Molla Skrevet 20. april 2005 #1 Skrevet 20. april 2005 På selve bryllupsdagen skal vi være i brudesvitten på hotellet vi skal ha festen på og ordne meg. Vi kommer til å være 3-4 stk. der. Nå har jeg plutselig kommet på at vi må jo ha noe å spise og drikke mens vi holder på. Men hva i all verden skal det være? Hotellet har ikke room-service, så vi må ha med noe. Ikke er det noe bakeri i nærheten som er åpent når vi setter i gang. Den eneste av oss jentene som har lappen, er meg og frisøren. Og vi er vel litt opptatte med andre ting enn å dra ut og handle mat.. Hva er det man kan lage kvelden i forveien og ta med som ikke blir seigt og tørt og ekkelt? Baguetter blir jo seige når dem er en dag gammle..
Gjest gjest1 Skrevet 20. april 2005 #2 Skrevet 20. april 2005 Man kan vel ha med seg ferdig oppskjært brød? Frukt kanskje?
tommeline Skrevet 20. april 2005 #3 Skrevet 20. april 2005 Enten ville jeg stukket innom en matvarebutikk og kjøpt inn ferske rundstykker og godt pålegg på veg til brudesuiten. Eller sendt en av de du har med deg av gårde i taxi for å fikse noe. Blir tross alt bare en liten utgift i den store sammenheng...
Hedda-78 Skrevet 20. april 2005 #4 Skrevet 20. april 2005 Dersom hotellet har restaurant, kan du jo bestille smørbrød der, og så frakte det til rommet selv. Eller ta med en pakke frokostblanding og litt melk (som kan stå kaldt i minbaren)
Minerva Grey Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Du har jo diverse brødtyper som skal holde seg bra i butikken - har ikke prøvd 'Polarbrød' selv, men ser rimelig 'lyst' ut, ikke sånn supermørkt rugbrød som blir det andre alternativet. Noe sånt kunne du jo tatt med, sammen med litt pålegg? Ellers er frukt en sikker vinner, eller kanskje youghurt og müsli? Selv om det siste kanskje ikke er så 'romantisk' og lekkert... Ellers er det jo mange steder som leverer mat - dere kan kanskje ringe til et slikt sted og bestille brunch, og få det levert til hotellet?
Linn3c Skrevet 20. april 2005 #6 Skrevet 20. april 2005 Du kunne kanskje ha kjøpt sånne frosne rundstykker og varma om morgonen, og så sett nokre av veninnene til å smøra på dei sånn utover formiddagen? Eventuelt gjeve heile ansvaret for maten til ei veninne du i utgongspunktet ikkje hadde planlagt at skulle vera med, men som har veldig lyst...
LilleBille Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Lag en skikkelig fruktsalat med alt mulig godt i .. Det kan lages dagen i forveien. Evt. ta med noen oster og kjeks - osten blir jo bare bedre av noen timer i romtemperatur - og kommer de ut av kjøleskapet om morgenen holder de lenge..
eliassen Skrevet 21. april 2005 #8 Skrevet 21. april 2005 På Ica så steker de baguetter selv, og legger de i spesielle poser så de holder seg. De er veldig gode, og blir ikke seige som vanlige baguetter blir. På Ica på Ullevaal så smører de også baguetter i butikken etter ditt ønske. Veldig godt, og anbefaler dette. Skjønner jo at det ikke frister med matpakke med tørt brød og svett gulost
Eliza Doalot Skrevet 21. april 2005 #9 Skrevet 21. april 2005 Dersom hotellet har kjøkken, kan jeg ikke tenke meg at det skal være noe problem å få bestilt noe som kan bringes opp på rommet, uavhengig av om de har roomservice eller ikke. Bare bestill i forkant, så går sikkert det bra. Vi tilbyr i hvertfall det på det hotellet jeg jobber. (forresten tror jeg at det er forbudt, på de fleste hotell i allefall, å ta med mat og drikke utenfra og opp på rommet)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå