Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg gjør. Og lurer på erfaringer.. Skal man godta humørsvingninger og småfrekke kommentarer? Visste ingenting om diagnose før jeg takket ja og prøver ikke ta det personlig.. Og skal jeg "godta" at tiden drøyes ut med 20-30 min hver gang? Takk for svar. 

Anonymkode: 66fd8...386

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er en diagnose som gjør at vedkommende har humørsvingninger må du nok godta det ja. At tiden drøyes ut ville jeg prøvd å unngå. Men jeg har alltid tenkt at besøksvenn (støttekontakt) er noe du blir for å hjelpe folk, ikke for pengenes skyld. Og da ville jeg ikke vært så opptatt av tiden

Anonymkode: f039b...860

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg gjør. Og lurer på erfaringer.. Skal man godta humørsvingninger og småfrekke kommentarer? Visste ingenting om diagnose før jeg takket ja og prøver ikke ta det personlig.. Og skal jeg "godta" at tiden drøyes ut med 20-30 min hver gang? Takk for svar. 

Besøksvenner er ingen betalt jobb, men et frivillig tillitsverv. 

Du har noen å henvende deg til, nemlig den som har tildelt deg den du er besøksvenn for. At noen får besøksvennoppdrag uten å ha blitt kurset i ulike utfordringer og annet oppdraget kan medføre er uhørt. Kontakt frivillighetssendtralen, Røde Kors eller den som har tildelt deg oppdraget. 

Anonymkode: cccdc...06e

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Besøksvenner er ingen betalt jobb, men et frivillig tillitsverv. 

Du har noen å henvende deg til, nemlig den som har tildelt deg den du er besøksvenn for. At noen får besøksvennoppdrag uten å ha blitt kurset i ulike utfordringer og annet oppdraget kan medføre er uhørt. Kontakt frivillighetssendtralen, Røde Kors eller den som har tildelt deg oppdraget. 

Anonymkode: cccdc...06e

Alle må ta kurs, så det har jeg selvsagt. Men ufine kommentarer osv, var jeg ikke forbredt på. Jeg visste ikke at vedkommende sliter psykisk/depresjon. Det har vedkommende selv fortalt. Jeg føler det er tøft å stå i, helt ærlig. 

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvis det er en diagnose som gjør at vedkommende har humørsvingninger må du nok godta det ja. At tiden drøyes ut ville jeg prøvd å unngå. Men jeg har alltid tenkt at besøksvenn (støttekontakt) er noe du blir for å hjelpe folk, ikke for pengenes skyld. Og da ville jeg ikke vært så opptatt av tiden

Anonymkode: f039b...860

Besøksvenn er gratis, støttekontakt en jobb... 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Alle må ta kurs, så det har jeg selvsagt. Men ufine kommentarer osv, var jeg ikke forbredt på. Jeg visste ikke at vedkommende sliter psykisk/depresjon. Det har vedkommende selv fortalt. Jeg føler det er tøft å stå i, helt ærlig. 

Går det an å ta opp problemet med vedkommende? Han/hun har jo vært åpen om at hen sliter. Da kan det hende det er bra at hen får tilbakemelding på at det kan være problematisk for andre å forholde seg til hen. Siden det er behov for besøksvenn er det jo fordi det ikke er noe særlig sosialt nettverk ellers.

Men trå varsomt om dere ikke har møttes så mange ganger. Det er lov for alle å sette grenser, men gjør det på en ordentlig måte.

Anonymkode: fd0a1...f67

• 3 år senere...
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2019 den 20.33):

Nå er det gått noen år,men det går an å jobbe som besøksvenn. Jeg jobber på sykehjem, og der er det en besøksvenn som får betalt. Hun har det som jobb.

Anonymkode: 4aa5a...230

AnonymBruker
Skrevet

Du skal ikke finne deg i dårlig oppførsel nei. Gjør vedkommende en tjeneste og fortell hva som er greit og ikke. Med slik kunnskap kan vedkommende kanskje skaffe ekte venner etterhvert. Diagnose er ingen grunn for å behandle andre som dritt. Hun kan være lei, deprimert, engstelig, ha utfordringer og likevel få opplyst hva man ikke gjør mot andre. Hvorfor besøke om vedkommende ikke vil ha deg der? 

Anonymkode: 08447...af0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...