AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg flytte hjemmefra for første gang og jeg må selvfølgelig kjøpe meg et tv. Foreldrene mine er helt ubrukelige til dette spørsmålet da de har tv på arabisk. Hvilken tv-pakke anbefaler dere? Hvor mye koster den du har? Må man ha sånn parabol utenfor verandaen? So many questions... Jeg er veldig lite teknologisk av meg og skjønner meg ikke på tv og sånn. Anonymkode: 44987...68c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Glemte visst en R, flytter hjemmefra skulle det stå 🙂 Anonymkode: 44987...68c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Kommer ann på hvem som kan levere tv-signal der du bor. Er det leilighet har ofte borettslaget en avtale med en eller annen leverandør av tv-signaler. Man må da velge mellom de pakkene denne tilbyr. Er det enebolig er det avhengig av hvilken leverandør som har levert kabel inn i huset. Alternativt parabolantenne eller antenne på taket. Da kan du velge mellom Canal Digital, Viasat eller RiksTV. Anonymkode: 28281...027
Million Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 (endret) Det kommer jo helt an på hvor du skal flytte hen da. Det er jo ikke så mange som har parabolantenne. Det har man gjerne hvis man vil prøve å ta inn fjerne kanaler langt unna som ja, nettopp arabiske kanaler som sendes på andre siden av kloden. Husker ikke hvor mye naboen betalte, men han kuttet ut kabel-tv og kjøpte parabol istedet. Da fikk han inn hundrevis av kanaler for den månedsprisen parabolen kostet. Men med kabel-tv får man inn bare noen ti-talls kanaler kanskje. Jeg bor for eksempel i blokk, og der er det borettslaget som har forhandlet frem en tv-pakke til alle beboerne. Dette får man gjennom kabel. Ikke noe parabol altså. Man bare plugger inn tv-en hjemme, og så har man kanalene. Der jeg bor (i Oslo) har vi GET som leverandør på tv-kanaler. Jeg har valgt en tilleggspakke med kanaler, fordi jeg vil se på diverse ting som ikke følger med i standardpakken alle i borettslaget får. Blant annet vil jeg ha ID (investigation Discovery) og noen naturkanaler og sånt. Det kan du også gjøre, velge ut favorittkanaler i tillegg. Men det koster altså i blant litt ekstra. Om du flytter til et hus, altså en enebolig, kan det være den ligger utenfor kabelområde til tv-kanal-leverandøren. Da må man kanskje ha parabol. Men om du flytter til leilighet i blokk i byen f.eks, har de kabel-tv, ikke parabol. Endret 10. april 2019 av Million
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Jeg skal flytte inn i en blokk som er en del av et borettslag fra OBOS i Oslo. Jeg tror det var Get eller Telenor de hadde avtale med. Jeg har ingen interesse av arabiske kanaler og synes parabol er drit stygt så det er bra jeg slipper det. Har bodd i et område med mange innvandrere derfor har de fleste parabol, dermed misforståelsen med parabol. Tenkte noen var bare flinkere til å skjule parabolen enn andre. Når jeg flytter inn i boligen kan jeg ringe til Get (eller Telenor hvis det var dem vi hadde avtale med) for å få pakken også ordner de det på kort tid? Anonymkode: 44987...68c
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Jeg bruker faktisk Tv2 Sumo og D Play. Så ser jeg bare TV-kanaler over Internett, og behøver ikke noe TV-apparat... Anonymkode: d9f11...d38
netpuppy Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Det spørs hva du ønsker å se på tv. Vi har bare streamingtjenester på smart-TV og følgelig ingen tv-pakke eller reklame (stor bonus). Vi har Netflix, tv2 Sumo, Viaplay og HBO Nordic. Skulle gjerne hatt D Play også, men får det ikke inn på TV-en.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 43 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal flytte inn i en blokk som er en del av et borettslag fra OBOS i Oslo. Jeg tror det var Get eller Telenor de hadde avtale med. Jeg har ingen interesse av arabiske kanaler og synes parabol er drit stygt så det er bra jeg slipper det. Har bodd i et område med mange innvandrere derfor har de fleste parabol, dermed misforståelsen med parabol. Tenkte noen var bare flinkere til å skjule parabolen enn andre. Når jeg flytter inn i boligen kan jeg ringe til Get (eller Telenor hvis det var dem vi hadde avtale med) for å få pakken også ordner de det på kort tid? Anonymkode: 44987...68c Det er mulig du ikke har noe valg, at alle i blokka har den samme kanalpakken. Spørr utleier, forrige eier eller borettslaget. Det følger gjerne med TV-dekoder (som er den maskinen som står under TV-en og tar inn kanaler for oss som ikke har parabol. Den er omtrent på størrelse med en DVD-spiller) med leiligheten, og alt du må gjøre er å snakke med utleier/forrige eier og få ham/henne til å skrive over abonnementet på deg. Anonymkode: 50e4e...655 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 Valgets kval..... Du får jo først se hva som er i grunnpakka, så får du se om du vil ha noen tilleggskanaler. De kommer som oftest i pakker med noen kanaler som du aldri ser på, men så er det noen du kanskje vil ha. Prisene varierer. Om du oppretter bruker på leverandøren sine sider, og bestiller kanalene der så pleier de å komme på skjermen med en gang. Nå har ikke jeg Get eller telenor, men på canaldigital så er det iallefall sånn. Dekoderen følger nok leiligheten, bare å bytte abonnement fra tidligere bruker over til deg. Anonymkode: 82e72...6e8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Når jeg flytter inn i boligen kan jeg ringe til Get (eller Telenor hvis det var dem vi hadde avtale med) for å få pakken også ordner de det på kort tid? Anonymkode: 44987...68c Ja, når du vet hvem som faktisk leverer tv-signalene ringer du og avtaler med dem. Anonymkode: 28281...027
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 Vi har Apple TV, og bruker med det apper for å se på TV. Der er Netflix, NRK, HBO, Dplay osv tilgjenglig (mot den vanlige månedsprisen). Da slipper man å tenke på kabel eller parabol eller riks-TV. Apple-TV strømmer over nettet. Du må jo ta utgangspunkt i hva du faktisk bruker TV til. Anonymkode: b7f76...672
Million Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal flytte inn i en blokk som er en del av et borettslag fra OBOS i Oslo. Jeg tror det var Get eller Telenor de hadde avtale med. Jeg har ingen interesse av arabiske kanaler og synes parabol er drit stygt så det er bra jeg slipper det. Har bodd i et område med mange innvandrere derfor har de fleste parabol, dermed misforståelsen med parabol. Tenkte noen var bare flinkere til å skjule parabolen enn andre. Når jeg flytter inn i boligen kan jeg ringe til Get (eller Telenor hvis det var dem vi hadde avtale med) for å få pakken også ordner de det på kort tid? Anonymkode: 44987...68c Ja, du kan ringe f.eks en uke i forkant før du flytter inn og si "Hallo, jeg heter det og det, og skal flytte inn i leilighet nr x med adresse xxxxx på mandag neste uke. Jeg vil gjerne ha et abonnement på tv klart til da. Vil også velge noen spesielle kanaler. Kan du fikse det for meg?" Jeg tror jeg ringte torsdag eller fredag uken før jeg flyttet inn i min borettslagleilighet og fikset avtale med GET. PS! Hvis du spør selger hvem som leverer kabel-tv-pakken der du har kjøpt, så kan du sjekke på nett hva de har av kanaler i sin grunnpakke og hva du kan velge som ekstra (om du vil). For eksempel: https://www.get.no/v3/tv/velg-ditt-innhold Endret 10. april 2019 av Million
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå