Gå til innhold

Bull Terrier

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Er det noen flere Bull Terrier entusiaster der ute?

Jeg og forloveden min ønsker oss veldig en Bull Terrier... Synes denne hunderasen bare er helt herlig.

Men vi har fallt helt for fargen rød og hvit, og har ikke sett noen sånne i Norge...

Noen som vet om det avles noe på den fargen i norge og hvilke oppdrettere er det som har de?

:hjerte: De er jo bare så lekre da :hjerte: :

http://www.bulterijer.co.yu/azul2.jpg

Bilder i innlegg er ikke tillatt og er derfor endret. Marianne Moderator.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg tar sikkert feil, men jeg trodde de hunden ikke var "lov" å avle i norge jeg...

Skrevet

Bull terrier er fullt lovlig,pitbull terrier er derimot ulovlig...Begge nydelige raser forresten :-)

Gjest Anonymous
Skrevet

Hei, Bolla Pinnsvin!

Har du sjekket ut gemytt og egenskaper for denne rasen og vet at dere kan ta vare på bikkja på de premissene, eller har dere bare forelsket dere i et kult image?

Anbefaler alle som vurderer spesielle raser å finne ut på forhånd hva som er rasetypisk, og være litt selvkritisk på om dere mentalt og fysisk "passer" til hunderasen.

Ille å kjøpe dalmantiner f.eks om du er en bedagelig sofagris, for de bør ha flere timers mosjon daglig for å trives, og er ingen nybegynnerhund i gemytt.

Skrevet

Bull t. er bare så stygge at de er fine.

Gjest Anonymous
Skrevet

Har snakket med endel Bull Terrier-eiere og de sier at det er strie hunder (det sier de om jrt også, men jeg har en likevel). Veldig egenrådige som gjør det de vil når de vil det.

MEN, de har et veldig morsomt utseende. En eier jeg har snakket med fortalte at hun flere ganger har blitt stoppet på gaten hvorav folk har lekset opp for henne om hvor stygg hunden hennes er. ER DET MULIG!!!?!!!

Skrevet
Hei, Bolla Pinnsvin!

Har du sjekket ut gemytt og egenskaper for denne rasen og vet at dere kan ta vare på bikkja på de premissene, eller har dere bare forelsket dere i et kult image?

Anbefaler alle som vurderer spesielle raser å finne ut på forhånd hva som er rasetypisk, og være litt selvkritisk på om dere mentalt og fysisk "passer" til hunderasen.

Ille å kjøpe dalmantiner f.eks om du er en bedagelig sofagris, for de bør ha flere timers mosjon daglig for å trives, og er ingen nybegynnerhund i gemytt.

Har vært borti en del Bull Terriere ja!! Var ei som bodde her før som drev oppdrett av de... Hun hadde mest hvite og brindel. Passet den ene hunden hun hadde litt... Og har sittet en del timer på nettet og lest om hvordan denne hunderasen er!! Liker den bare mer og mer....

Gjest Anonymous
Skrevet
Har snakket med endel Bull Terrier-eiere og de sier at det er strie hunder (det sier de om jrt også, men jeg har en likevel).  Veldig egenrådige som gjør det de vil når de vil det.  

MEN, de har et veldig morsomt utseende.  En eier jeg har snakket med fortalte at hun flere ganger har blitt stoppet på gaten hvorav folk har lekset opp for henne om hvor stygg hunden hennes er.  ER DET MULIG!!!?!!!

Ikke kjøp hund fordi de ser morsomme ut. Mange hunder som har fått svi for det.

Gjest Anonymous
Skrevet

Stri og stri.. De fleste terriere er stri å oppdra uansett, og sier ikke noe på om den skal få det den veien den vil.

Gjest Gjesta
Skrevet
jeg tar sikkert feil, men jeg trodde de hunden ikke var "lov" å avle i norge jeg...

Bullterrier er en nyyydelig hund som er fullt lovelig i Norge. jeg har heller ikke sett noen røde her i Norge, men det skulle vel finnes? har du ikek mulighet til å ta kontakt med oppdrettere og spørre da??

Skrevet

Bare ikke la den bli tykk. Her jeg bor er det en feit en i nabolaget og.... ja æsj

Gjest Anonymous
Skrevet
Stri og stri.. De fleste terriere er stri å oppdra uansett, og sier ikke noe på om den skal få det den veien den vil.

Les innlegget mitt en gang du, gjest.

OG, jeg har aldri skrevet at hun skal kjøpe denn rasen forde den ser morsom ut, har jeg vel?

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har lest det meget pent, takk.

Gjest borghild
Skrevet

Er bullterrier og "grisebikkje" det samme?

• 2 år senere...
Gjest Gjest_Lise_*
Skrevet

hei jeg skal få bullterrier valpen min i slutten av august. Gleder meg masse, en liten hvit jente :rødme: Bull terrier er morsomme og utrolig tålmodige og nervesterke. Men viktig på kjøpe av seriøse opptrettere, og ikke av mennesker som avler på "dårlige" gener. Tispe er å anbefale om man ikke har hatt dette slaget før. De kan være stae. Og de er sterke. Gå inn på bull terrier forum, der tar du kontakt med en valpeformidler. Ikke kjøp på f.eks Finn.no. Men av seriøse folk.

Gjest Tanita
Skrevet

Jeg syns de er nydelige! Men jeg tror de bjeffer veldig mye og er litt strie ja. En nabo har en og han virker ikke helt enkel, bjeffer konstant. Men søt er han. :)

• 1 måned senere...
Gjest Gjest_Torill_*
Skrevet

Bull Terrier er ikke kjent for å bjeffe mye! Jeg og samboern min kjøpte oss 2 stk vi.. jente og gutt.. Har hatt de i 1 mnd nå...tror ikke jeg har hørt en av de bjeffe slik enda.. Den som sa at tisper er vanskeligst er riktig.. de er mer sta og egen. Gutten er mye mer rolig og mer kosegutt oppi fanget osv.

De er nydelige hunder.. veldig menneskekjær og nyskjerrig.

Ikke minst morroklumper.

strever litt med inkalling på jenta,men tror nok det løser seg med litt mer tid..

• 2 uker senere...
Gjest Gjest_Berit_*
Skrevet
Hei! Er det noen flere Bull Terrier entusiaster der ute?

Jeg og forloveden min ønsker oss veldig en Bull Terrier... Synes denne hunderasen bare er helt herlig.

Men vi har fallt helt for fargen rød og hvit, og har ikke sett noen sånne i Norge...

Noen som vet om det avles noe på den fargen i norge og hvilke oppdrettere er det som har de?

:hjerte: De er jo bare så lekre da :hjerte: :

http://www.bulterijer.co.yu/azul2.jpg

Bilder i innlegg er ikke tillatt og er derfor endret. Marianne Moderator.

Jeg har Bull Terrier:) Enn tricolor hann på snart 6 mndr:) Herlig rase, men fyr søren de er sta:P Bjeffer lite, og aldri uten grunn:) Men de kan vokte noe. For meg er det en positiv egenskap, og jeg roser han godt når han viser vokteinstinktet sitt:)

Røde buller er mer sjeldne, men jeg har sett noen. Vet ikke hvem som avler på den fargen, men det er ikke mange oppdrettere av rasen i Norge, så det er ikke vanskelig å finne ut:)

Skrevet (endret)

---

Endret av Hoppetaujenta

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...