AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Jeg er så lei av frisører som maser om at jeg skal klippe håret hver gang. Jeg er faktisk mer fornøyd med å ha langt hår som er litt slitt enn å ha det mye kortere og helt friskt. Og det at håret spiser seg oppover om man ikke klipper det, er det egentlig sant? Anonymkode: 1ee6f...589
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg er så lei av frisører som maser om at jeg skal klippe håret hver gang. Jeg er faktisk mer fornøyd med å ha langt hår som er litt slitt enn å ha det mye kortere og helt friskt. Og det at håret spiser seg oppover om man ikke klipper det, er det egentlig sant? Anonymkode: 1ee6f...589 Det er sant, hvis et hårstrå har fliset seg, så vil det fortsette å flise seg oppover helt til strået brekker. Slitte tupper fliser seg. Anonymkode: 07b24...846 9
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #3 Skrevet 10. april 2019 Bruk riktig pleie til håret (proteiner og fukt) og olje. Slutt med føn og rettetang da det ødelegger håret. Stuss håret annenhver-tredje måned. Du bestemmer. Anonymkode: bb565...4af 2
Gjest Kjærlighetsbarn98 Skrevet 10. april 2019 #4 Skrevet 10. april 2019 Jeg er enig! Man bestemmer selv om man vil klippe håret eller ikke. Jeg var innom en frisør en gang fordi jeg ønsket å stripe/bleke håret, og de begynte å snakke om at de også burde klippe håret. Det var ikke derfor jeg kom! Jeg kom for å høre om pris ift hårfarging. Jeg gikk ikke tilbake, ikke pga det, men fordi blekingen ville koster 4000kr, noe jeg nektet å betale. Men hadde ikke noe intensjon om å klippe håret slik de foreslo heller...
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #5 Skrevet 10. april 2019 Før så klippet jeg meg aldri fordi jeg trodde ikke noe på at håret kunne bli "lenger" av å klippe seg ofte, var livredd for å få kort hår, så kunne gå 2-3 år fra hver gang jeg tok 1-2 cm av håret. Håret var jo relativt langt, men det var jo helt gjennomsiktig når jeg lot det henge nedover ryggen, altså ikke pent. Så begynte jeg å klippe meg oftere, ca hver 4 mnd 3 cm. Håret mitt er like langt, bare MYE tjukkere, og da ser det lengere ut også. Så når håret mitt et like langt nå som jeg klipper meg hver 4 mnd som det var når jeg klippet meg hver 2 til 3 år bare mye tjukkere, så sier det seg jo selv at håret spiser seg oppover og at det å klippe håret jevnlig er ganske nødvendig for et langt hår som itilleg skal se sunt ut. Jeg vurderer å begynne å klippe 1 cm hver 2 mnd istedefor. Håret vokser ca 1- 1,5 cm i mnd, så kan du jo ta regnestykket selv på hvor ofte og hvor mange cm du bør klippe deg. Og btw, jeg måtte klippe av meg ca 15-20 cm etter 3 år uten klipp, for det hadde ikke hjulpet å klippe bare litt fordi det var helt oppspist oppover hele. Anonymkode: 03509...b39 6
Nerine_ Skrevet 10. april 2019 #6 Skrevet 10. april 2019 Selvfølgelig anbefaler de klipp når håret er slitt, du ødelegger jo håret ditt på sikt. Og folk flest vil ikke gå rundt med slitte tupper, det er lite pent. 8
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #7 Skrevet 10. april 2019 5 timer siden, Kjærlighetsbarn98 skrev: Jeg er enig! Man bestemmer selv om man vil klippe håret eller ikke. Jeg var innom en frisør en gang fordi jeg ønsket å stripe/bleke håret, og de begynte å snakke om at de også burde klippe håret. Det var ikke derfor jeg kom! Jeg kom for å høre om pris ift hårfarging. Jeg gikk ikke tilbake, ikke pga det, men fordi blekingen ville koster 4000kr, noe jeg nektet å betale. Men hadde ikke noe intensjon om å klippe håret slik de foreslo heller... Ofte lurt å klippe litt om man bleker. Resultatet vil se mye bedre ut etter klipp, dette har jeg selv fått erfare. Var ikke fornøyd etter bleking, så sa frisør at hun ville klippe så fikk jeg vurdere på nytt. Den stussen gjorde underverker! Anonymkode: 47a6a...687 3
Gjest LaptopPute Skrevet 10. april 2019 #8 Skrevet 10. april 2019 Klipper meg selv. Så da bestemmer jeg lengden og.
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #9 Skrevet 10. april 2019 Jeg er utdannet frisør, er faktisk enig, mange vil nok bare pushe den klippen for da er det 700 kroner ekstra i kassen, og hun har større sjangs å få provisjon, vi klipper hverandre i salongen, jeg selv er en jente som sparer og sparer til langt hår, noen maser det og, vi får der gratis, men jeg er fortsatt barr jente som vil ha langt hår😂 Anonymkode: 69f01...640 1
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #10 Skrevet 10. april 2019 Klippet meg selv i over et år, klipper litt hver 6 uke. Og håret har aldri vært bedre og vokser sakte men sikkert lengre og sunnere. Er såklart en fordel at jeg ikke ønsker spesiell frisyre men bare stusser tupper. Anonymkode: d5ce9...e25
Nerine_ Skrevet 10. april 2019 #11 Skrevet 10. april 2019 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet frisør, er faktisk enig, mange vil nok bare pushe den klippen for da er det 700 kroner ekstra i kassen, og hun har større sjangs å få provisjon, vi klipper hverandre i salongen, jeg selv er en jente som sparer og sparer til langt hår, noen maser det og, vi får der gratis, men jeg er fortsatt barr jente som vil ha langt hår😂 Anonymkode: 69f01...640 Så hvis du får en kunde med slitt hår, ville du ikke anbefalt å stusse det?
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #12 Skrevet 10. april 2019 Det er selvfølgelig helt greit at de spør om man vil klippe håret. Det som ikke er greit, er når de ikke tar et nei for et nei og maser og kommenterer at det ikke er fint med slitt hår. Det er vel opp til kunden hva han/hun synes er fint og ønsker. Jeg synes selvfølgelig ikke det er fint med et veldig slitt hår, men jeg foretrekker heller litt slitt hår som er langt enn kort, friskt hår. Og når man ikke spør frisøren om dennes mening, synes jeg rett og slett ikke det er deres business. TS Anonymkode: 1ee6f...589
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 Hvorfor går man egentlig til en frisør, dersom man egentlig ikke har behov for å klippe håret sitt? Anonymkode: 893c6...bf6 3
AnonymBruker Skrevet 10. april 2019 #14 Skrevet 10. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hvorfor går man egentlig til en frisør, dersom man egentlig ikke har behov for å klippe håret sitt? Anonymkode: 893c6...bf6 Fordi det ikke er lurt å drive med hjemmebleking/striping selv. TS Anonymkode: 1ee6f...589
Gjest Brunette89 Skrevet 5. mai 2019 #15 Skrevet 5. mai 2019 (endret) På 10.4.2019 den 13.45, AnonymBruker skrev: Jeg er utdannet frisør, er faktisk enig, mange vil nok bare pushe den klippen for da er det 700 kroner ekstra i kassen, og hun har større sjangs å få provisjon, vi klipper hverandre i salongen, jeg selv er en jente som sparer og sparer til langt hår, noen maser det og, vi får der gratis, men jeg er fortsatt barr jente som vil ha langt hår😂 Anonymkode: 69f01...640 Kjære deg , har du virkelig SÅ lite yrkesstolthet og peiling på hvordan ett hårstrå er satt sammen , å hvordan det oppfører seg om det splittes ???? Skremmende at slike som deg med denne tankegangen jobber med kunder .... hilsen stolt og ÆRLIG frisør . Endret 5. mai 2019 av Brunette89
Gjest Brunette89 Skrevet 5. mai 2019 #16 Skrevet 5. mai 2019 Jeg synes det er veldig synd at veldig mange har denne oppfatningen / opplevelsene ang at frisører kun er ute etter pengene. Ja desverre , de frisørene der finnes , men jeg blir veldig trist av at dette ser ut til å bli forventet oppførsel av veldig mange . Jeg har jobbet i 10 år , min yrkesstolthet og ærlighet er grunnen til at jeg har fornøyde kunder , men det er og mitt ansvar og anbefale og veilede etter kundens grunnlag og behov , hvis ikke gjør jeg ikke jobben min , men å mase , det er ikke ok ! Håper dere finner en god frisør dere kan ha tillit til etterhvert , for vi finnes !
AnonymBruker Skrevet 5. mai 2019 #17 Skrevet 5. mai 2019 Jeg bruker aldri balsam. Bruker hårkur 1-2 ganger i uka. Etter jeg har vasket håret, tar jeg i moroccocanoil, litt krem for føn og tang og tar litt til olje etter jeg er ferdig med å rette håret. Har ikke floker, giga svært hår som kommer av balsamen, ikke tørt hår og jeg klipper håret hvert 3. år cirka. Har ikke slitte tupper. Å slutte med balsam er det beste jeg noen gang har gjort for håret mitt. Det er mye finere nå. Anonymkode: 13384...c69
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå