Gå til innhold

Min 20 år gamle jente stakk av fra alt.

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest indiangranny

Hei :(

Jeg fikk telefon som vekket meg i natt ,jeg rakk ikke å ta den.Dagen etter så jeg det var fra min datters hybelverter.Jeg ringte og de var jobb,men fikk jobb nr. til fruen.Jeg var sprek nok og ringte da fikk jeg høre at hun hadde stukket av fra å betale husleie på 5500 og de ville ta 8000 av de depositum pengene jeg hade satt inn på konto.De ville også kreve at hun betalte for reingjøring det så ut som et bombet svinesti der.Jeg ringte henne på mobil og hun slo den av.De skulle kreve meg nå for penger for 3 måneders husleie og alt annet. :evil:

Datteren min er 20 og hun skrev under kontrakten og ikke jeg.Jeg er flau over at hun kan oppføre seg slik og hun gir natulig skylden på alle oss andre .

Nå er jeg mektig forbannet :evil: :evil: :evil: ,nå kan hun seile sin egen sjø.Jeg orker ikke mer og det er ikke min feil at hun holder på slik. :sur:

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solskinn

Så lenge hun er 20 og det er hun og ikke du som har skrevet under kontrakten, så er det bare å la henne ordne opp i sine egne problemer og ta konsekvensen av det hun gjör!!! Det er den eneste måten hun kan läre på.

Depositumpengene kan du nok dessverre se lenge etter (om de var dine)! De har nok husvärten rett på om hun ikke har gjordt opp for seg!

Ikke la husvertene hennes presse deg til å gjöre opp for henne, hun er voksen og kan klare seg selv. Etter hva jeg har lest i dine tidligere innlegg trenger hun å forstå hva det vil si å ha ansvar her i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver følgende:

"...hun hadde stukket av fra å betale husleie på 5500 og de ville ta 8000 av de depositum pengene jeg hade satt inn på konto.De ville også kreve at hun betalte for reingjøring det så ut som et bombet svinesti der..."

Hvem som har satt inn depositumspengene er ikke vesentlig for huseier, det er penger som er satt der for akkurat slike ting som har skjedd her. Huseier er i sin fulle rett til å bruke penger fra depositum til ubetalt husleier + penger til rengjøring av leiligheten.

Di kan derimot ikke kreve at du betaler for tre mnds husleie. Som du selv sier, det er din datter som har skrevet under, hun er over 20, det er hun og huseier som har en avtale! Endel huseiere setter depositum på to eller tre mnds husleie, nettopp av slike årsaker. Har ikke huseier gjort dette, så er det deres eget "tap" når de er så uheldige. Depositumet og underskrevet kontrakt er den sikkerheten de har, de har ikke lov til å gå videre til leietakers foreldre å kreve.

Og du, din kjære datter burde få seg en kraftig smekk når hun gir lyd fra seg!!! :evil: :evil:

Og streng beskjed om å rydde opp sjøl!! Makan til oppførsel!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Minnie Emmerdale

Jeg føler virkelig med deg akkurat nå Indianlady. Jeg håper i det minste at du lar henne ordne opp selv og ikke faller for fristelsen å ordne opp alt for henne en gang til. Hvordan skal hun da lære og stå på egne ben?

En ting kan du imidlertid ta helt med ro, hybelvertene kan ikke kreve deg for 3 mnd. husleie når det er din 20 år gamle (og dermed myndige) datter som har skrevet under. Men depositumet kan de ta og det har de også krav på.

Lykke til uansett hva som skjer!!

Milla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var virkelig trist å høre Indian Lady. Når datteren din er så gammel som 20 år, da ble hun myndig for to år siden.

Hennes tidligere husverter kan med loven i hånd kreve depositumet, men de kan ikke kreve flere måneders husleie hos deg. Det var hun som skrev under på kontrakten, ikke du. Derfor skal ikke du stå for hennes handlinger. De tidligere husvertene kan kontakte forliksrådet og få de til å kreve inn penger hos datteren din. Men depositumet kan du se langt etter, de får du nok ikke tilbake.

Men om hun kontakter deg, skal du si fra at nå ordner hun opp selv i sitt rot. Husvertene kan sende regning fra rengjøringsbyrå til din datter.

Jeg gir deg en trøsteklem( klemmer Indian Lady)! :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest indiangranny

Hei Milla,Maeve,Solskinn og Aline

Jeg har vært i kontakt med henne ,hun mener at husvertene har feil.Det står ikke noe i kontrakten om 3mnd leie hvis hun sier opp.Jeg sa nå ordner du opp selv og vær voksen for dine handlinger.Jeg fikk til svar kyss meg i ræva det har ikke du noe med din kjærring.

Så nå kan hun segle sin egen sjø om hun havner på kjøret jeg gidder ikke mer nå..

:evil:

Det er takken en har for å ordne henne ordentlig jobb og hus over hodet.

Så nå gir jeg henne opp totalt,så dere kan godt se ned på meg som dårlig mor det gjør ikke noe,har fått hard hud nå.Låsen i barndomshjemmet er nå skiftet ut hun kommer ikke inn. :sjokk: Jeg veit ikke om en kan bli rundstjålet av henne ved neste korsvei :roll:

hilsen

indianlady

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trangsynt om noen ser på deg som en dårlig mor.

Noen virker som de har som mål i livet å gjøre stikk motsatt av det man er oppdratt til, eller i det hele tatt det som er vanlig folkeskikk.

Når en ungdom begynner med narkotika, har det ingenting med dårlig oppdragelse å gjøre.

Det er selvfølgelig en plikt å gjøre hva en kan for å snu dette igjen,men det er ikke alltid der går heller.. samme hvor mye en prøver.

Skulle du noengang få kommentarer på at du er en dårlig mor,så hev deg over det.

Er jo du selv som vet om du har gjort det du kan gjennom årene.

Og en 20 åring bør kunne tenke selv..

Jeg er 19 og klarer det fint.

Skjønner hva som er rett og galt uten at noen står med en pekefinger og forteller meg det.

Hun vet hva hun gjør..umodenhet vil unge meg kalle det.

Går nok over:)

Klem til deg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badekarelskeren

Tydelig så har du skjemt henne bort noe så grønn jævlig; d eneste du kan gjøre for å redde stumpene er å gi faan i huseiers krav.

Og kutt ut jenten en stund også!

Dra på ferie! D har du fortjent!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Duchess....

Jeg trenger ikke gjenta det de andre allerde har sagt ang dep og husleie din DATTER skylder.

Her må du sette hardt mot hardt, ikke slipp henne inn i varmen igjen om hun skulle komme krabbende, hun oppfører seg helt respektløst.

Hun trenger å lære av sine feil og kjenne hvordan det er å bli voksen og å måtte ta ansvar for sine egne handlinger.

Hun trenger å merke at mamma ikke alltid er der for å ordne opp for henne!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...