Gå til innhold

Er det virkelig noen som ikke prøver i mars/tidlig april for å unngå desember baby?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

?

Anonymkode: 84729...8d3

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Oi, er dette en greie? Hvis mine foreldre tenkte slik hadde de ikke hatt meg i hvert fall. Yikes. 

Anonymkode: f3507...214

• Liker 6
Gjest NotYou
Skrevet

Vi har unngått disse månenede med de to som kom til planlagt. 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Oi, er dette en greie? Hvis mine foreldre tenkte slik hadde de ikke hatt meg i hvert fall. Yikes. 

Ja - altså jeg har sett flere skrive det og se hvor få mennesker som har IKM i disse dager, kan jo umulig være tilfeldig!

Jeg tar i mot en baby 365 dager i året!

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker ikke desember/januar baby, men prøver uansett :) Ønsket opp baby er større! Jeg har IKM i april :) 

Anonymkode: 541a1...128

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

om*

Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samme her.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi valgte å gjøre det nå med nr tre, altså ta en pause i prøvingen for å unngå Desemberbarn. Vi har en født i midten av desember og ser absolutt enkelte bakdeler for hans egen del mtp tidlig skolestart osv. Derfor valgte vi å stå over prøving et par mnd, om det skulle slå tilbake på meg i form av at vi ikke får flere så so be it.

Anonymkode: 4288a...b27

• Liker 2
Skrevet

Ja, jeg hoppet over de månedene... Jeg vet av erfaring hvor skipt det er å ha bursdag da, så jeg unner ikke mine unger det. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg visst at jeg lett kunne bli gravid, så hadde jeg nok prøvd å unngå de mnd selv pga ulemper med barnehageopptak osv.

Men har vært aktiv prøver selv i 1 1/2 år, hadde termin i desember i fjor, men mistet. Så for meg kunne jeg ikke brydd meg mindre, men det er fordi ting har tatt tid :)

Anonymkode: 04939...a9c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, stepbystep skrev:

Ja, jeg hoppet over de månedene... Jeg vet av erfaring hvor skipt det er å ha bursdag da, så jeg unner ikke mine unger det. 

Kjipt? Jeg er julaftenbarn og har aldri hatt noen som helst negativ erfaring med det. 

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

Hva er grunnen til at dere hopper over egentlig? 🤔 At de blir minst i klassen?stress med permisjon?

Jeg har forøvrige selv bursdag i desember og har aldri synes at det var dumt. 

Anonymkode: f4ade...a6a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er lærer, og ser hvor langt etter flere av desemberbarna henger både i utvikling og i størrelse. Vi har utsatt prøvingen noen måneder for å heller satse på bebis på nyåret.

Det har også med å gjøre at jeg skal studere til høsten, og vil legge til rette for at jeg kan ta eksamener i desember.

(Og ja, jeg vet at det ofte ikke går som planlagt. Men vi vil prøve).

Anonymkode: f8c31...656

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Kjipt? Jeg er julaftenbarn og har aldri hatt noen som helst negativ erfaring med det. 

Samme! Jeg er nyttårsbarn å har aldri hatt problemer med det :) Så forstår ikke hvorfor det er snakk om at man ikke unner barna sine det? Er vi dårlige foreldre som ikke bryr oss da?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Men syns du ikke at familier kan bestemme det selv? Uten at andre trenger å blande seg? Kan jo skjønne at det kan føles sårt fordi som sliter med å få barn, men for de som lett blir gravide, så må jo de få bestemme dette selv.

Sånn som barnehageopptak og permisjon er lagt opp, så er det jo langt mer krevende å få et desemberbarn enn et juni/juli/august-barn. Så syns ikke det er det minste rart at de som vet de enkelt kan bli gravide, ønsker å velge dette.

Mvh. Prøver som sliter :)

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Synes dere januarbaby er dumt også?

• Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Da er du heldig. Jeg er romjulbarn, broren min er julaften barn og begge oss har hatet det. 

Som regel for jeg en samlet gave på julaften, passer aldri å feire bursdag, fordi folk er opptatt med familie osv. Du får bare gaver en gang i året, istedenfor to når du har bursdag i en annen måned. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Men syns du ikke at familier kan bestemme det selv? Uten at andre trenger å blande seg? Kan jo skjønne at det kan føles sårt fordi som sliter med å få barn, men for de som lett blir gravide, så må jo de få bestemme dette selv.

Sånn som barnehageopptak og permisjon er lagt opp, så er det jo langt mer krevende å få et desemberbarn enn et juni/juli/august-barn. Så syns ikke det er det minste rart at de som vet de enkelt kan bli gravide, ønsker å velge dette.

Mvh. Prøver som sliter :)

Absolutt! Alle gjør som de vil:) jeg var bare nysgjerrig jeg!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, stepbystep skrev:

Da er du heldig. Jeg er romjulbarn, broren min er julaften barn og begge oss har hatet det. 

Som regel for jeg en samlet gave på julaften, passer aldri å feire bursdag, fordi folk er opptatt med familie osv. Du får bare gaver en gang i året, istedenfor to når du har bursdag i en annen måned. 

Føler du det har redusert livskvaliteten din annet enn å få gaver?

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, stepbystep skrev:

Jeg har hatt selskap et par uker før jul sånn at folk kan komme, pluss at det er vanlig hos oss at folk stikker innom på dagen på julaften, spiser kake og prater mens nrk står på i bakgrunnen. De gangene jeg har fått kombinert gave har det alltid vært en større gave, og jeg har aldri tenkt særlig over at jeg ikke fikk gavene spredd litt mer utover. Foreldrene mine kjøpte riktignok alltid en sommergave til meg da jeg var yngre, men det var vel mest for at jeg skulle ha noe å finne på siden jeg ikke gikk i barnehage og ikke hadde mange jevnaldrende i nabolaget jeg kunne leke med. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...