Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 40 år og har aldri vært flink med hudpleie. Renser hver kveld, men that's it. Har lite rynker, men ser antydning til streker i pannen som ikke har vært der tidligere. Men har en del pigmenter og huden er gusten. Trenger absolutt en boost for å få mer glød, mindre pigmenter og mindre "rynker".

Har lest at fuktighetskrem kan gjøre vondt verre, og at det ikke er nødvendig. Men hva trenger jeg? Og hvilke produkter er bra? Har ikke en formue å bruke, men trenger noen bra produkter.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Personlig hadde jeg vel begynt med rens og hudkrem og noe som eksfolierer. 

Det første du må gjøre er å vite hvilken hudtyper du har og handle utifra det. Vet du ikke det kan du finne det ut ved å vaske huden med en mild, parfymefri rens og vente 10 min. Føles huden tørr og stram ut har du sannsynligvis tørr hud, blir den fet har du fet hud, blir den begge deler har du kombinert og kjennes den vanlig ut har du sannsynligvis normal hud. Dette er bare en pekepinn da, men det er en god start. 

Hvilken rens bruker du? Hvordan føles huden ut etter at du bruker den? Huden skal kjennes ren ut, men ikke stram og tørr, da er den for sterk for huden din og du trenger noe mildere. 

De fleste trenger å tilføre en form for fuktighet og fuktighetskrem er en fin måte å gjøre det på. Anbefaler å finne som ikke er full av parfyme og styr da det gjerne kan tørke ut huden like mye som kremen tilfører fuktighet. Gå på apoteket og prøv kremer heller enn på parfymeri. Jeg har CeraVe Moisturizing Cream kjøpt på nettet og er fornøyd med den. Er mange som liker den, men de som ikke er fornøyd synes gjerne den er for fet og tetter til porene. Spørs på hudtypen din og hva du foretrekker tror jeg.

Anbefaler å bruke kjemisk eksfoliering, det gjør underverker for grå og gusten hud. Les deg opp på BHA og AHA og se hva du syns. Jeg hadde begynt med for eksempel Paula's Choice 2% BHA Liquid kanskje 3 ganger i uka? 

Hvis du bruker syre som BHA er det viktig å også bruke solkrem. Dette er også det viktigste du kan gjøre for å forebygge rynker, pigmentflekker og aldring i huden. 

C-vitamin er også forebyggende å bruke. The Ordinary har for eksempel et greit serum som ikke er så dyrt. 

Håper det hjalp litt.

Endret av netpuppy
  • Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...