Gå til innhold

Nattbleie gutt 6 år

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

min 6 år gamle sønn fyller nattbleien til randen hver natt! Prøver å ikke drikke sent, tisse før han legger seg og opp å tisse når jeg legger meg - men da er allerede bleia våt! Noen som har hatt det sånn? Løsning?? På dagen er han tørr 

Anonymkode: d76e3...e2c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har du tatt ham til legen og fått foreslått minirin? 

Anonymkode: af995...bc0

AnonymBruker
Skrevet

Nei, dette er ikke enkelt. Vi prøvde alt. Minirin utsatte bare tissingen. Så istedenfor å tisse bleia full kl 12, så gjorde han det kl 04. Våt seng ble det uansett. 

Men man kan få bedre bleier på apoteket. Så jeg ville ha hørt på et apotek. Dere må ha en bleie med bedre oppsugingsevne. De kan fåes på blå resept, men man må da først til en spesialist. 

Anonymkode: d476e...3ef

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hei

min 6 år gamle sønn fyller nattbleien til randen hver natt! Prøver å ikke drikke sent, tisse før han legger seg og opp å tisse når jeg legger meg - men da er allerede bleia våt! Noen som har hatt det sånn? Løsning?? På dagen er han tørr 

Hvilke bleier bruker du?

Hvis du går til fastlegen får du resept på Dry nities natrbleier, underbuksebleier med tøfft motiv. Da får du de gratis, disse er dyre ellers. Trenger ikke spesialist.

Om han tisser igjennom disse også, så bytt bleia en gang før du legger deg 🙂

AnonymBruker
Skrevet

Gå til fastlege, er ikke det flaut for guttungen og tisse på seg? Snart vil han sikkert på overnattingsbesøk til kompiser er ikke akkurat kult å stille opp med nattbleie da.

Anonymkode: c8d6d...6a8

AnonymBruker
Skrevet

Har også hørt at det går ann å få kjøpt en tissealarm som er i sengen. Dere kan også hjelpe gutten ved å følge han på do et par tre ganger i løpet av natten.

AnonymBruker
Skrevet

Tenkte mer på råd formål slutte å tisse om natta, eller om det ikke er sååååå uvanlig med gutt på akkurat fylte 6 år å tisse om natta. Tusen takk for råd. Vi testet noen hormonpiller en stund men nei.:: det funket ikke. :( Vi har også en liten baby som jeg er oppe med mye om natta så om jeg i tillegg må opp med eldste for å tisse , kjenner jeg at jeg mister håpet for å sove noe som helst 

TS

AnonymBruker
Skrevet

Prøvd kiropraktor? Vet om andre som har fått hjelp der. Vet ikke nøyaktig hva som "ble fikset", men det hjalp ihvertfall det barnet.

Anonymkode: a183c...6d1

AnonymBruker
Skrevet

Regner med at dere allerede har prøvd, men hva med å ta han på do rundt 24? Det er det som fungerte i overgangen her. 

Er det blitt sjekket at han ikke har noen sykdommer som gjør at han tisser mye?

Anonymkode: a5209...b92

AnonymBruker
Skrevet

5-åringen måtte lenge vekkes rundt 23-24 for å tisse en siste gang. Det var ikke lett å sitte å vente på at det skulle bli tissetid for henne, men det ble i hvert fall bra til slutt. 

Anonymkode: 557c3...57a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg vekker min rundt kl 23, når jeg legger selv. Da går han på do. Det minsket våte senger dramatisk, til nesten aldri. 

Anonymkode: bf876...9dc

AnonymBruker
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har også hørt at det går ann å få kjøpt en tissealarm som er i sengen. Dere kan også hjelpe gutten ved å følge han på do et par tre ganger i løpet av natten.

Tissealarmen vekker hele huset,mens barnet med alarmen sover like dypt. Etter 10 minutter slo jeg den selv av.

Anonymkode: 46c3d...3d5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenkte mer på råd formål slutte å tisse om natta, eller om det ikke er sååååå uvanlig med gutt på akkurat fylte 6 år å tisse om natta. Tusen takk for råd. Vi testet noen hormonpiller en stund men nei.:: det funket ikke. :( Vi har også en liten baby som jeg er oppe med mye om natta så om jeg i tillegg må opp med eldste for å tisse , kjenner jeg at jeg mister håpet for å sove noe som helst 

TS

Helsesøster sa at det ikke var uvanlig at 6 åringer forsatt tisser seg ut om natten,det er bare tabu å snakke om  det.

Anonymkode: 46c3d...3d5

• Liker 1
Skrevet

Og det er innafor normalen at en 6 åring ikke er helt tørr på natta. Vi har snakket med lege, da vi har samme problem her.  Bruker dry nites.  

Veldig periodevis disse nattuhellene. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

TS

Det er ingenting du eller dere kan gjøre. Det er en fysisk modningsprosess som kan ta tid. Her ble gutten 12 år før han ble tørr. Og vi prøvde alt. Som noen skrev over her, den alarmen vekker hele huset, bortsett fra barnet. Barn som tisser i sengen sover også ofte veldig tungt. Min sønn våknet ikke av at han var våt. Dry Night bleiene får du kjøpt i matbutikken, men de var ikke noe spesielt gode syntes vi. Det var alltid lekkasje. Han tisset rett og slett igjennom. 

Det å ta de opp for å tisse om natten har man egentlig gått bort i fra, fordi kroppen skal lære å våkne av at han må tisse. De får ikke nok søvn om man tar de opp. Men igjen, så er det ikke bra at de ligger i en våt seng heller. Sønnen min våknet ikke om jeg tok han på do, han sov seg gjennom hele doturen. 

Anonymkode: d476e...3ef

AnonymBruker
Skrevet

Vår sønn på 7 år tisset seg ut vær natt.  Helt til min mann kom med et forslag (han er sykepleier) Uridom, den kan rulles over penis og har hull på tuppen der man kan feste på en slange som går til en pose som festes til leggen. Vi prøvd det på han, vi har ikke hatt en våtseng siden desember i 2018. Vi får det på blå resept. Legger ved bilder med mer info om det. 

Screenshot_20190411-002948_Drive.jpg

Screenshot_20190411-002913_Drive.jpg

CPUCC_Conveen_Optima_30_Descriptive_002_350x250.png

Anonymkode: 84acc...0f9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...