Gå til innhold

Inkasso Rettidig - svindel

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har mottatt inkassobrev fra Rettidig. Er det flere som har det? Det er svindel. Har prøvd å ringe de, men aldri svar å få..... 

Anonymkode: a9e89...126

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvori består svindelen, mener du? Skylder du ikke oppdragsgiveren penger – har du aldri hatt forbindelse med firmaet? Eller har du fått betalingsoppfordringer som du har ignorert, kanskje? 

AnonymBruker
Skrevet

Du skylder nok noen penger. Og disse "noen" har engasjert advokatfirmaet Rettidig til å inndrive gjelden for seg.

Du må lese hele inkassovarselet, for der skal du finne opplysninger om hva kravet gjelder.

Hvis du er uenig i kravet så må du melde fra til Rettidig med en gang! 

Følg rådene fra Forbrukerrådet her.

Fra advokatfirmaets hjemmeside:

Advokatfirmaet Rettidig As

OM OSS

Advokatfirmaet Rettidig AS er et advokatkontor som har spesialisert seg på sikring og inndriving av utestående fordringer. Våre advokater har 20 års erfaring innen pengekravsrett.

Anonymkode: db5a2...2fb

AnonymBruker
Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har mottatt inkassobrev fra Rettidig. Er det flere som har det? Det er svindel. Har prøvd å ringe de, men aldri svar å få..... 

man ringer aldri inkassoselskaper eller andre bedrifter i en konflikt. da skriver du mail slik at du har ting skriftlig. antar du skylder penger da selskapet er et reelt selskap

Anonymkode: 0c1a6...c3b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Inndriver de på vegne av inkassoselskapet Perako? Jeg har også fått en sånn regning, angivelig for noen barberblader (som jeg aldri har fått, og som de heller ikke kan dokumentere at jeg har fått eller bedt om å få), så jeg tror du kan ha rett i at det er svindel. Prøv å ringe rett til inkassoselskapet de inndriver pengene for (står i regningen) og se om du får noen svar der. 

Anonymkode: 35322...2e5

AnonymBruker
Skrevet

Så fordi du ikke får tak i de er det svindel? 🤔

Anonymkode: 03487...3c3

• Liker 1
Skrevet

Et fint utgangspunkt for å få noe ut av denne tråden:

Hva har du kjøpt, hvem har du kjøpt noe av, og på hvilken måte er du blitt svindlet?

• Liker 1
Skrevet (endret)

https://www.proff.no/roller/advokatfirmaet-rettidig-as/oslo/advokater-og-juridiske-tjenester/IF4TYHA07U6/

Selskapet eksisterer og det ser ut som de driver kun med denne formen for business. Men det betyr ikke at alt er 100% riktig.

Spørsmålet her er; HVA er det de krever deg penger for? Hva er det de mener du IKKE har betalt og gjort opp for, som har gått til inkasso? Og hva mener du selv? Det de krever betaling for, mener du selv at du faktisk HAR betalt for det? I så fall er det jo kjapt gjort å fiske frem kvitteringen fra nettbanken og sende dem på epost.

Har du IKKE betalt, er det jo en juridisk riktig sak, dersom du tidligere har fått både inkassovarsel og purring med to ukers betalingsfrist. Har de sendt deg dette i posten, og du mener du ikke har mottatt dette, er det likevel de som har retten på sin side. Man har lov til å anta at mottaker har mottatt post man har sendt pr brevpost.

Endret av Million
  • Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, Million said:

https://www.proff.no/roller/advokatfirmaet-rettidig-as/oslo/advokater-og-juridiske-tjenester/IF4TYHA07U6/

Selskapet eksisterer og det ser ut som de driver kun med denne formen for business. Men det betyr ikke at alt er 100% riktig.

Spørsmålet her er; HVA er det de krever deg penger for? Hva er det de mener du IKKE har betalt og gjort opp for, som har gått til inkasso? Og hva mener du selv? Det de krever betaling for, mener du selv at du faktisk HAR betalt for det? I så fall er det jo kjapt gjort å fiske frem kvitteringen fra nettbanken og sende dem på epost.

Har du IKKE betalt, er det jo en juridisk riktig sak, dersom du tidligere har fått både inkassovarsel og purring med to ukers betalingsfrist. Har de sendt deg dette i posten, og du mener du ikke har mottatt dette, er det likevel de som har retten på sin side. Man har lov til å anta at mottaker har mottatt post man har sendt pr brevpost.

Hva dem oppgir som grunnlag for inkasso er en ganske vesentlig informasjon ja, og hvorfor TS mener det er svindel (utenom at dem ikke tar telefonen da...) 

Men:
Det må ikke være sendt purring, inkassovarsel kan sendes rett etter forfall. 
Men purregebyr kan ikke trå inn før to uker etter forfall. 
Inkassovarsel skal ha minst to ukers betalingsfrist, og må være skriftlig, men det må ikke sendes pr post. Det kan fint sendes elektronisk, så lenge det er på "en betryggende" måte. Det var en lovendring for ganske så nøyaktig to år siden angående det. https://www.dinside.no/okonomi/na-kan-du-fa-inkassokrav-pa-e-post/67498861

https://www.altinn.no/starte-og-drive/regnskap-og-revisjon/purring-og-inkasso/

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje ikke så lurt å stille samme spørsmål her OG i Kvinnesnakk? 🤣

Anonymkode: cbd73...b46

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Papirfly, mod.

• 4 år senere...
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 10.4.2019 den 2.27):

Kun åpen 2 timer på onsdager på telefonen 🤣

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...