Gjest LoisLane Skrevet 19. april 2005 #1 Skrevet 19. april 2005 Utrolig nok har rosmarinplanten jeg kjøpte til påskelammelåret overlevd! Men hva pokkern kan jeg bruke det til - her blir det ikke lam før til neste påske?
Hu i Svingen Skrevet 19. april 2005 #3 Skrevet 19. april 2005 Og så lukter den ufattelig godt der den står! :-) Kjøper den stadig bare på grunn av lukten (men greier sjelden å holde liv i den særlig lenge).
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #4 Skrevet 20. april 2005 Focaccia med oliven, olje, salt og fersk rosmarin er godt. Har nesten alltid litt av denne i fryseren: http://www.matsiden.no/kokebok_oppskrift.asp?id=1482 Soltørkede tomater (i olje) er også bra på denne.
Gjest piaf Skrevet 20. april 2005 #5 Skrevet 20. april 2005 Samme "problem" her, faktisk, rosmarinen jeg kjøpte til påske levde uvanlig godt og lenge i år, til tross for at jeg har barbert den mer eller mindre fullstendig flere ganger nå. Så lenge det er liv og nye sideskudd, er det ingen mening i å kaste den, ihvertfall, selv om prydverdien etterhvert ikke er særlig stor... Så til spørsmålet: Prøv kylling, helst lår, marinert i sitron, hvitøk, hakket rosmarin og litt olivenolje. Hvis du har frosne kyllinglår, kan du tine dem i en pose med marinaden natten over i kjøleskapet, lettvint! Stekes i ovn ved 225 grader, pensle skinnet med marinaden noen ganger i løpet av stekingen, så blir det ekstra sprøtt. Godt tilbehør kan feks være asparges, grønne bønner eller grønn salat med vinaigrette - og puré av mandelpoteter, sellerirot og pastinakk (kremet og søtlig mos til sprøstekt urte- og sitronkylling - nam! ).
MiniMjau Skrevet 20. april 2005 #7 Skrevet 20. april 2005 Jeg bruker å steke champinong-sopp sammen med salt, pepper og masse rosmarin!! kjempegodt til alt kjøtt. Kan også ha oppi en dæsj fløte/cremefina.
Arkana Skrevet 20. april 2005 #8 Skrevet 20. april 2005 Og rosmarin er nærmest et must når det gjelder ovnsbakte potetbåter.
Gjest Sesselja Skrevet 20. april 2005 #9 Skrevet 20. april 2005 Og rosmarin er nærmest et must når det gjelder ovnsbakte potetbåter. Den skriver jeg under på! Legg til noen fedd hvitløk i skiver, og jeg er i himmelen!
Gjest Anonymous Skrevet 20. april 2005 #10 Skrevet 20. april 2005 Eller sammen med råstekte poteter i skiver,,nam!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå