Gjest Arild Skrevet 27. august 2002 #1 Skrevet 27. august 2002 Heisann Vi skal til Rhodos på usesifisert tur om 2uker. Jeg bare lurte på om noen hadde vært der nylig og kunne si noe om prisnivået for tiden. Har lest at alt ble så mye dyrere etter Euro blei innført i Hellas. Jeg lurer oxo på hvor mye en må regne med å bruke iløpet av 14dager. Da tenker jeg på både mat og lommepenger. Arild
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 27. august 2002 #2 Skrevet 27. august 2002 Vi var på Rhodos i juni, og koste oss! Lokalbefolkningen påstår at prisnivået har gått opp ca 15% siden Euroen ble innført - det vi så var at det har blitt noe dyrere å gå ut å spise. Vi (2 voksne, 1 barn) fra 25€ og opp mot 50 på middag - alt etter som vi spiste billig eller dyrt - du får bra mat for 200NOK. Ellers avhenger forbruket av hva man vil ha ut av turen - en solseng f.eks koster ca 3€, buss er billigere enn taxi, men taxiene har faste priser som er greie å forholde seg til. Vi brukte alt for mye penger på turen - men kunne ha klart oss fint på ca 500kr pr dag. Lykke til, og god tur :-) Ragnhild
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 27. august 2002 #3 Skrevet 27. august 2002 oi! Ser at eurotegn her ikke var noen suksess - middag koster fra 25 til 50 Euro, solseng ca 3 Euro - og et tips til, ikke kjøp suvenirene i Gamlebyen, der er det dyrt! Gå litt utenom, så blir det nok bra!
Gjest hansemann Skrevet 27. august 2002 #4 Skrevet 27. august 2002 Havner du i Rhodos By? Hils til Arkimedes og Jannis på norskebaren "Romantica"! Det er to norskebarer ved siden av hverandre, men Romantica er den "riktige". Håper du ikke havner i Faliraki eller Ixia!
Gjest Anonymous Skrevet 27. august 2002 #5 Skrevet 27. august 2002 Takker for svarene hittil. Haa er galt med Faliraki eller Ixia. Vi er ikke på jakt etter noe partyplass. Vil bare pleie kjærligheten i sola og varmen Arild
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 27. august 2002 #6 Skrevet 27. august 2002 Ingenting galt med Faliraki! Der finner du flotte sandstrender - bedre enn i Rhodos by. Ixia vet jeg lite om, desverre. Partygaten i Rhodos er forøvrig oppskrytt, vi så i hvertfall ikke mye party der! - og du, hold deg unna fiskerestauranten i 2. etg på et av torvene i Gamlebyen - det ser bra ut helt til du får maten... Fysjom, fysjom! noe spesielt du lurer på, så bare spør :-) Ragnhild
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2002 #7 Skrevet 28. august 2002 Hei Ragnhild. Takker for tilbudet . Jeg lurer på enpar ting. Er det vanlig og tipse de som rydder rommet når man reiser eller gjør man det hver dag for å sikre seg god service. Og hvor mye bør det være ? Vi tenkte også ta oss en tur til Marmaris med båt. Dama er helt gal etter å shoppe så det må vi vel ha med oss. Har du noen erfaring der ? Jeg lurer også på om det er mulig å leie vannscooter, hehe. Og hvis man skal handle parfyme/sprit, bør man gjøre det på Rhodos eller er det mer fornuftig og handle på taxfree. Hvis man havner på østkysten eller vestkysten hvor ofte går det buss til Rhodos by, eller kan man kanskje ta taxi uten og bli ruinert ? Er det mye krypdyr der. Dama hater alt som kryper på mer en 2 føtter Så til sist lurte jeg på om det er smart og veksle i norge eller om det kanskje er mer økonomisk og vente til man kommer nedover. Takker på forhånd.
Gjest ragnhils ikke innlogget Skrevet 28. august 2002 #8 Skrevet 28. august 2002 For å ta det første først - det går busser, og de er helt ok. Taxiene har faste priser, så du blir ikke ruinert av det heller, men når man er et sted i et par uker er det stooor forskjell på å bruke 10 euro eller 3 på transport hver dag. Ta gjerne en båttur til Marmaris - vi gjorde ikke det, fordi passet til guttungen snart gikk ut, så vi tok ikke sjansen. Det er billigere - og også der er euro gjengs valuta. Dere trenger IKKE veksle til tyrkiske lire!! Når det gjelder penger, så er plastikk fint! Du får ofte bedre kurs der nede enn her i banken! Ta ut litt euro i en minibank her i Norge, så dere har til de første dagene - betal med kort når det lar seg gjøre, evt. ta ut i minibank der nede - det kryr av dem. Det går også an å ha med litt norske kr i cash, og veksle til Euro der nede- ofte tar de ikke gebyr for den jobben, men sjekk kursen. Vannskuter kan helt sikkert leies - vi så padlebåter, bananer og sånne tuber som ble leid ut :-) Vil også anbefale en dagstur til en øy eller noe sånt, med båt. Når det gjelder insekter så ble vi litt plaget av mygg - på super'n har de sånne plug-ins greier som du setter i en stikkkontakt, og legger noe papir med myggmiddel på. Myggspary har de og, men hvis dere er allergiske kan det være lurt å ta med litt hjemmefra.. (vi brukte de lokale greiene, det gikk så fint så!) Jeg så en kakkerlakk på hele turen, og det var midt i gata. Ikke mye å bry seg om, med andre ord. Dessuten så jeg en firfisle (tror jeg det var), også den på et sted som jeg fint kunne gå rundt. Kos dere på Rhodos!
Gjest Anonymous Skrevet 28. august 2002 #9 Skrevet 28. august 2002 glemte å skrive om tipsing.. Vi tipset ikke de som ryddet rommet - og rommet var bra. Være obs på at når du reiser uspes er det ikke sikkert at de rydder hver dag Ragnhild
Gjest Arild Skrevet 28. august 2002 #10 Skrevet 28. august 2002 Takk for at du tok deg tid til å svare på mine spørsmål. Setter stor pris på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå