AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Jeg har gått gjennom turnusen min. Har funnet ut at jeg jobber 10 av 12 røde dager i år. Er ikke det fryktelig mye? Skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, første påskedag, 17. mai, Kristi himmelfartsdag, 2. pinsedag, julaften, 1. juledag og 3. juledag. Har søkt fri både i år og i fjor uten hell. Dette blir tredje julaften på jobb uten barna mine. Er det noen som vet om regler angående dette? Min jobb følger ordinær turnus året rundt. Er det noen begrensninger på hvor mange røde dager man kan jobbe? Anonymkode: dd313...863
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Vet ikke om det er det. Hos oss så deler vi på det, så ikke samme person alltid må jobbe juleaften, selvom turnusen kan havne på samme dag. Ville tatt det opp med leder. Anonymkode: 2ba81...3b3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Det tror jeg ikke er noe begrensinger på. For da jeg jobbet natt-turnus så jobbet jeg også nesten alle røde dager. 3.juledag er ingen helligdag. Anonymkode: 485f2...7f2
Sylveon Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet ikke om det er det. Hos oss så deler vi på det, så ikke samme person alltid må jobbe juleaften, selvom turnusen kan havne på samme dag. Ville tatt det opp med leder. Anonymkode: 2ba81...3b3 Dette har jeg inntrykk av at er veldig vanlig på de litt "kjipe" dagene å jobbe. Vi har stengt på røde dager, men f.eks juleaften byttes det eller om noen ønsker så tar de den "kjipe" vakten.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Jobben vil ikke endre på ordningen. Lurer derfor på om det er noe regelverk jeg kan støtte meg til? Det er særlig julen som svir for meg, enda vi bare er kommet til april! Barna ble så skuffet i fjor Anonymkode: dd313...863
hjärterdam Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobben vil ikke endre på ordningen. Lurer derfor på om det er noe regelverk jeg kan støtte meg til? Det er særlig julen som svir for meg, enda vi bare er kommet til april! Barna ble så skuffet i fjor Anonymkode: dd313...863 Har du noen kolleger som ikke feirer jul? Da jeg jobbet i en EMA bolig hadde jeg en del muslimer som kolleger, de byttet gjerne id mot jul Ellers tenker jeg det er kjipt av jobben å ikke se at det er dårlig gjort å la en mor jobbe tre år på rad. Jeg tror ikke det er noen regel som gjør at du kan si noe på det, men hør med tillitsvalgt
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 Er du med i et fagforbund? I såfall hør med dem. Hvis ikke meld deg inn og hør med dem. Fint å kunne ha de i ryggen. Anonymkode: 61a47...699
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg har gått gjennom turnusen min. Har funnet ut at jeg jobber 10 av 12 røde dager i år. Er ikke det fryktelig mye? Skjærtorsdag, langfredag, påskeaften, første påskedag, 17. mai, Kristi himmelfartsdag, 2. pinsedag, julaften, 1. juledag og 3. juledag. Har søkt fri både i år og i fjor uten hell. Dette blir tredje julaften på jobb uten barna mine. Er det noen som vet om regler angående dette? Min jobb følger ordinær turnus året rundt. Er det noen begrensninger på hvor mange røde dager man kan jobbe? Anonymkode: dd313...863 Det er regler for at man ikke skal jobbe mer enn halvparten. Anonymkode: 5f8f0...b0f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 https://delta.no/dine-rettigheter/arbeidstid/jobbe-i-jula-dette-er-dine-rettigheter Anonymkode: 61a47...699
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 Jeg er helt sikker altså, reglene sier at man ikke skal kobbe mer enn halvparten. Har man fler i sin grunnturnus blir dette f3 dager= lovpålagt dag du må ta fri. Anonymkode: 5f8f0...b0f
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 Regelen sier også at man skal ha annenhver røde dag fri. Men man kan velge gjennomsnittsberegning. Slik at man kan ta flere røde dager fri på rad i jul, men jobbe flere røde dager på rad i påska feks. Dette er noe man skal få spørsmål om og velge selv. Anonymkode: 5f8f0...b0f
*Ariel* Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 Julaften er ikke en rød dag, men de fleste steder bytter man på å jobbe denne. Hvertfall senvakten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå