AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #21 Skrevet 10. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. Har vært arbeidsledig i flere måneder nå, men naver ikke, da jeg ser på navere som kakkerlakker. Jeg klarer meg heller selv mens jeg venter. Anonymkode: a0845...239 Det er jo dumt av deg å ikke bruke en forsikringsordning man faktisk har betalt inn for mens man var i arbeid. Anonymkode: 228cd...fbb 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #22 Skrevet 10. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo dumt av deg å ikke bruke en forsikringsordning man faktisk har betalt inn for mens man var i arbeid. Anonymkode: 228cd...fbb Nei, jeg trenger det ikke. Jeg har fått mer enn nok via gratis utdanning, legehjelp og infrastruktur rundt meg. Jeg trenger ikke å snylte mer enn det. Anonymkode: a0845...239
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #23 Skrevet 10. april 2019 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg trenger det ikke. Jeg har fått mer enn nok via gratis utdanning, legehjelp og infrastruktur rundt meg. Jeg trenger ikke å snylte mer enn det. Anonymkode: a0845...239 Det er jo ikke snylting, det er en forsikringsordning alle er med på å støtte også du. Er barnetrygd også snylting? Alderstrygd? Uføre? Men for all del, har du pengene så være så god. Anonymkode: de989...08e 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #24 Skrevet 10. april 2019 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, jeg trenger det ikke. Jeg har fått mer enn nok via gratis utdanning, legehjelp og infrastruktur rundt meg. Jeg trenger ikke å snylte mer enn det. Anonymkode: a0845...239 Joda, men de fleste betaler en god del skatt og avgifter gjennom livet. Det er ikke bare det man betaler i inntektsskatt heller. For hver krone man omsetter, så betales det en god del i avgifter litt avhengig av hva man kjøper. Dersom man er reell arbeidssøker bør man ikke ha dårlig samvittighet for å benytte seg av ordningen. Anonymkode: 228cd...fbb 2
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #25 Skrevet 10. april 2019 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Naver kan man jo kalle det. Hjemme pga sykdom. Lite chips og hamburgere når en ikke klarer spise pga konstante smerter. Anonymkode: f5bcc...3e3 Så du holder på å sulte ihjel? Anonymkode: cf439...a8b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #26 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: JA ufør. Skylder ikke samfunnet en dritt. Anonymkode: 12560...3e2 Men hvorfor mener du samfunnet skylder deg noe? Anonymkode: cf439...a8b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #27 Skrevet 10. april 2019 Jeg tror mange ville kalt meg naver, men jeg ser ikke på meg selv som en naver. Jeg har havnet i en kjip situasjon som jeg prøvde å redde ved å gå ut av arbeidslivet, situasjonen ble reddet og jeg planlegger absolutt ikke en fremtid på stønad. Anonymkode: 207c9...b39
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #28 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg får AAP. Kan dog ikke spise chips og hamburger fordi jeg da får magesmerter og blir ekstremt kvalm, så årsaken er ikke det nei. Jeg har flere sykdommer, både fysiske og psykiske i tillegg til asperger. Anonymkode: f8cab...ba7 Hypokonder altså. Anonymkode: cf439...a8b
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #29 Skrevet 10. april 2019 Nei, jeg ble alvorlig syk når jeg var 15 år, nå er jeg 24 år og sykdommen er kronisk. Jeg kommer altså til å ha den hele livet. Jeg er for det meste husbunden og trenger mye hjelp i hverdagen. Hadde det ikke vært for velferdsetaten hadde jeg endt på gaten da jeg ikke har muligheten til å jobbe. Anonymkode: 5efe8...145
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #30 Skrevet 10. april 2019 19 minutter siden, AnonymBruker said: Det er jo ikke snylting, det er en forsikringsordning alle er med på å støtte også du. Er barnetrygd også snylting? Alderstrygd? Uføre? Men for all del, har du pengene så være så god. Anonymkode: de989...08e Ja, det er snylting. 18 minutter siden, AnonymBruker said: Joda, men de fleste betaler en god del skatt og avgifter gjennom livet. Det er ikke bare det man betaler i inntektsskatt heller. For hver krone man omsetter, så betales det en god del i avgifter litt avhengig av hva man kjøper. Dersom man er reell arbeidssøker bør man ikke ha dårlig samvittighet for å benytte seg av ordningen. Anonymkode: 228cd...fbb Jeg har fremdeles ikke betalt tilbake i nærheten av hva jeg har fått. Jeg nekter å snylte på de rike. Anonymkode: a0845...239
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #31 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, det er snylting. Jeg har fremdeles ikke betalt tilbake i nærheten av hva jeg har fått. Jeg nekter å snylte på de rike. Anonymkode: a0845...239 Alderstrygd er snylting? Anonymkode: 757bb...a82
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #32 Skrevet 10. april 2019 Stemmer det ja. Man får som kjent et godt og rikt liv av å ligge på sofaen og spise chips. Hadde jeg bare hatt råd til kanaler og chips så... Anonymkode: fc0ba...601
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #33 Skrevet 10. april 2019 8 minutter siden, AnonymBruker said: Alderstrygd er snylting? Anonymkode: 757bb...a82 Hvis du ikke har betalt tilbake gjelden din for å si det slik, så er det per definisjon snylting. Anonymkode: a0845...239
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #34 Skrevet 10. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker said: Hvis du ikke har betalt tilbake gjelden din for å si det slik, så er det per definisjon snylting. Anonymkode: a0845...239 Hva mener du med det? Anonymkode: 757bb...a82
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #35 Skrevet 10. april 2019 Henvender du deg nå til alle på KG eller til uføre på KG? Det har du ikke spesifisert. For å svare på spørsmålet hvis det er til alle: nei. Sitter på lesesalen og prokrastinerer i stedet for å skrive masteroppgave. Jeg er fulltidsstudent og har fortsatt ett år til med studier igjen, men jeg lever på lånekassen da, som de fleste andre studenter. Anonymkode: 3ef1f...d96
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #36 Skrevet 10. april 2019 Det skal du drite i 😝 Anonymkode: 888fb...3bd
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #37 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva mener du med det? Anonymkode: 757bb...a82 Staten investerer masse i hver person som vokser opp her. Dette betales tilbake når man betaler skatt, men relativt sakte siden mange fortsetter å suge av kassa mens de betaler. Menn er gjennomsnittlig plussprosjekt for staten, mens kvinner er minusprosjekt, grunnet stor forskjell i mengde velferd brukt. Anonymkode: a0845...239
Ell1 Skrevet 10. april 2019 #38 Skrevet 10. april 2019 Altså mener du «naver» som tusker til seg andres penger fordi det er kjedelig å jobbe? De få som ødelegger for alle andre? Eller mener du alle som får hjelp fra nav som trenger det? Det er to veldig forskjellige ting det.. svindler/syk for min egen del er jeg ufør og det er ikke no allright det altså!! I tillegg til de utfordringene som er grunn til trygden kommer endel m trygden. Fks imøte med folk spør sågodt som alle «hva jobber du med,da?» Det er ikke gøy å være den som må svare at nei jobbe det gjør ikke jeg.. det er forferdelig å ikke ha noen jobb!! Være blakk alltid og falle utenfor er ikke noe å trakte etter! Tror få går på nav bare fordi de kan.
Ell1 Skrevet 10. april 2019 #39 Skrevet 10. april 2019 Og til alle som Aldri hadde snylta sånn på andre som gjør sitt i samfunnet-kom ikke her å påstå at den dagen dere ikke greier jobbe selv pga sykdom ikke hadde tatt imot hjelp fra nav!?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #40 Skrevet 10. april 2019 Jeg er under nav pga aap (sykdom), men er ingen naver. Skulle meget gjerne heller vært i jobb framfor å måtte forholde meg til Nav, for det er faktisk ikke så lett. Og nei, jeg spiser faktisk ikke på dagtid i det hele tatt. Blir lite chips og hamburgere her gitt. Anonymkode: 97b9a...50f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå