Gå til innhold

Kan jeg anmelde dette?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

En person sa til meg at han hadde førerkort. Han har lånt bilen min, kjørt med meg fordi jeg trodde han hadde lappen. 

Nå har jeg funnet ut at han ikke hadde lappen og jeg risikerte førerkortet mitt. Kan jeg anmelde han? 

Anonymkode: 2fd72...512

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Øøøh, hva tenkte du å anmelde han for? Å lyve for deg er ikke kriminelt... Skal du låne bort bilen så er det du som er ansvarlig for at personen er skikket (har førerkortet) 

Anonymkode: a2af4...ad9

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hva er poenget med det da? 

Hva vil du oppnå med det? 

Anonymkode: fd86a...ae8

Skrevet

Du som eier av bilen skal egentlig forsikre deg om at sjåføren som skal kjøre bilen din har lappen. Så hvis ikke du krevde å se det så kan det gå tilbake til deg selv. Tenk heller på det til neste gang og la dette fare.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du går til politiet med et straffbart forhold de ikke vet om fra før, og legger alle kort på bordet - altså du forteller ting som det er, så er det stor sjanse for at det ikke vil få noen som helst konsekvenser for deg. Er du redd politiet skal finne ut av dette på andre måter, så lønner det seg å oppsøke dem før de oppsøker deg. Ville dog ikke anmeldt personen du har lånt bilen din til, kun forklart forholdet og "meldt" deg selv.

Anonymkode: 6aeb0...bdd

Skrevet

Du _plikter_ å vite at føreren er skikket. Så her har dere driti litt på draget begge to. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Du bør hvertfall tipse politiet om at han driv og kjører biler uten å ha lappen. Du burde jo ha krevd å få se sertifikatet, men jeg skjønner deg, man tenker at folk ikke driv og lyver om å ha lappen eller ikke. 

Du kan jo forhøre deg med en advokat om dette er noe som vil slå tilbake på deg dersom du skulle velge å anmelde.

Anonymkode: 8b9c2...d1c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...