Gjest Gagaen Skrevet 10. april 2019 #1 Skrevet 10. april 2019 Trenger råd nå, har gått meg fast! Jeg vasker i en barnehage som renholder. Og temaet er husvask, den årlige husvasken. Før fikk jeg vaske når bhg hadde sommerstengt, nå skal kommuna spare og jeg må vaske i den tida ungene er der. Dette er vanskelig for de ansatte i bhg er lite villige til å legge til rette. Et eksempel ; i påskeuka har jeg mandag, tirsdag og onsdag der ( jeg har fri kun røde dager) og da kunne jeg fått vasket en avdeling. MEN det krever at de ansatte tar ned tegninger og alt som henger på veggene, dette nekter de. Det blir for mye jobb. Så dermed gir de ingenting hjelp til meg som bare vil at de skal få rene lokaler. DA har jeg kun noen få uker( en før og en etter sommerstengt) der det er litt mindre unger og sjans til å la to avd vere sammen for å tømme en som jeg kan få vasket. Hver avd( 5 i alt) tar minst to dager og jeg har fellesarealer og garderober å vaske i tillegg. Dette blir knapp tid fordi jeg i tillegg har den daglige vasken av hele bhg og har kun 5 timer pr dag ( 4 dg i uka til rådighet) Min leder er på lag med ledelsen i kommuna og prøver aldri og hjelpe meg og forhandle/prate med bhgs ansatte for å få til ordninger. Hvor langt kan jeg gå for å få andre på min side? Kontakte FAU så foreldre får innblikk i at kanskje renholdet ikke blir tilfredsstillende? Gå til pressen for å sette fokuset der? Er sliten og orker snart ikke mer ( har i tillegg utfordringer med gamle foreldre på hjemmebane) Så gi meg noen gode råd så jeg kommer meg gjennom den siste sommeren i bhg. Neste år har jeg søkt meg annen jobb.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #2 Skrevet 10. april 2019 Fagforbundet? Du må ta et møte med barnehagebestyreren, og forklare hva du trenger for å tilrettelegge for nedvask, og spørre om hvordan dere ordner det. Om ikke du blir møtt på dette må du si - da rekker jeg ikke å vaske avdeling Kattungene. Skriv referat fra møte og be dem om å signere. Eventuelt varsle barnehageavdeling/fylkeslege etc om at det ikke blir vasket godt nok. Da blir du kanskje sett på som en varsler og det kan bli vanskelig. En kronikk i pressen om innsparing i kommunen kan også være aktuelt, om du orker å stå i det. Anonymkode: 171f2...7f6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå