AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg har akkurat tatt ut hormonspiralen og syklusen min er ikke helt i orden. Har hatt en syklus etter uttak og den var på 51 dager. Jeg aner altså ikke når jeg har el. Begynte å ha sex annenhver dag fra dag 12 etter mensen, og tenker å fortsette med det i 3-4 uker. Er det dumt i forhold til sedkvallitet? Jeg får ikke til el tester, jeg tester aldri positivt. I tillegg så tenkte jeg å prøve å stresse mindre i denne prøveperioden. Anonymkode: 3c30a...387
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Sædcellene fornyes hele tiden. Så ha sex når dere vil, sex skal ikke BARE være befruktning, det skal også være gøy. Anonymkode: 65c25...740 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Om du skal stresse mindre, og dere skal ta vare på forhold og sexliv, så dropper du dette. Det har ingenting å si for kvaliteten. Det har ingenting å si for befruktning. Sperm lever i opp til fem døgn etter utløsning. Og med 51 dagers syklus har du nok ikke hatt eggløsning en gang, så tvangssex er fullstendig bortkastet. Anonymkode: a2223...237 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du skal stresse mindre, og dere skal ta vare på forhold og sexliv, så dropper du dette. Det har ingenting å si for kvaliteten. Det har ingenting å si for befruktning. Sperm lever i opp til fem døgn etter utløsning. Og med 51 dagers syklus har du nok ikke hatt eggløsning en gang, så tvangssex er fullstendig bortkastet. Anonymkode: a2223...237 Jeg vet at jeg har eggløsning, jeg har tidligere blitt gravid flere ganger, på så lange sykluser. Det er el. Testene jeg ikke har fått til. Det er ikke tvangssex, og sex stresser meg ikke, det er testing og negative el tester som stresser meg. At de overlever i 5 døgn er vel i aller beste fall? Ts Anonymkode: 3c30a...387
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Du bør uten tvil tempe! Da får du svar på dette! Anonymkode: 21d7e...748
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Du bør uten tvil tempe! Da får du svar på dette! Anonymkode: 21d7e...748 Stress å våkne samme tidspunkt hver dag da. Og så frykter jeg det blir samme jaget som med el testene. Jeg holdt på å gå på veggen av de. Forstod aldri når de var positive, evt. Gjorde noe feil. Det legger så mye press på at kroppen skal prestere noe liksom. Denne gangen prøver vi å bare ha sex regelmessig, men spørsmålet er om annenhver dag i så lang tid kan gå ut over konsentrasjonen på seden? Ts Anonymkode: 3c30a...387
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Om mannen har testet sædkvalitet å alt er bra er det bare å kjøre på - Spurte gynekologen min da vi begynte. Hun sa det er absolutt ikke nødvendig, men har vi lyst så er det bare å kjøre på. Det har ingenting å si for sæden så sant mannen din har testet kvaliteten. Anonymkode: 7ded3...497
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Vi hadde sex annenhver dag. Umiddelbar suksess etter et år med tilfeldig prøving. Faktisk en av de beste periodene våre på soverommet også. Min erfaring er at sex avler sexlyst 😻 Anonymkode: 6115c...1c4 1
Palme Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 4 hours ago, AnonymBruker said: Stress å våkne samme tidspunkt hver dag da. Og så frykter jeg det blir samme jaget som med el testene. Jeg holdt på å gå på veggen av de. Forstod aldri når de var positive, evt. Gjorde noe feil. Det legger så mye press på at kroppen skal prestere noe liksom. Denne gangen prøver vi å bare ha sex regelmessig, men spørsmålet er om annenhver dag i så lang tid kan gå ut over konsentrasjonen på seden? Ts Anonymkode: 3c30a...387 Vanesak å ta temperatur. Jeg tar den ikke til samme tid, men ser måleren når jeg våkner. Den ligger rett ved vekkerklokka. Måler ofte ikke i helgene da jeg gjerne sover lenge og kanskje drikker litt. Prøvd i 2,5 år, har blitt en del av hverdagen. Samme som å ta folat hver morgen feks
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg vet at jeg har eggløsning, jeg har tidligere blitt gravid flere ganger, på så lange sykluser. Det er el. Testene jeg ikke har fått til. Det er ikke tvangssex, og sex stresser meg ikke, det er testing og negative el tester som stresser meg. At de overlever i 5 døgn er vel i aller beste fall? Ts Anonymkode: 3c30a...387 Men om du har blitt gravid flere ganger så vet du jo at du kan bli gravid uten særlig problemer :) Anonymkode: ffa09...afc
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Om mannen har testet sædkvalitet å alt er bra er det bare å kjøre på - Spurte gynekologen min da vi begynte. Hun sa det er absolutt ikke nødvendig, men har vi lyst så er det bare å kjøre på. Det har ingenting å si for sæden så sant mannen din har testet kvaliteten. Anonymkode: 7ded3...497 Nei han har ikke testet den, vi har et barn fra før v da som ble unnfanget i pp4, men vi vet jo ikke. Vi har ingen grunn til å tro at den er hverken bra eller dårlig. Ts Anonymkode: 3c30a...387
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Men om du har blitt gravid flere ganger så vet du jo at du kan bli gravid uten særlig problemer Anonymkode: ffa09...afc Ja, det er det psykiske som sliter på meg. Jeg blir med en gang overbevist om at «denne gangen går det ikke.» Full stress og krisemaksimering fra dag 1😬 jeg kjørte hardt på med el, tester, leste meg blå på ditt og datt googlet alt mulig, og hang for mye på forumer, testet fra 7 dpo 🤦🏼♀️ Greier ikke slappe av. Derfor jeg skal prøve å holde meg unna i alle fall el tester. Ts Anonymkode: 3c30a...387
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå