Gå til innhold

Til dere som gikk på hormonspiral - hvor lang tid brukte dere på å bli gravid etterpå?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Selv tok jeg min ut i desember og har første pp nå.

Jeg har skjønt at det kan gå lang tid etter spiral derfor jeg lurer😊

Anonymkode: 366c5...ab2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Tok den ut i slutten av oktober, gravid i februar. Lykke til 💕

Anonymkode: 32be7...d61

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tok den ut i slutten av oktober, gravid i februar. Lykke til 💕

Takk:) så moro, gikk jo relativt fort for dere da!

Jeg tok ut min i desember og hadde eggløsning i går! Så blir akkurat samme forskjell som for dere OM den sitter nå! Men dette var vår første pp, så det hadde vært ren flaks! Prøvde dere helt fea uttak?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok den ut i januar et år men begynte ikke å prøve før juli. Ble gravid med en gang da. Hadde stabil syklus fra mars :)

Anonymkode: e5a5c...7eb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

2-3 uker fra jeg tok den ut. Så gikk fort! Fortere enn vi hadde trodd selv i og med at vi ikke prøvde så veldig heller..

Anonymkode: bacdc...e85

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble gravid første eggløsning etter at jeg tok den ut. Var forberedt på at det skulle ta litt tid, men fikk aldri mens tilbake.

Anonymkode: 1ed16...de1

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Ble gravid første prøveperiode etter uttak😊 så her gikk det fort. 

Anonymkode: 24839...330

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kan jeg spørre om alderen deres også?😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk:) så moro, gikk jo relativt fort for dere da!

Jeg tok ut min i desember og hadde eggløsning i går! Så blir akkurat samme forskjell som for dere OM den sitter nå! Men dette var vår første pp, så det hadde vært ren flaks! Prøvde dere helt fea uttak?

Ja, vi var ganske heldig 💕 Jeg testet aldri etter eggløsning, men gikk rett inn i en ganske stabil syklus, og prøvde veldig aktiv fra dag 1. Sexlysten min økte helt vanvittig da jeg tok den ut 🥰😅

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, vi var ganske heldig 💕 Jeg testet aldri etter eggløsning, men gikk rett inn i en ganske stabil syklus, og prøvde veldig aktiv fra dag 1. Sexlysten min økte helt vanvittig da jeg tok den ut 🥰😅

Ååååh som jeg håper🙏🏻

Hvor gammel er du da?

Jeg temper - så jeg vet nøyaktig når jeg har eggløsning og har hatt det hver mnd, gikk også rett inn i stabil syklus😍

Veeeeeldig spent! Har to barn fra før av, så denne hadde vært veldig moro! Trodde ikke vi skulle ha flere og det føles nesten som om alt i hele verden føles bedre nå som vi ble enige om nr 3! 10 år siden sist, så det føles bare helt fantastisk!

Jeg er 36, så jeg håper bare jeg kan få flere! Har sjekket fruktbarhet og alt så bra ut, men det betyr jo ikke nødvendigvis at det klaffer selv om!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tok ut min i desember, hadde eggløsning 2 uker etterpå i januar, men ble ikke gravid da. Men ble gravid i februar da jeg hadde min andre eggløsning etter å ha tatt ut spiralen. Ca 12 uker påvei nå:)

Anonymkode: bad8c...b15

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tok ut min i desember, hadde eggløsning 2 uker etterpå i januar, men ble ikke gravid da. Men ble gravid i februar da jeg hadde min andre eggløsning etter å ha tatt ut spiralen. Ca 12 uker påvei nå:)

Herlig!

Gratulerer alle sammen som venter spire😍

Kan jeg spørre hvor gamle dere er og om dere har barn fra før av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Herlig!

Gratulerer alle sammen som venter spire😍

Kan jeg spørre hvor gamle dere er og om dere har barn fra før av?

Takk:) jeg er 33 og dette er barn nr 2. Jeg ble gravid begge ganger på 2 forsøk. Jeg har brukt eggløsningstester begge ganger. Men jeg mistenker at jeg har en standhaftig eggløsning, selv med hormonspiral i flere år hadde jeg symptomer på eggløsning hver mnd.

Så spennende at dere prøver på nr 3. Høres så koselig ut:) Skulle gjerne hatt flere, men vi stopper nokk på 2. Håper at det går deres vei, lykke til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Takk:) jeg er 33 og dette er barn nr 2. Jeg ble gravid begge ganger på 2 forsøk. Jeg har brukt eggløsningstester begge ganger. Men jeg mistenker at jeg har en standhaftig eggløsning, selv med hormonspiral i flere år hadde jeg symptomer på eggløsning hver mnd.

Så spennende at dere prøver på nr 3. Høres så koselig ut:) Skulle gjerne hatt flere, men vi stopper nokk på 2. Håper at det går deres vei, lykke til:)

Tusen takk😊

Jeg haddr sagt meg ferdig da jeg var 27🙈 så denne så heller ikke jeg komme for å være ærlig!

Bare føler en glede jeg ikke har kjent på lenge - så det føles så bra!

Jeg hadde også eggløsning i de nesten 5 årene på spriral og småblødninger ved menstruasjon!

Håper det er et godt tegn:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er også 36, har ett barn fra før. 

Så utrolig kult å høre at det gikk bra! Jeg er nervøs for at alderen skal ødelegge - men håper ikke:)

Jeg blør kun 1-2 dager i menstruasjon nå skjønner du, etter uttak av spiral og ikke oppdagere jeg noe eggløsningsslim heller, men det kan jeg ikke huske å noensinne ha gjort. Har sjekket alle verdier og innvendig ultralyd og alt ser veldig bra ut. De har ikke sjekket eggledere da, men mente at med tanke på at jeg har fått to barn før og alle prøver virker så bra, var det ingen foreløpig grunn til videre sjekk.

Håper såååå vi skal slippe en lang og tung prosess! Det er min største frykt! 

+ jeg ønsker ikke å bli mye eldre enn dette med nr 3 heller😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tusen takk😊

Jeg haddr sagt meg ferdig da jeg var 27🙈 så denne så heller ikke jeg komme for å være ærlig!

Bare føler en glede jeg ikke har kjent på lenge - så det føles så bra!

Jeg hadde også eggløsning i de nesten 5 årene på spriral og småblødninger ved menstruasjon!

Håper det er et godt tegn:)

Hehe, ja aldri si aldri meg å bli ferdig med barn. Jeg har kastet opp nå i ca 6 uker nesten hver dag, så er rimelig lite fristende å noen sinne bli gravid igjen. Men så kommer babyen og da er jo alt det glemt;)

Det med eggløsning ved spiral høres ut som et godt tegn tenker jeg:) Jeg tok spiral for å hjelpe  smerter både ved eggløsning og mensen, og det hjalp jo noe men fikk greit med kramper og blødninger hver mnd likevel. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gynekologen sa du kan bli det umiddelbart, tok min ut i desember, var gravid i februar, prøvde ikke, bare koste,var 29 da(graviditet 2)

Anonymkode: f1d23...b83

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Med en gang. Pp1. Min lege mente at det som regel tok kort tid med all hormonprevensjon bortsett fra p-sprøyte. 

Anonymkode: e0fa9...59e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hehe, ja aldri si aldri meg å bli ferdig med barn. Jeg har kastet opp nå i ca 6 uker nesten hver dag, så er rimelig lite fristende å noen sinne bli gravid igjen. Men så kommer babyen og da er jo alt det glemt;)

Det med eggløsning ved spiral høres ut som et godt tegn tenker jeg:) Jeg tok spiral for å hjelpe  smerter både ved eggløsning og mensen, og det hjalp jo noe men fikk greit med kramper og blødninger hver mnd likevel. 

Huff jeg føler med deg! Jeg hadde ekstrem svangerskapskvalme med begge mine og ble lagt inn grunnet dehydrering + jeg svimte av en del osv grunnet det.

Bekkenløsning, ryggsmerter, kastet opp ca 12 ganger daglig og var 100% ekstremt kvalm hele veien foruten om et lite opphør mellom uke 23-24 og 27-31. Det var helt jævlig om jeg skal si det rett ut🙈

men som du sier, man «glemmer» + at jeg utrolig nok er villig til å gjøre det hele igjen!

Hvor lenge hadde du spiral da? Jeg gikk nesten 5 år før jeg tok min ut. Håper bare ikke det påvirker for mye i ettertid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...