AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Hei, Jeg skal ta CT av luftveier, hals og brystkasse. Så leser jeg at det er CT med kontrastvæske. Hvordan foregår det? Noen som vet? Anonymkode: 77e57...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 De setter en veneflon også er det en maskin som hurtig sprøyter kontrastvæsken inn i blodårene. Så tar man bildene. Man kan kjenne seg varm etterpå, særlig i underlivet. Det kjennes nesten ut som man tisser på seg. Men det går fort over. Anonymkode: f6be9...bb5
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hei, Jeg skal ta CT av luftveier, hals og brystkasse. Så leser jeg at det er CT med kontrastvæske. Hvordan foregår det? Noen som vet? Anonymkode: 77e57...5ba Står det i innkallingen at du skal ha kontrast? Da pleier de vedlegge forklaring. Du får en veneflon i hver arm/hånd, en for kontrasten og en for "nødhjelp" dersom du reagerer allergisk og må ha motgift. Kontrastvæsken renner inn i blodårene dine og du blir sendt inn i CT maskinen. Anonymkode: ad491...38f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Så bra! Av en eller annen grunn ble jeg redd for å måtte svelge noe Anonymkode: 77e57...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 31 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så bra! Av en eller annen grunn ble jeg redd for å måtte svelge noe Anonymkode: 77e57...5ba Hvis du hadde svelgt kontrastvæske så hadde magen og tarmene lyst opp i stedet . Anonymkode: 3fc71...fb5
Gjest Krampus Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Det er den sykeste følelsen. Da legen sprøytet væsken inn så sa han, det kommer til å kjennes ut som du tisser på deg, det gjør du ikke. Det kjentes ut som om jeg tisset på meg så veldig veldig mye at jeg nektet å tro på at jeg fortsatt var tørr til jeg faktisk sjekket. Jeg fikk nesten tårer i øynene fordi jeg var sikker på jeg hadde tisset over det hele.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå