Gå til innhold

Hvis pris ikke var noen hindring, hvilken vaskemaskin?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal kjøpe meg ny vaskemaskin nå snart. Har muligheten til å få kjøpt Miele til omtrent halv pris av vanlige butikkpriser på de.

Jeg liker Miele pga kvaliteten og forventet levetid. Mange Miele maskiner blir oppimot 20 år. Det er veldig bra ifht mange andre vaskemaskiner på markedet i dag.

At jeg kan få den til en så bra rabatt, betyr at jeg kan velge en maskin som i utgangspunktet er ganske dyr, og få mye for pengene. Hvilken maskin ville du valgt om du skulle ha ny maskin i dag? Ville du valgt Miele, eller ville du gått for et annet merke? Hva er favoritten din?

Jeg vil ikke ha kombimaskin (dvs tørk/vask i ett), og jeg vil ha en maskin som kan ta i alle fall 8 kg. Eller kanskje 7, men helst 8 kg tøy om gangen. Lydnivå er også greit å ta hensyn til, da jeg bor i blokk og heller ikke er fan av lydnivået på mange vaskemaskiner.

Hvilken maskin ville du valgt, og hvorfor? Synes det er så greit å høre andres meninger og kanskje punkter jeg ikke selv har tenkt på.

Takker for svar! :)

PS! Det er maskinene som Miele selv selger jeg kan velge blant (se link lengre opp i innlegget), ikke de modellene som f.eks. Elkjøp og sånn har

Tillegg:

Maskinen jeg skal ha må også ha

- børsteløs motor

- 1400 omdr sentrifuge

- kunne ta minst 8 kg tøy om gangen

Endret av Million
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tenk på sentrifugeringen, det er utrolig kjipt å måtte henge opp våtere klær enn nødvendig 😛 

Anonymkode: 4deec...832

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Tenk på sentrifugeringen, det er utrolig kjipt å måtte henge opp våtere klær enn nødvendig 😛 

Anonymkode: 4deec...832

Ja, jeg skal ha minimum 1400 omdr i sentrifugen også. Det har jeg tenkt på, men glemte å skrive det i hovedinnlegget.

Skrevet

Soleklart Miele 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Miele, helt klart. Har hatt en, og var kjempe fornøyd.

Anonymkode: 6c527...77d

AnonymBruker
Skrevet

Bosch Loixx8 serien...

For øvrig så er vel Bosch, Miele og Siemens samme ulla, så hvem av de man velger går for ett.... 

Anonymkode: d6b97...463

AnonymBruker
Skrevet

Ikke så opptatt av merke, men det jeg ønsker i neste vaskemaskin:

- Gjerne mer enn 6 kg kapasitet, som er det jeg har nå. Trenger ikke de største på 10-12 kilo, men f. eks. 8 kg. ville vært fint. 

- Børsteløs motor

- Litt mer stillegående enn den jeg har nå

- Dampfunksjon

Anonymkode: e1e26...f29

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ikke så opptatt av merke, men det jeg ønsker i neste vaskemaskin:

- Gjerne mer enn 6 kg kapasitet, som er det jeg har nå. Trenger ikke de største på 10-12 kilo, men f. eks. 8 kg. ville vært fint. 

- Børsteløs motor

- Litt mer stillegående enn den jeg har nå

- Dampfunksjon

Anonymkode: e1e26...f29

Ja, børsteløs motor har jeg også som betingelse. Det glemte jeg visst også å skrive i hovedinnlegget 😛

TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg forstår ikke helt innlegget ditt, og tror kanskje ikke mange som har svart heller gjør det, ettersom de svarer "Miele". Om jeg forstår deg riktig, så har du mulighet til å få Miele, og kun Miele, til sterkt redusert pris. Og så ønsker du råd omkringen hvilken Miele maskin du skal velge. Er det riktig ?

I så fall kommer vel alle Miele sine med børsteløs motor ? Det gjør for så vidt alle vaskemaskiner, bortsett fra de svært rimelige. Det som fordyrer Miele er tyngden, altså hva maskinene er laget av. Men du kan få både noenlunde rimelige Miele maskiner, og de som er så dyre at man begynner å lure på om det er verdt det.

I valget ditt, må du rett og slett finne ut hvilke programmer du trenger, hvor stillegående maskinen skal være, hvor mange kilo klær (du sier 8 kilo, men om man ikke er en storfamilie, klarer man seg ofte med lavere kapasitet), og om det at en Miele maskin kan vare lengre enn et annet merke er god nok grunn til å betale ekstra for den (er jo gode tilbud på andre merker og). 

Min siste Miele hadde jeg i ca 10 år. Da vasket den ikke så bra lengre, men jeg kunne nok fint hatt den i noen år til. Kjøpte så en ganske dyr Miele (over kr 12 000) som trengte service etter 2 mnd. Nå er den 4 år gammel, og har en liten rift i gummibelgen. Jeg angrer på at jeg kjøpte en så dyr maskin. 

Les litt tester, det er mye bra som ikke trenger å koste vannvittig mye.

Anonymkode: 8a1fc...e43

• Liker 1
Skrevet

Til Anonymkode: 8a1fc...e43

Ja, jeg spør vel egentlig hva folk mener om Mieles maskiner, samtidig som jeg åpnet litt for forslag til eventuelt andre typer veldig bra maskiner, om noen hadde en å anbefale.

Det blir nok Miele uansett. Jeg har spart/satt av penger i over ett år til dette, så pengene er klare, mangler bare det endelige valget av modell/maskin. 

Skrevet

Miele er drømmemerket. 

Om du har stor husholdning og mye klesvask kan det være en ide å se på den minste proff-modellen. Fikk tipset av en proff-selger jeg traff i jobbsammenheng en gang. 

AnonymBruker
Skrevet
21 timer siden, Million skrev:

Ja, jeg skal ha minimum 1400 omdr i sentrifugen også. Det har jeg tenkt på, men glemte å skrive det i hovedinnlegget.

Velg en med 1600, så setter du den ned til 1000-1200. Da sparer du maskinen mye. Å sentrifugere på 1600 lager mye støy og sliter på maskinen. Velg så stor tøymengde som mulig, 8kg+.

Miele sine er fortsatt kongen, velg en med doseringskassetter. Så slipper du å tenke på vaskepulver. Husk å steng vannkrana til maskinen hver gang den er brukt, mange gjør ikke det.

Jobber med å reparere hvitevarer, de beste vanlig merkene er Bosch, Siemens og Miele. Når det kommer til vaskemaskin ville jeg kjøpt en dyrere Miele, den kan du ha i 10år+.

Anonymkode: 5d06e...c67

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...