MiniMjau Skrevet 20. april 2005 #1 Del Skrevet 20. april 2005 I påsken kjøpte jeg en krukke med påskeliljer(slik en de hadde overalt, der løkene stakk litt over jorda). Nå har den visnet, men jeg lurer på: siden det er løker, kan påskeliljene komme igjen senere? Hvordan skal jeg behandle planten nå mens den ikke blomstrer? Når kan jeg forvente at det evt. kommer blomster på den igjen? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Grooo Skrevet 20. april 2005 #2 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg plantet mine ut når de visnet jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 20. april 2005 #3 Del Skrevet 20. april 2005 Putt løkene en 15- 20 cm under jorda så får du de igjen til våren. Når på våren de kommer kommer jo litt ann på temp og hvor du plasserer de. Grav de ned på en solrik plass så kommer de så tidlig som mulig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiniMjau Skrevet 20. april 2005 Forfatter #4 Del Skrevet 20. april 2005 Jeg har ikke hage. Er det noen triks jeg kan gjøre innendørs? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nella Skrevet 20. april 2005 #5 Del Skrevet 20. april 2005 Da er det litt verre ja. Men vet at får å lage tulipandekorasjoner ol til jul (det er liksom da det er litt fokus) kan man rett og slett putte løkene i frysa ei stund. Og så plante i potte inne. Da lurer du løkene til å tro det har vært vinter og frost. Vet ikke om det vil funke siden løkene dine akkurat har blomstret. Må kanskje gå litt tid. Men fant dette nå: "Oppbevaring: Tar du opp løken etter den har blomstret, er det best å dytte den ned i jord et usjenert sted og plante den der den skal vokse igjen om høsten. Får du ikke gjort dette, kan du ta den opp, riste av all jord og tørke forsiktig av den, og oppbevare den tørt på et mørkt sted til høsten. Det er viktig at løken holder seg tørr og ikke råtner, så ikke legg eller pakk de for tett hvis de ligger i en eske eller liknende." Fra hushjemhage Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå