Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Håret har vokst svært sakte. Det er i tillegg tynt og vokser ujevnt. Frisøren tipset meg om å skinne helt med maskin. Men det sitter fryktelig langt inne å gjøre det. Håret er ca 6-7cm på det lengste og 3cm på det korteste. Ser pent ut, bortsett fra at det er tynt. 

Om det kan gjøre håret tykkere, så er det eneste motivasjon. Men om det bare vil jevne ut å vokse i likt tempo, så vet jeg ikke.

hva ville du gjort?

Anonymkode: 6c820...be7

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde latt håret være som det var til det var en del lenger (og ungen var eldre) og første klippen var nødvendig. 

Anonymkode: 92e85...8e6

• Liker 1
Skrevet

Jeg ville aldri ha skinnet barnet mitt.  Det går an å klippe det lengste håret i noenlunde fasong, så kommer resten av seg selv i løpet av ikke altfor lang tid.

• Liker 2
Skrevet

Nei, ville aldri gjort det. Hva er greia? Ungen er 15 måneder! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det er ingen forskning som tilsier at håret vokser tykkere ut dersom man skinner det, men det håret gjør er at det vokser samtidig, derfor vil håret se tykkere og finere ut når det vokser ut igjen. Personlig skal jeg skinne ungen når han er 1 år gammel.

Anonymkode: 5cc7e...bf0

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Hadde jeg aldri gjort. 

Anonymkode: 04f39...090

AnonymBruker
Skrevet

Nei

Anonymkode: aa2c6...87e

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville gjort det. Grunnen til det er personlige erfaringer. Ikke med babyer, men med eget hår. Jeg mistet absolutt alt hår etter cellegiftbehandling, og da håret begynte å vokse ut igjen var det kjempetynt og fint og fjonete. Jeg var SÅ stolt av disse fjonene, men de ble aldri til noe. En av kreftsykepleierne anbefalte meg å skinne meg igjen. Da det vokste ut var selvsagt alt av samme lengde, og det så MYE tettere og bedre ut allerede etter en måned. Derfor: gjør det heller nå enn senere. Barnet er bare ett år og tre måneder! 

Anonymkode: d885b...0dd

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Vi har en gutt og han har egentlig hatt bra med hår, det vokste i en ganske så kul frisyre. Men vi måtte klippe luggen så det ikke sto i veien for øynene, så ta tok vi like så greit resten hos frisøren da det bare så dumt ut med kort lugg og resten langt. 

Frisøren klipte håret kort på toppen og enda kortere på siden og det ble faktisk veldig kult. Håret vokser enda jevnere nå om jeg tørr påstå det, men det tror jeg er kun pga det håret er like langt på sidene og bak. Og like langt på toppen, så skinne helt ville jeg personlig droppet.

Anonymkode: e2948...132

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Vi har en gutt og han har egentlig hatt bra med hår, det vokste i en ganske så kul frisyre. Men vi måtte klippe luggen så det ikke sto i veien for øynene, så ta tok vi like så greit resten hos frisøren da det bare så dumt ut med kort lugg og resten langt. 

Frisøren klipte håret kort på toppen og enda kortere på siden og det ble faktisk veldig kult. Håret vokser enda jevnere nå om jeg tørr påstå det, men det tror jeg er kun pga det håret er like langt på sidene og bak. Og like langt på toppen, så skinne helt ville jeg personlig droppet.

Glemte å nevne at: Sønnen vår er like gammel som barnet ditt. Og håret er tykkere nå.

AnonymBruker
Skrevet

Ta alt!!! Verste jeg ser på små jenter er noen pistrete fjoner i liten hale eller hva det måtte være. Ser helt rart ut. Hold håret kort noen år så skal du se. Snakket med ei indisk dame som sa det var vanlig å ta alt håret på jentebabyer før de var året, det ble tykkere da. Jeg hadde tatt snarest. 

Anonymkode: 7ad53...62f

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvor er det påvist at håret liksom skal endre seg dersom kan kutter det? Det henger ikke på greip. 

La håret være, det kommer seg etterhvert. Mini sitt hår begynte ikke å vokse skikkelig for hun var rundt 18 mnd. Men er mer enn nok av det nå noen år etterpå for å si det sånn. 

Anonymkode: e03b9...f59

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det korteste er 3 cm langt, så hadde jeg klippet det lengste håret ned til 3 cm så alt ble like langt :vetikke:

Anonymkode: 28c0d...617

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor tror du håret vokser fortere av å klippe det av? Tror du hodebunnen har en egen funksjon som sier "oi, her var det ikke noe hår. Da får jeg vel gro ut masse hår veldig fort og helt jevnt"?

Anonymkode: ec0d8...0d6

• Liker 3
Skrevet

Tykkelsen på håret bestemmes av gener, ikke av skinning

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...