Gå til innhold

Stygg som F

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Passer også i kategorien for "vi som sørger", selv om jeg vet at det er mennesker som sørger for langt tristere og alvorlige ting. Likevel kjenner jeg på en slags sorg over hvordan jeg er og ser ut.

Jeg har så mye jeg føler jeg må fikse på, men jeg har selvfølgelig ikke råd da. Her er mine problemer utseendemessig:

- kraftig hårvekst. Også i ansikt. Jeg snakker om mandig hårvekst i hele ansiktet. Heldigvis er ikke hårene mørke, men dessverre er de for lyse for laserbehandling.

Fjerner hår med øyenbrynskniv hver dag.. Det vokser så fort på resten av kroppen også. Ser nesten ikke noe poeng i å barbere siden det vokser ut stubber med en gang.

- smale lepper. Misunner alle dere med fyldige, pene lepper. Så heldige dere er!

- ett øyelokk som henger. Ser bare helt for jævlig ut

- store porer både i ansikt og på bringe. For ikke å snakke om de stygge kraterene jeg har på rompe og lår

- stor nese. Passer ikke til ansiktet mitt

- stygge tenner. Deriblant en som er svært misfarget pga død tann som er rotfyllt, de andre misfarget av snus, alkohol osv

- mandige hender og føtter. Noen store jævler som jeg kan bruke som flåte over atlanterhavet

- store flagreører. Here comes Dumbo! Føler jeg aldri kan gå med håret oppsatt.

- kviser. Slitt med kviser siden 12 års alderen. Nå er jeg snart 30.

- bollemus. Bollemus kan være fint det, men min er bollemus x10. Må alltid skjule den med topper eller gensere. Den vises alt for mye

- tynt, skadet og kjedelig hår

- dobbelthake. Hater den.

-svetter mye

Tør jo nesten ikke gå ut. Føler meg som verdens styggeste :( føler jeg har vært skikkelig uheldig med utseendet! Det er så mange pene damer der ute, ønsker at jeg kunne ha vært en av dem. Men jeg kommer aldri til å nå opp. Sminke gjør meg ikke mye penere heller.

Ja, dette var ukens syteinnlegg. Gruer meg så til resten av livet egentlig. Jeg er i mine beste år utseendemessig, men jeg er stygg som faen. Huff. Snart er det sommer og folk gleder seg til å kle av seg og nyte sommeren. Jeg gruer meg bare

Anonymkode: a8c76...0a2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Utseende messig høres det ut som du ser ut som min svigerinne og hun er faktisk et av de peneste menneskene jeg vet om. 

Skjønnhet er relativt og smak og behag. Tviler sterk på at du er stygg som f. Tror heller det er selvbilde ditt som er dårlig. 

Trener du? Jeg følte meg plutselig mye penere etter kun 14 dager med trening to-tre ganger i uka! 

Stor klem til deg for det er jo kjipt å føle det slik. 

Anonymkode: cd3de...8e5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Passer også i kategorien for "vi som sørger", selv om jeg vet at det er mennesker som sørger for langt tristere og alvorlige ting. Likevel kjenner jeg på en slags sorg over hvordan jeg er og ser ut.

Jeg har så mye jeg føler jeg må fikse på, men jeg har selvfølgelig ikke råd da. Her er mine problemer utseendemessig:

- kraftig hårvekst. Også i ansikt. Jeg snakker om mandig hårvekst i hele ansiktet. Heldigvis er ikke hårene mørke, men dessverre er de for lyse for laserbehandling.

Fjerner hår med øyenbrynskniv hver dag.. Det vokser så fort på resten av kroppen også. Ser nesten ikke noe poeng i å barbere siden det vokser ut stubber med en gang.

- smale lepper. Misunner alle dere med fyldige, pene lepper. Så heldige dere er!

- store porer både i ansikt og på bringe. For ikke å snakke om de stygge kraterene jeg har på rompe og lår

- stygge tenner. Deriblant en som er svært misfarget pga død tann som er rotfyllt, de andre misfarget av snus, alkohol osv

- mandige hender og føtter. Noen store jævler som jeg kan bruke som flåte over atlanterhavet

- bollemus. Bollemus kan være fint det, men min er bollemus x10. Må alltid skjule den med topper eller gensere. Den vises alt for mye

-svetter mye

Tør jo nesten ikke gå ut. Føler meg som verdens styggeste :( føler jeg har vært skikkelig uheldig med utseendet! Det er så mange pene damer der ute, ønsker at jeg kunne ha vært en av dem. Men jeg kommer aldri til å nå opp. Sminke gjør meg ikke mye penere heller.

Ja, dette var ukens syteinnlegg. Gruer meg så til resten av livet egentlig. Jeg er i mine beste år utseendemessig, men jeg er stygg som faen. Huff. Snart er det sommer og folk gleder seg til å kle av seg og nyte sommeren. Jeg gruer meg bare

Mye av dette er helt vanlig blant folk flest. Ditt største problem er derimot din egen selvtillit og selvfølelse, og dette gjør deg "styggere" enn hva som er nødvendig. Prøv heller å fokusere på dine fine ting, og gi deg f i hva andre tilsynelatende kanskje mener (eller er dette spekulasjoner fra din side?). Sett pris på deg selv heller, og vit at du ser bra nok ut i massevis til å leve et helt normalt og avslappet liv til deg selv. Jeg utfordrer deg: Sett deg heller ned å skriv ned 15 ting som du liker med deg selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle problemene dine kan jo enkelt fikses på, da. Du er ikke dekket med arr eller har deformert skjelett liksom. Selv da er det mange som er og føler seg pene! Gå til legen og sjekk hormonene dine, slutt med snus. Begynn å tren og spis sunnere og mindre. Slutt å sammenligne deg med andre. Smale lepper kan være supersjarmerende. Mange har tynt hår, store hender og føtter og kviser osv, man kan være fin fordi!

Anonymkode: c9fdf...0f9

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg kan krysse av på de fleste av punktene dine, spesielt stoor nese, smale lepper, stygge tenner, kviser og store porer. Men jeg vet jeg går for å være pen selv om jeg ser nøkken i speilet. Vi har liksom alle de omvendte trekkene av hva som er idealet i dag, og tenker kanskje at det ikke går an å være pen om man ikke har liten nese, store lepper osv, men det stemmer ikke for hva alle andre tenker. 

Anonymkode: aae82...4e6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Alt dette kan jo endres, om du ønsker det. Blir hverken særlig dyrt eller tidskrevende heller 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Dette er helt vanlige "problemer" som mange har! 

Anonymkode: 99a75...010

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, KillerKitty skrev:

Alt dette kan jo endres, om du ønsker det. Blir hverken særlig dyrt eller tidskrevende heller 

Ikke særlig dyrt? Med neseoperasjon, voksing, tannlegetime, hair extensions, øyeoperasjon osv, osv! Kødder du? Og det er mye man ikke kan gjøre noe med heller! Det er ikke realistisk å forandre hele utseendet sitt med mindre du heter Sophie Elise eller Kim Kardashian

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreslår at du ordner deg en time hos psykolog, ts. Man må ikke like alt med seg selv, men et så negativt selvbilde er ikke sunt. Alle mennesker har noe fint ved seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Juks skrev:

Mye av dette er helt vanlig blant folk flest. Ditt største problem er derimot din egen selvtillit og selvfølelse, og dette gjør deg "styggere" enn hva som er nødvendig. Prøv heller å fokusere på dine fine ting, og gi deg f i hva andre tilsynelatende kanskje mener (eller er dette spekulasjoner fra din side?). Sett pris på deg selv heller, og vit at du ser bra nok ut i massevis til å leve et helt normalt og avslappet liv til deg selv. Jeg utfordrer deg: Sett deg heller ned å skriv ned 15 ting som du liker med deg selv! 

Dette er lett å si. Mange sier at det er det indre som teller, at ingen er stygge, alle er fine på sin måte, at man skal fokusere på de positive tingene, at det er overfladisk å tenke for mye på utserndet, at mange har mye verre ting å slute med, at man skal være glad så lenge man er frisk osv osv... 

Mange mener også man er overfladisk om man tar kosnetiske operasjoner. At man heller skal lære seg å like seg selv sim man er. 

Likevel kommenterer ofte de samme menneskene andres utseende. Både de de sybes er pene og de de synes er mundre pene. De blir tiltrukket av de de synes er pene. 

Pene mennesker opplever å bli bedre likt, å lettere få seg kjæreste, lettere få seg jobb (i en del tilfeller). 

Slik er verden, enten man liker det eller ikke. 

Endret av Thyra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Thyra skrev:

Dette er lett å si. Mange sier at det er det indre som teller, at ingen er stygge, alle er fine på sin måte, at man skal fokusere på de positive tingene, at det er overfladisk å tenke for mye på utserndet, at mange har mye verre ting å slute med, at man skal være glad så lenge man er frisk osv osv... 

Mange mener også man er overfladisk om man tar kosnetiske operasjoner. At man heller skal lære seg å like seg selv sim man er. 

Likevel kommenterer ofte de samme menneskene andres utseende. Både de de sybes er pene og de de synes er mundre pene. De blir tiltrukket av de de synes er pene. 

Pene mennesker opplever å bli bedre likt, å lettere få seg kjæreste, lettere få seg jobb (i en del tilfeller). 

Slik er verden, enten man liker det eller ikke. 

Følte ikke helt svaret ditt var rettet mot det jeg skrev. 
Jeg mener oppriktig at dårlig selvtillit og dårlig holdning overfor deg selv gjør at din opplevelse over ditt utseende blir mye verre, som igjen gjør deg enda mer uattraktiv. 
Enig i at pene mennesker når opp og frem mye lettere enn mindre pene. Men mindre pene når lettere opp og frem enn dem som har en selvtillit og selvfølelse = 0. 
Det hjelper ikke gå rundt å kverne på alt som er elendig ved en. Man må tenke på det man kan gjøre noe med, og alt positive. Da er sjansen for at følelsen om at du selv er stygg forsvinner. Du ser ikke så verst ut likevel, tross noen utfordringer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har du noengang vært sjekket for PCOS? Om du i tillegg har uregelmessig mens, ville jeg fått sjekket det ut. Mye av det du beskriver (hårvekst i ansikt og på kropp, kviser, svetting) kan være symptomer på PCOS. Det kan være verdt å sjekke ut hvertfall :) For isåfall så finnes det hjelp.

Anonymkode: 79025...e75

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

-svetter mye

Du er ikke stygg! Det ligger i hodet ditt. Mye du beskriver et jo noe de alle fleste har. Det er gratis å trene og kutte ut snus. Jeg er heller ingen modell, men det driter jeg i. Du må få et bedre selvbilde... Jeg tror ikke på psykolog, men vet det har hjulpet mange, så må råde deg til å prøve det... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.4.2019 den 15.51, ikkevoksen skrev:

Ikke særlig dyrt? Med neseoperasjon, voksing, tannlegetime, hair extensions, øyeoperasjon osv, osv! Kødder du? Og det er mye man ikke kan gjøre noe med heller! Det er ikke realistisk å forandre hele utseendet sitt med mindre du heter Sophie Elise eller Kim Kardashian

Trenger ikke å operere nesen heller da. Mye kan gjøres med sminke. Det samme gjelder øynene. Extensions er ikke så forferdelig dyrt om man virkelig vil ha det, og gode hudpleieprodukter varer lenge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 uker senere...
AnonymBruker

Hei. 

Kan jeg si en ting uten å tråkke noen på tærne??? 

Jeg er så sykt lei av folk som sier tenk positivt, eller det handler om det indre. Kvinner har alltid vært opptatt av utseende sitt, vi er skap slik fra naturens side. Reproduksjon har alltid vært en sterk drift hos menneske, så det er helt naturlig for hos å ønske å bli valg. Se bare på dyr og fugler hvordan de holder på. 

Men menn elsker kvinner uansett, de er enkel.. De fleste menn vil bare ha en dame uten drama, en de kan ha  det gøy og hyggelig med. 

De driter i smale lepper, stor nese, arr osv. Det er bare vi kvinner som tror at menn er opptatt av det. Menn er opptatt av det samme som oss reproduksjon. Hos dyrene og fuglen er ofte hannen den vakreste, men hunnen får jo jamme brakt slekta videre for det : ) 

På nettet finner du det meste om " sminke, hår, trender og trening "Hvis det sparegrisen din er anorektisk, så er det  å gå helt gratis og gir fantastiske resultater. Et par timer hver dag i hurtig gange gjør underverker. Mosjon blir du glad av og når du er glad er det mye letter å endre vaner som å slutte å snuse. Også er vi mye flinkere til å ta vare på oss selv når vi er fornøyde. 

Når det gjelder kosmetisk kirurgi, lov meg at du sjekker rundt hvis du skal det. Jeg havnet hos Tone Fleischer, jeg var pen før. Så jeg forstår hvordan du føler deg. i tillegg har jeg masse plager. Cosmo Klinikken er den eneste i Oslo jeg vil anbefale.

Lykke til :. ) Skjønner hvordan du har det : ) Begynn å gå masse, vær mye ute og rus deg på endorfiner du får av trening. 

Je

Anonymkode: 4410f...94e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette med sjenerende hårvekst og svette mener jeg er hormonelt og kan gjøres noe med. Støtter forslagene om å ta en tur til legen  og sjekke stoffskiftet, hormonbalansen osv. Om det er hormonene som løper løpsk kan dette også være årsaken til kvisene. Forstår om du kvier deg litt for å gå til legen med dette, men tror virkelig du kunne få god hjelp med medisiner mot spesielt hårveksten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du hører ut som hvilken som helst random kvinne på gata. Det er selvtilliten og selvbildet som er problemet. 

Anonymkode: 9d068...63e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trodde ikke det gikk an å ha bollemus med utoverpikk... :klo:

Anonymkode: 58200...704

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts: sånn liste som du ramser opp her er det MANGE som gjør! Jeg gjør det selv i dårlige perioder, men virkelig: livet er ALTFOR kort til å fokusere på sånne overfladiske ting!

Syntes du Marilyn Monroe var pen? Hun tok jo livet sitt, hvorfor gjorde hun det om utseendet er alt her i livet? Nettopp fordi utseendet ikke er alt, og jeg kan garantere deg at hadde du vunnet så mye penger at du kunne fikset alt på lista di med kirurgi, så hadde du funnet nye feil og lager nye lister.

Har du samboer? Barn? Familie? Venner? Da har du EKSTREMT mye og er allerede svært mye heldigere enn mange andre!

Anbefaler psykolog, fordi jeg tror det ligger mye bak tankegangen din.

Anonymkode: 6d276...280

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...