Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Synes det er merkelig at alle ser ut til å tjene omtrent det samme. En ingeniør tjener det samme som en sykepleier eller tannlege. Er du bussjåfør eller lektor, HR-rådgiver eller it-ingeniør, er forskjellene minimale. 

Det å oppfordre til å ta realfag på vgs, eller ta en master, er jo kun for egenutvikling, for noe økonomisk gevinst, det er det absolutt ikke. 

Anonymkode: 10307...cf2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er prioriteringer dette handler om....
Rart hvordan de som tjener dobbelt så mye som meg alltid har inkassovarsel...  :S

Anonymkode: 74dab...60d

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken ingeniør tjener like dårlig som en sykepleier? Sykepleiere har skremmende lav lønn ift arbeidet de gjør. 

Anonymkode: 60968...40c

• Liker 7
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er prioriteringer dette handler om....
Rart hvordan de som tjener dobbelt så mye som meg alltid har inkassovarsel...  :S

Anonymkode: 74dab...60d

Det finnes sikkert slike folk, men de aller fleste som tjener dobbelt så mye som deg har nok god økonomi :)

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er sykepleier og broren min ingeniør, vi tjener langt fra det samme. Han ligger flere hundre tusen over meg i lønn. Tannleger tjener vel også rimelig mye bedre enn både spl. og en bussjåfør. Har tjent veldig bra innimellom men det var et år jeg jobbet ekstra vakter og doble vakter nesten hver helg hele året i tillegg til min 100% stilling. 

Anonymkode: bf3bb...acc

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og venninnen min er begge 26 år, og vi tjener helt forskjellig. Jeg jobber innenfor IT og tjener omtrent 700k, mens venninnen min er sykepleier og tjener 400k. 

Anonymkode: 20264...e6c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og venninnen min er begge 26 år, og vi tjener helt forskjellig. Jeg jobber innenfor IT og tjener omtrent 700k, mens venninnen min er sykepleier og tjener 400k. 

Hvor jobber du som tjener så mye? Jeg er like gammel som deg, har mastergrad i informatikk og jobber innen IT, men kun rett over 500k i lønn

Anonymkode: 6fac1...71c

AnonymBruker
Skrevet

Alle tjener ikke likt. Jeg jobber i et helseforetak. Jeg har mastergrad, arbeidet i over 20 år. Jeg tjener rundt 570000 . Da er det inklusive helger og høytid. Det er jeg som er jordmor eller anestesisykepleier.

Anonymkode: cdaf7...27a

Skrevet (endret)

.

Endret av Mich
AnonymBruker
Skrevet
6 hours ago, AnonymBruker said:

Hvor jobber du som tjener så mye? Jeg er like gammel som deg, har mastergrad i informatikk og jobber innen IT, men kun rett over 500k i lønn

Anonymkode: 6fac1...71c

Helt ærlig så er svaret at du må spørre om mer. Det er seriøst arbeidstakers marked nå, folk er desperate etter IT-ressurser.

Jeg er en UX designer, har også master i informatikk og 2,5 års erfaring. Skifter jobb nå der jeg får den lønna, før det tjente jeg 560k. Lillebroren min fullfører bachelor i programmering til sommeren, han har jobbet deltid som utvikler i 6 måneder ved siden av studiene. Han har allerede fått jobb med lønn på 600k.

Hvis du er en utvikler, med mastergrad og noe erfaring så kan du definitivt få langt mer. 500k er det jeg starta med for to år siden, og da brant ikke markedet like mye som nå.

Hva jobber du som innenfor IT?

AnonymBruker
Skrevet

Moren min er lærer. Etter 35 års ansiennitet, tjener hun 200 000 mindre enn hva jeg gjør, som har 10 års ansiennitet fra it-bransjen... 

Anonymkode: f5c5f...d8b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...