Gå til innhold

Stemorheksa har gått fra samboer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke utrolig slitsomt å være så bitter og passiv aggressiv? Det må da tappe deg for krefter? 

• Liker 22
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Topplue skrev:

Er det ikke utrolig slitsomt å være så bitter og passiv aggressiv? Det må da tappe deg for krefter? 

Jo, det er veldig slitsomt, og derfor jeg takker for meg og går.  Takk for et veldig fint svar :)

Anonymkode: 06574...ad3

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet

Visste ikke at man som stefar/stemor automatisk ble ansvarlig for bidrag. Det blir jo helt feil.

Anonymkode: f25f9...a31

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Visste ikke at man som stefar/stemor automatisk ble ansvarlig for bidrag. Det blir jo helt feil.

Anonymkode: f25f9...a31

Når vi har felles økonomi, jeg har fått masse penger i arv + at jeg hadde all egenkapital når vi kjøpte, så syns jeg at min økonomi har vært med på bidraget som har gått ut hver måned. 

• Liker 11
Skrevet

Jeg forstår deg godt. Det er synd at enkelte mødre ikke skjønner bedre enn å ødelegge eksens nye forhold på denne måten når de kunne hatt verdens beste støttespiller i oppdragelsen av barna. Når det er sagt finnes det også mange kloke og hyggelige mødre og fedre som strekker seg langt for at barna skal få et godt forhold til steforelderen. Jeg kjenner flere a det slaget. Du har nok vært maks uheldig.

Skrevet

Du gjorde det rette i å gjøre det slutt. Veldig glad på dine vegne. Ikke lett å være stemor. Aldri mer igjen på meg  heller.

Lykke til videre😊 

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, hind skrev:

Jeg forstår deg godt. Det er synd at enkelte mødre ikke skjønner bedre enn å ødelegge eksens nye forhold på denne måten når de kunne hatt verdens beste støttespiller i oppdragelsen av barna. Når det er sagt finnes det også mange kloke og hyggelige mødre og fedre som strekker seg langt for at barna skal få et godt forhold til steforelderen. Jeg kjenner flere a det slaget. Du har nok vært maks uheldig.

Dette var veldig godt å lese! Takk for det! Jeg også tror jeg har vært veldig uheldig, men jeg syns dette er forferdelig fælt. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, bettsa skrev:

Du gjorde det rette i å gjøre det slutt. Veldig glad på dine vegne. Ikke lett å være stemor. Aldri mer igjen på meg  heller.

Lykke til videre😊 

Ja, dessverre tror jeg også det! Takk for svar, og håper ting løste seg for deg også :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, dessverre tror jeg også det! Takk for svar, og håper ting løste seg for deg også :) 

Huff, så trist å lese at moren var så egoistisk! Tror ikke jeg heller hadde orket dette i lengden. Klem til deg. 

Anonymkode: 82389...b5b

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Stakkars moren som mister superbidraget sitt😂

Anonymkode: d41d9...797

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Det er veldig bra at du gikk fra han! Både barna og han har det MYE BEDRE uten deg! Stakkars barn og mor som har måtte holde ut med deg. Jeg tviler på at du har vært så jævla flink som du fremstiller deg og jeg tror nok at det er flere grunner til at det har blitt slutt enn bare mor og far. Du har nok ikke likt disse barna og du har heller ikke vært flink å tilpasse deg dem. At dere skal betale bidrag skulle BARE MANGLE! Jeg er så lei av å høre at folk ikke kan betale for sine egne barn!

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når vi har felles økonomi, jeg har fått masse penger i arv + at jeg hadde all egenkapital når vi kjøpte, så syns jeg at min økonomi har vært med på bidraget som har gått ut hver måned. 

Din arv har ingenting å si for dette. Ikke engang om dere er gift, arven er fortsatt kun dine penger. Det er kun gjeld som fordeles og da også kun om man er gift. 

Anonymkode: 479d4...221

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Huff, så trist å lese at moren var så egoistisk! Tror ikke jeg heller hadde orket dette i lengden. Klem til deg. 

Anonymkode: 82389...b5b

Hehe, nei - det har vært mange år med tårer og frustrasjon. Vi solgte til og med (drømme) boligen vår for å flytte nærmere, ettersom mor sa at da skulle vi få mer samvær. Men neida.. det fikk vi ikke. Familievernkontoret mente også at det var best at barna var mest hos mor. Så da sluttet jeg i jobb, begynte i en jobb jeg hater og solgte huset for at vi skulle kjøpe et annet for å ha barna mer. Da det til slutt endte opp i en rettsak mellom dem, så kjente jeg at dette er for mye. Jeg klarer ikke mer. Jeg føler jo at jeg har sviktet både mann og barn, men jeg klarer ikke mer.......

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Din arv har ingenting å si for dette. Ikke engang om dere er gift, arven er fortsatt kun dine penger. Det er kun gjeld som fordeles og da også kun om man er gift. 

Anonymkode: 479d4...221

Nå har det seg sånn at jeg trodde vi skulle være gift til vi døde, så alt av arv og kapital har gått inn i bolig og lån. Dumme meg! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars moren som mister superbidraget sitt😂

😂😂😂

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Må være det verste jeg har lest her inne😂

Anonymkode: 5d151...f7a

Hehe, ja en stemor er en stemor vettu :P 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Bra skrevet ts. Mine stebarns mor er heldigvis ei kul dame. Det har vært minimalt med konflikter her, men hører jo om venninner som har dårlige erfaringer. 

Når det gjelder barnebidrag så skal far selvsagt betale for sine barn, men synes det blir feil at stemors "inntekt" skal telles med og ikke en eventuell stefars. 

Håper det går bra med både barn og deg etter hvert. 

Anonymkode: 5e932...31c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er veldig bra at du gikk fra han! Både barna og han har det MYE BEDRE uten deg! Stakkars barn og mor som har måtte holde ut med deg. Jeg tviler på at du har vært så jævla flink som du fremstiller deg og jeg tror nok at det er flere grunner til at det har blitt slutt enn bare mor og far. Du har nok ikke likt disse barna og du har heller ikke vært flink å tilpasse deg dem. At dere skal betale bidrag skulle BARE MANGLE! Jeg er så lei av å høre at folk ikke kan betale for sine egne barn!

Du er bare direkte fæl

• Liker 35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...