AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Er det noen som har erfaring med å bytte til springfjær-madrass etter mange år med Tempur? Vanskelig å venne seg til det? Jeg har hatt Tempur-madrass nesten hele livet, og synes ikke noe særlig om å ligge på springfjær-madrasser når jeg er på overnattingsbesøk. Synes de er så harde og dissete, som å ligge på steinhard gelé. Og man ligger bare på toppen, man synker jo ikke nedi og får ikke slappet ordentlig av. Men min blivende samboer nekter å sove på Tempur-madrass pga. problemer med temperatur og klamhet, da han blir veldig varm i løpet av natten. Han har testet Jysks variant av Tempur men nekter å sove i enhver form for formbar madrass. Jeg tror det blir ubehagelig om vi skal ha hver vår madrass-type i samme seng, så det beste for oss er nok springfjær-madrass men med en ekstra myk overmadrass til meg. Eller har noen noen andre tips? Har hørt om lateks-madrasser og at de ikke skal bli så klamme som Tempur, men er lateks formbare som Tempur eller er de mer som springfjær? Gruer meg til å bytte seng. Kjenner man seg veldig støl i flere uker, eller er det bare de første dagene som er ille? Anonymkode: f33a7...211
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Har han prøvd ekte tempur eller bare billig driten de selger på jysk? For det er milevis forskjell på de to altså. Jeg har prøvd å gå over etter ekte tempur men greier det ikke da pga hofte og rygg plagene mine. Anonymkode: 4ac70...93b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Har han prøvd ekte tempur eller bare billig driten de selger på jysk? For det er milevis forskjell på de to altså. Jeg har prøvd å gå over etter ekte tempur men greier det ikke da pga hofte og rygg plagene mine. Anonymkode: 4ac70...93b Han har prøvd min madrass som er en ekte, men noe eldre, Tempur. Grunnen til at han nekter å sove på Tempur er at han blir så varm om natten og opplever at Tempuren blir klam. Har selv merket dette på de varmeste sommerdagene, men han er som en stråleovn hele året så jeg forstår problemet hans. Vet ikke om Tempur har forbedret dette på de nyere modellene sine? Anonymkode: f33a7...211 1
Million Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er det noen som har erfaring med å bytte til springfjær-madrass etter mange år med Tempur? Vanskelig å venne seg til det? Jeg har hatt Tempur-madrass nesten hele livet, og synes ikke noe særlig om å ligge på springfjær-madrasser når jeg er på overnattingsbesøk. Synes de er så harde og dissete, som å ligge på steinhard gelé. Og man ligger bare på toppen, man synker jo ikke nedi og får ikke slappet ordentlig av. Men min blivende samboer nekter å sove på Tempur-madrass pga. problemer med temperatur og klamhet, da han blir veldig varm i løpet av natten. Han har testet Jysks variant av Tempur men nekter å sove i enhver form for formbar madrass. Jeg tror det blir ubehagelig om vi skal ha hver vår madrass-type i samme seng, så det beste for oss er nok springfjær-madrass men med en ekstra myk overmadrass til meg. Eller har noen noen andre tips? Har hørt om lateks-madrasser og at de ikke skal bli så klamme som Tempur, men er lateks formbare som Tempur eller er de mer som springfjær? Gruer meg til å bytte seng. Kjenner man seg veldig støl i flere uker, eller er det bare de første dagene som er ille? Anonymkode: f33a7...211 Hvorfor det? Nattesøvn, altså GOD nattesøvn, er verdt gull. Så sover du best med Tempur, så går du for det. Drit i om dere har ulike madrasser. Så lenge de er ca like høye, burde det gå fint. Litt tilvenning kanskje, men dere sover jo uansett stort sett på hver deres del likevel? Er dere sånn som alltid ligger og spooner på midten, kan det kanskje bli litt rart, men.... Jeg ville valgt den madrassen min kropp har best av å ligge på. Igjen, god nattesøvn er alfa og omega her i livet. 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Ville prøvd seng fra Svane med intelligel. De former seg litt etter kroppen, men er ikke temperatursensitive. Man blir derfor ikke klam. Der er det pocketfjærer under geleen. Anonymkode: 743ba...6e4
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Jeg har «driten» fra Jysk. Elsker den! Det var som å komme til himmelen da jeg byttet til den. Blir absolutt ikke klam. Anonymkode: 72f54...fcf 3
Maude Skrevet 12. april 2019 #7 Skrevet 12. april 2019 On 4/10/2019 at 8:49 PM, AnonymBruker said: Jeg har «driten» fra Jysk. Elsker den! Det var som å komme til himmelen da jeg byttet til den. Blir absolutt ikke klam. Anonymkode: 72f54...fcf Mannen min hadde denne da vi møttes. Jeg syns det var som å ligge på en klebrig søppelsekk. SÅ KLAM! Nei, dere viskoelastikkelskere skal slite med å få oss andre med på laget. Vi har i dag seng med fjærer og sover godt begge to. 1
Ella Ellefantella Skrevet 12. april 2019 #8 Skrevet 12. april 2019 På 10.4.2019 den 15.37, AnonymBruker skrev: Er det noen som har erfaring med å bytte til springfjær-madrass etter mange år med Tempur? Vanskelig å venne seg til det? Jeg har hatt Tempur-madrass nesten hele livet, og synes ikke noe særlig om å ligge på springfjær-madrasser når jeg er på overnattingsbesøk. Synes de er så harde og dissete, som å ligge på steinhard gelé. Og man ligger bare på toppen, man synker jo ikke nedi og får ikke slappet ordentlig av. Men min blivende samboer nekter å sove på Tempur-madrass pga. problemer med temperatur og klamhet, da han blir veldig varm i løpet av natten. Han har testet Jysks variant av Tempur men nekter å sove i enhver form for formbar madrass. Jeg tror det blir ubehagelig om vi skal ha hver vår madrass-type i samme seng, så det beste for oss er nok springfjær-madrass men med en ekstra myk overmadrass til meg. Eller har noen noen andre tips? Har hørt om lateks-madrasser og at de ikke skal bli så klamme som Tempur, men er lateks formbare som Tempur eller er de mer som springfjær? Gruer meg til å bytte seng. Kjenner man seg veldig støl i flere uker, eller er det bare de første dagene som er ille? Anonymkode: f33a7...211 Tempur Cloud! Laget en variant for å ikke være klam, goodle it! Kan neppe sammenlignes med Jysk sin variant!
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #9 Skrevet 12. april 2019 56 minutter siden, Maude skrev: Mannen min hadde denne da vi møttes. Jeg syns det var som å ligge på en klebrig søppelsekk. SÅ KLAM! Nei, dere viskoelastikkelskere skal slite med å få oss andre med på laget. Vi har i dag seng med fjærer og sover godt begge to. Kanskje mannen din hadde klebrig søppelsekk som madrasstrekk da ! Vi har og "dritt" fra Jysk og er super fornøyde med de. Anonymkode: 61537...942 1
Maude Skrevet 12. april 2019 #10 Skrevet 12. april 2019 21 minutter siden, AnonymBruker said: Kanskje mannen din hadde klebrig søppelsekk som madrasstrekk da ! Vi har og "dritt" fra Jysk og er super fornøyde med de. Anonymkode: 61537...942 Vanlig sengetøy i bomull. Ingen grunn til å hisse seg opp for at andre ikke liker samme madrassen som dere. Viskoelastiske madrasser puster ikke, sånn er det bare. Det har ikke noe med hverken sengetøy eller annet å gjøre, det er polyuretanens natur. Leste om den Tempur Cloud nå, og det står ingenting om at den puster. Den er laget for å være ekstra myk. Så er det bare spørsmålet om man syns det er komfortabelt eller ikke. 2
AnonymBruker Skrevet 12. april 2019 #11 Skrevet 12. april 2019 Hørte for noen dager siden på radioen (husker ikke i hvilken forbindelse), at de aller aller fleste liker å sove alene/sover best alene. Enig i det. Kanskje dere kan ha forskjellige madeasser? Anonymkode: 08af3...24d
AnonymBruker Skrevet 21. april 2019 #12 Skrevet 21. april 2019 Takk for svar, alle sammen! På 10.4.2019 den 20.47, AnonymBruker skrev: Ville prøvd seng fra Svane med intelligel. De former seg litt etter kroppen, men er ikke temperatursensitive. Man blir derfor ikke klam. Der er det pocketfjærer under geleen. Anonymkode: 743ba...6e4 Hvis det er en slags gelé inni madrassen, blir ikke det ubehagelig å ligge på? Dissete? Anonymkode: f33a7...211
AnonymBruker Skrevet 22. april 2019 #13 Skrevet 22. april 2019 Det er bare å kjøpe hver sin madrass, og legge en overmadrass over. Problem løst. Anonymkode: 000be...15e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå