Pipaluk Skrevet 10. april 2019 #21 Skrevet 10. april 2019 Jeg vet om en som er født med korttarm-syndrom og diverse andre ting og som må spise ekstremt mye for å holde seg oppe. Skulle tro han hadde anoreksi. Jeg tror man kan søke grunnstønad for slike ting. Legen må bare argumentere godt for det. Og du bør ha en (bra) diagnose jeg er glad for at bulimikere ikke får økonomisk støtte. Da risikerer man at fråtsingen bare fortsetter.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #22 Skrevet 10. april 2019 Nei, de gir (heldigvis) ikke økonomisk støtte så bulimikere får mer penger å spy opp. Det ville vært en enorm bjørnetjeneste, og verken du eller samfunnet vil tjene på det. Men, du kan få blå resept på næringsdrikker for undervekten din. Snakk med fastlege/behandler. Anonymkode: 8fd05...62a 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #23 Skrevet 10. april 2019 Slutt med light-produkter. Anonymkode: bd492...97e
Erin84 Skrevet 11. april 2019 #24 Skrevet 11. april 2019 Da jeg hadde høyt stoffskifte hadde jeg BMI på 18, altså undervektig. Da fikk jeg blå resept på næringsdrikke. Dette kan være et alternativ, snakk med legen. Den første resepten må skrives av en spesialist, samme hva slags. Om legen din er spesialist i allmennmedisin tror jeg det skal være nok ☺️
Million Skrevet 11. april 2019 #25 Skrevet 11. april 2019 (endret) 2 timer siden, Erin84 skrev: Da jeg hadde høyt stoffskifte hadde jeg BMI på 18, altså undervektig. Da fikk jeg blå resept på næringsdrikke. Dette kan være et alternativ, snakk med legen. Den første resepten må skrives av en spesialist, samme hva slags. Om legen din er spesialist i allmennmedisin tror jeg det skal være nok ☺️ Hæ? Det fikk aldri jeg høre et pip om! Jeg var undervektig hele mitt liv (også som barn), og som voksen fra jeg var 18 år og frem til jeg var rundt 40 hadde jeg en BMI på 16,4. Ingen lege sa noengang noe til meg om at jeg kunne fått sponset næringsdrikker. Hvorfor ikke? Jeg ble normalvektig lenge etter årtusenskiftet, så det er ikke så himla mange år siden. 10 år kanskje. EDIT: hadde du en sykdom som du fikk diagnostisert, som gjorde at du var undervektig? Kan det være derfor du fikk dette på blå resept, og ikke jeg? (ingen sykdom var årsak til min undervekt, jeg hadde bare høyt stoffskifte) Endret 11. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #26 Skrevet 11. april 2019 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, det heter ulveunger på godt norsk. Anonymkode: 6ecaf...46d Ulveunger er ungene til ulven, og ikke det samme som ulvehunger. Anonymkode: 36515...464 1
Erin84 Skrevet 11. april 2019 #27 Skrevet 11. april 2019 3 timer siden, Million skrev: Hæ? Det fikk aldri jeg høre et pip om! Jeg var undervektig hele mitt liv (også som barn), og som voksen fra jeg var 18 år og frem til jeg var rundt 40 hadde jeg en BMI på 16,4. Ingen lege sa noengang noe til meg om at jeg kunne fått sponset næringsdrikker. Hvorfor ikke? Jeg ble normalvektig lenge etter årtusenskiftet, så det er ikke så himla mange år siden. 10 år kanskje. EDIT: hadde du en sykdom som du fikk diagnostisert, som gjorde at du var undervektig? Kan det være derfor du fikk dette på blå resept, og ikke jeg? (ingen sykdom var årsak til min undervekt, jeg hadde bare høyt stoffskifte) Høyt stoffskifte er jo en gyldig grunn til vektnedgang. Jeg gikk ned nesten 25% av kroppsvekten min. Havnet på sykehuset fordi medisinene ga meg leverbetennelse. Pga vekta ble jeg satt opp til time hos en ernæringsfysiolog, og da foreslo jeg selv næringsdrikke. Dette var visst en god idé, og det ble ikke snakk om noe annet, ernæringsfysiologen snakket med lege, og etter noen uker fikk jeg blå resept for et år. Etter den første resepten kan vanlig fastlege fornye den. Tror aldri jeg hadde fått denne på legens initiativ..
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #28 Skrevet 11. april 2019 Hva med utgifter ifb godtesnopavhengighet? Ronja Anonymkode: 79d21...6f0 3
Gjest O.G. Skrevet 11. april 2019 #29 Skrevet 11. april 2019 22 timer siden, AnonymBruker skrev: jeg er en kvinne med bmi på 16. Jeg må spise veldig for å holde meg gåående. legene finner ikke noe galt. jeg baker kaker flere ganger i uken, spiser masse pizza, egg, pasta..diverse mat. jeg er ikke fanatisk sunn, men lant fra usunn. Så, jeg leser at adhd barn kan få støtte fordi de tydeligvis ødelegger klærne sine. Da kan vel vi som trenger unødvendig mye mat det og? Kan bulumitikere også? Anonymkode: c55bb...85c Du bør vel heller få støtte for å få bli kvitt bulimien.
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #30 Skrevet 11. april 2019 Stemmer det at røykere får/fikk ekstra penger i sosialstønad som ikke ikkerøykere får/fikk? Noen sa dette... Anonymkode: 79d21...6f0
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #31 Skrevet 11. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Stemmer det at røykere får/fikk ekstra penger i sosialstønad som ikke ikkerøykere får/fikk? Noen sa dette... Anonymkode: 79d21...6f0 Jada. Alkoholikere får også. Narkomane får. De som er glade i å strikke får, de som kjører mye bil får, de som vil ha ekstra dyre vin får.... Anonymkode: 36515...464
AnonymBruker Skrevet 11. april 2019 #32 Skrevet 11. april 2019 Hva slags utredning har du hatt? For det er mye som kan være årsaken til at man ikke går opp i vekt. Men en skikkelig utredning er nødvendig. Anonymkode: 2e86a...806
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå