AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg er 29 år og ønsker å omskolere meg. Har idag fast jobb, men ønsker å utdanne meg til psykiatrisk sykepleier. Jeg lurer på hvor tøft 3 årig sykepleier utdanning er. Forstår det sånn at man etter endt grunnleggende sykepleie spesialiserer man seg innen psykisk helse. Jeg har ett barn på 5 år og lurer på hvor overkommelig dette er med fast jobb ved siden. Anonymkode: 14b66...8a5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Hvor mye jobber du? Det kan gå fint under skoleperiodene, men du kan slite under praksisperiodene. I praksis må man gå turnus med dag, kveld og natt. Noen skoler krever helg/helligdag også. Det kan bli problematisk med fast jobb ved siden av periodene med mindre du kan spare deg opp til ulønnet permisjon. Praksis er 4 dager i uka og en studiedag, studiedagen trenger du til eksamenslesing og obligatoriske innleveringer som skjer parallellt. Etter grunnutdanningen må du jobbe ett eller to år i 100% før du kan søke videreutdanning. Er du alene med barnet? Disse to årene som nyutdannet må du 90% sikkert gå turnus, er svært vanskelig å få dagjobb som sykepleier. Videreutdanningen kan du ta samlingsbasert, kjenner flere som har tatt den ved siden av familie og full jobb. Krevende absolutt, men det går. Så svaret på spørsmålet ditt kommer an på din økonomi og mulighet til å spare, hvordan jobben din evt kan tilrettelegge og om du har partner/barnevakt som kan stille opp mye under praksis Anonymkode: 1559b...8eb 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Her jeg studerer så har vernepleierstudentene mindre praksis enn oss sykepleierstudenter virker det som. Praksis er selvfølgelig krevende med jobb og barn.. Circa 50% av sykepleierstudiet er praksis her. Ønsker du uansett å jobbe i psykiatrien, så kanskje vernepleier i et deltidsløp passer bedre for deg... Anonymkode: cccd1...b80
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #4 Skrevet 12. april 2019 Sykepleierutdanning har blitt tøffere nå enn for bare et par år siden. Elevene er veldig A studenter, og kravene er harde. I hvertfall på de beste skolene. Nå skal det også komme flere nasjonale prøver enn i Anatomi, Fysiologi og Biokjemi. Anonymkode: 95a47...07e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå