Gå til innhold

Jeg tok angrepillen

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei

På søndag kveld tok jeg en angrepille, etter mindre enn 72 timer siden ubeskyttet sex. Jeg har ennå ikke fått blødninger, men vet heller ikke hvor lang tid det tar før det kommer. Noen som vet, eller har erfaringer selv med dette?

Takk

Anonymkode: 5db12...738

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Har aldri fått blødninger av angrepille.

Anonymkode: 4cbc4...486

Skrevet

Angrepillen utsetter eggløsning. Så normalt sett vil du få mensen litt senere enn vanlig. Det er ikke en abortpille, så den fører ikke til blødning i seg selv. Du kan oppleve blødninger likevel, men det er pga litt rot i hormonene. Du bør uansett ta en graviditetstest om 2-3 uker. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke man får blødning av den, det er bare en hestedose med p piller

har tatt angrepille en gang, ingen blødning med meg hvertfall

Anonymkode: d47d9...d4a

AnonymBruker
Skrevet

Aldri merket noe til blødninger etter angrepille 

Anonymkode: 1bdbb...b5e

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg tar graviditetstest om 2 uker, vil den da vise om jeg er gravid eller ikke?

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg tar graviditetstest om 2 uker, vil den da vise om jeg er gravid eller ikke?

Ja.

Anonymkode: 2afa7...c6a

• Liker 1
Skrevet

Sannsynligvis. Vent kanskje til tre uker. Vet du hvor du var i syklusen når du hadde sex?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tok angrepille ei gang og ble gravid uansett. Ei annen gang tok jeg angrepille og ble ikke gravid. Fikk heller ikke blødninger. 

Anonymkode: 32a40...5a1

AnonymBruker
Skrevet
Just now, solmåneogstjerner said:

Sannsynligvis. Vent kanskje til tre uker. Vet du hvor du var i syklusen når du hadde sex?

Jeg fikk mensen søndag 31.03, ferdig-ish fredag 5.04 og hadde sex lørdag, søndag, mandag. Jeg tok angrepillen mandag kveld, ikke søndag, når jeg tenker meg om.

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare at jeg trenger å vite at jeg ikke er gravid før jeg skal sette inn den hormonspiralen om to uker....

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg fikk mensen søndag 31.03, ferdig-ish fredag 5.04 og hadde sex lørdag, søndag, mandag. Jeg tok angrepillen mandag kveld, ikke søndag, når jeg tenker meg om.

Var nok lurt med pille da, for sædceller kan leve oppi deg i 6 dager

AnonymBruker
Skrevet

Det er bare at jeg trenger å vite at jeg ikke er gravid før jeg skal sette inn den hormonspiralen om to uker....

De skjekker med ultralyd før de tar den opp, 2 uker siden for meg 

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

De skjekker med ultralyd før de tar den opp, 2 uker siden for meg 

Legen her sa at jeg skulle ta en tisseprøve, ikke noe annet...

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Legen her sa at jeg skulle ta en tisseprøve, ikke noe annet...

Jeg var hos en gynekolog, kanskje derfor, trodde det var likt

AnonymBruker
Skrevet

Ett spørsmål til; når slutter den pillen å påvirke meg så veldig? Vet at det er sykt mye hormoner på én gang, men hvor lenge varer helvetet? : )

AnonymBruker
Skrevet

En gang fikk jeg blødning etter to dager - flere dager før vanlig mensen, men når jeg tok på nytt noen måneder senere, var det motsatt. Jeg tok pillen rundt eggløsningstider, altså noen dager før mensen, men fikk ikke noen blødninger før en uke etter mensne skulle startet. Det var en stk bekymret jente som tok test den uka😅😂

Har tatt en gang til, da fungerte syklus som vanlig. Så det varierer veldig.. 

Anonymkode: 9816f...f66

Skrevet

Det er ikke normalt å få en blødning etter en angrepille. Om man tar angrepille den dagen man har eggløsning vil den uansett ikke være til nytte, da angrepillen utsetter eggløsningen. Så det kan hende du får mensen noen dager senere enn normalt, men blødning etter selve pillen skal du ikke få. :)

AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har du normal jevn 30 dagers syklus så ville ikke din eggløsning være før ca 15. April. Sæd overlever svært sjelden mer enn 3 døgn. Ergo lever de til Max til 11. April. Så lite sannsynlighet for at du er gravid. 

Anonymkode: 455aa...0d8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...