 Det er veldig bra at du gikk fra han! Både barna og han har det MYE BEDRE uten deg! Stakkars barn og mor som har måtte holde ut med deg. Jeg tviler på at du har vært så jævla flink som du fremstiller deg og jeg tror nok at det er flere grunner til at det har blitt slutt enn bare mor og far. Du har nok ikke likt disse barna og du har heller ikke vært flink å tilpasse deg dem. At dere skal betale bidrag skulle BARE MANGLE! Jeg er så lei av å høre at folk ikke kan betale for sine egne barn! Anonymkode: 06574...ad3 6
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Når vi har felles økonomi, jeg har fått masse penger i arv + at jeg hadde all egenkapital når vi kjøpte, så syns jeg at min økonomi har vært med på bidraget som har gått ut hver måned. Anonymkode: 06574...ad3 Din arv har ingenting å si for dette. Ikke engang om dere er gift, arven er fortsatt kun dine penger. Det er kun gjeld som fordeles og da også kun om man er gift. Anonymkode: 479d4...221 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #14 Skrevet 10. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Huff, så trist å lese at moren var så egoistisk! Tror ikke jeg heller hadde orket dette i lengden. Klem til deg. Anonymkode: 82389...b5b Hehe, nei - det har vært mange år med tårer og frustrasjon. Vi solgte til og med (drømme) boligen vår for å flytte nærmere, ettersom mor sa at da skulle vi få mer samvær. Men neida.. det fikk vi ikke. Familievernkontoret mente også at det var best at barna var mest hos mor. Så da sluttet jeg i jobb, begynte i en jobb jeg hater og solgte huset for at vi skulle kjøpe et annet for å ha barna mer. Da det til slutt endte opp i en rettsak mellom dem, så kjente jeg at dette er for mye. Jeg klarer ikke mer. Jeg føler jo at jeg har sviktet både mann og barn, men jeg klarer ikke mer....... Anonymkode: 06574...ad3 7
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #15 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Din arv har ingenting å si for dette. Ikke engang om dere er gift, arven er fortsatt kun dine penger. Det er kun gjeld som fordeles og da også kun om man er gift. Anonymkode: 479d4...221 Nå har det seg sånn at jeg trodde vi skulle være gift til vi døde, så alt av arv og kapital har gått inn i bolig og lån. Dumme meg! Anonymkode: 06574...ad3 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #16 Skrevet 10. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stakkars moren som mister superbidraget sitt😂 Anonymkode: d41d9...797 😂😂😂 Anonymkode: 06574...ad3 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 Populært innlegg #17 Skrevet 10. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig bra at du gikk fra han! Både barna og han har det MYE BEDRE uten deg! Stakkars barn og mor som har måtte holde ut med deg. Jeg tviler på at du har vært så jævla flink som du fremstiller deg og jeg tror nok at det er flere grunner til at det har blitt slutt enn bare mor og far. Du har nok ikke likt disse barna og du har heller ikke vært flink å tilpasse deg dem. At dere skal betale bidrag skulle BARE MANGLE! Jeg er så lei av å høre at folk ikke kan betale for sine egne barn! Anonymkode: 06574...ad3 Må være det verste jeg har lest her inne😂 Anonymkode: 5d151...f7a 59
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #18 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Må være det verste jeg har lest her inne😂 Anonymkode: 5d151...f7a Hehe, ja en stemor er en stemor vettu Anonymkode: 06574...ad3 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #19 Skrevet 10. april 2019 Bra skrevet ts. Mine stebarns mor er heldigvis ei kul dame. Det har vært minimalt med konflikter her, men hører jo om venninner som har dårlige erfaringer. Når det gjelder barnebidrag så skal far selvsagt betale for sine barn, men synes det blir feil at stemors "inntekt" skal telles med og ikke en eventuell stefars. Håper det går bra med både barn og deg etter hvert. Anonymkode: 5e932...31c 5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #20 Skrevet 10. april 2019 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det er veldig bra at du gikk fra han! Både barna og han har det MYE BEDRE uten deg! Stakkars barn og mor som har måtte holde ut med deg. Jeg tviler på at du har vært så jævla flink som du fremstiller deg og jeg tror nok at det er flere grunner til at det har blitt slutt enn bare mor og far. Du har nok ikke likt disse barna og du har heller ikke vært flink å tilpasse deg dem. At dere skal betale bidrag skulle BARE MANGLE! Jeg er så lei av å høre at folk ikke kan betale for sine egne barn! Anonymkode: 06574...ad3 Du er bare direkte fæl Anonymkode: d41d9...797 35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå