Gå til innhold

Vær ærlig, er du en naver?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor naver du? er det for å være hjemme og spise chips og hamburger istedenfor å jobbe på rimi?

Anonymkode: ca672...601

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Naver kan man jo kalle det. Hjemme pga sykdom. Lite chips og hamburgere når en ikke klarer spise pga konstante smerter.

Anonymkode: f5bcc...3e3

AnonymBruker
Skrevet
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor naver du? er det for å være hjemme og spise chips og hamburger istedenfor å jobbe på rimi?

Anonymkode: ca672...601

Jøss, trodde troll sov lengre om morgenen. 

Anonymkode: 1dbc6...63c

• Liker 17
AnonymBruker
Skrevet

Jeg naver fordi jeg har gjort mitt (og vel så det) i over 30 år. Nå er jeg altfor gammel og skrøpelig og vanfør til å jobbe. Hvis ikke nav fantes, ville jeg levd ei tid på sparepengene, og deretter funnet fram våpenet. 

Anonymkode: 301ec...1b1

• Liker 1
Skrevet

Jeg er i en jobbomstillingsfase, men får ikke til navingen. Ser ut som om jeg kommer til å jobbe rundt 60% de nærmeste ukene, og slik jeg forstår det så får man ingenting da.

AnonymBruker
Skrevet

Jupp! Kun derfor TS. For chips er så vanvittig godt, så må være hjemme for å nyte det 24/7. Skulle ha jobbet på Rimi. Men da navnet forsvant for 4-5, har jeg plutselig ingen kasse å jobbe i. Kiwi og Obs! er under min verdighet.

Anonymkode: 495f5...e89

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

JA ufør. Skylder ikke samfunnet en dritt. 

Anonymkode: 12560...3e2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Niks

Anonymkode: ed201...e1d

AnonymBruker
Skrevet

Ja, jeg får AAP. Kan dog ikke spise chips og hamburger fordi jeg da får magesmerter og blir ekstremt kvalm, så årsaken er ikke det nei. Jeg har flere sykdommer, både fysiske og psykiske i tillegg til asperger. 

Anonymkode: f8cab...ba7

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Skulle mer enn gjerne vist hvordan man får seg jobb på rimi!!? 

Anonymkode: 6cc4e...383

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jobber 100%, så det jeg naver er barnetrygden jeg får hver mnd i noen år til 😊

Anonymkode: 0d60d...939

AnonymBruker
Skrevet

Her var det mange som innrømmer en kriminell handling de faktisk ikke er skyldig i.

Naving-definisjon. 

Naving er et begrep som beskriver «[å] drive dank på statens regning» og ble av Språkrådet kåret til årets nye norske ord i 2012. Bakgrunnen for begrepet er at den norske Arbeids- og velferdsforvaltningen har offisiell forkortelse NAV. Det å motta ytelser fra NAV uten å ha rett til det blir da i dagligtale omtalt som naving.

Anonymkode: 8e51e...f7f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Åh det er alltid visse personer som forsøker å gi intrykk av at de er såååååååå smarte, og så har de ikke engang lært seg hva ordet NAVER står for.. :danser:

Anonymkode: acce2...d1d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er under utredning for sterke smerter, og har vært i en bilulykke, men joda, kan vel si jeg naver da. Jeg går på aap. Jobber en dag i uken, fremfor før, som jeg jobbet 100%. 

Du aner ikke hvor mye jeg skulle gjort, eller gitt, før å få tilbake det jeg hadde.. 

Anonymkode: a3b22...1a5

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er i grenseland. Jeg har en komplisert jobb og livssituasjon, og er sykemeldt, fordi det går utover helsa til en viss grad. Det er nok endel som ville sagt "ta deg sammen!".

Det sagt, så har jeg ekstremt dårlig samvittighet for å bare sitte hjemme og få penger. Jeg er snart på vei tilbake til jobb. Føler jeg er en naver uten å være naver...

Anonymkode: e2b43...370

AnonymBruker
Skrevet

Fordi jeg er uhelbredelig syk, har behandlinger i helsevesenet flere dager i uka og fordi ingen arbeidsgiver ville ønsket å ansette meg i de ca 15% jeg muligens kunne klart å jobbe, dersom jeg hadde fått tilstrekkelig tilrettelegging.

Anonymkode: 48a57...0ed

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg naver ikke. Jeg er arbeidsledig. Jeg tror nesten jeg hadde gitt bort høyrearmen min om noen tilbydde meg en jobb i dag, så desperat er jeg. Aner ikke hvor mange jobber jeg har søkt på. Jeg går helt i surr hvilke vikarbyråer jeg har "meldt meg inn i" og søker jobber hos. I løpet av en uke så kan jeg ikke huske hvor mange, hvilke eller hvor jeg har sendt søknader. Jeg får tilbakemeldinger fra kanskje 30%, hyggelig ikke sant? Jeg bærer en gigantisk skam over å være arbeidsledig. Jeg har blitt deprimert og har egentlig lyst til å kaste inn håndkle.

Men, for all del. Bare sleng ut dritt du. Du får det vel bedre med deg selv kanskje? Får jo håpe det kommer noe godt ut av drittslengingen. 

Anonymkode: de989...08e

Skrevet (endret)

.

Endret av Schmidt
AnonymBruker
Skrevet

Nei. Har vært arbeidsledig i flere måneder nå, men naver ikke, da jeg ser på navere som kakkerlakker. Jeg klarer meg heller selv mens jeg venter.

Anonymkode: a0845...239

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er student :)

Anonymkode: 5694b...2a0

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...