AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Ofte når jeg fyller år, så sier hun: Nå er du gammel. Det er jo ikke helt seriøst ment, men likevel synes jeg det er litt irriterende å høre. Hva kan jeg svare tilbake til dette? Anonymkode: 4cc57...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Du sier det samme til henne hver gang hun har bursdag Anonymkode: 94e5b...335 12
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Du sier det samme til henne hver gang hun har bursdag Anonymkode: 94e5b...335 Haha, ja, kanskje det TS Anonymkode: 4cc57...5f2 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Jeg har en søster som skal poengtere at hun alltid har hatt større bryster enn meg!! Det er like slitsomt. Anonymkode: 8e583...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 Ha litt selvironi kanskje? Anonymkode: 894a9...fc3 13
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 Her er det at hun er så mye tynnere en meg.. Det som hjalp var å nevne like ofte hvor fint det var å være normalvektig, skulle ønske jeg var litt større så jeg fikk mer kvinnelige former, kommentere andre damer som ser normale ut. Jeg ville prøvd å bare få frem hele tiden det motsatte. "jeg synes det er fint med små pupper" "wow, nå har du blitt gammel" Anonymkode: 94e5b...335 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Jeg tar det for gitt at søsteren din er yngre - og jeg synes vel dette sorterer litt under "en lillesøsters privilegium". Du har sikkert påpekt at hun er ung/liten et par ganger i livet også? Er det et alternativ å bare ha litt humor på det, og eventuelt "ta igjen" litt i motsatt retning? Hvis dere ellers har et godt forhold og dette er alt, hadde jeg svelget dette "irriterende" forsøket på humor. Hvis det virkelig plager deg, så kan du selvsagt be henne om å slutte. Men faren er stor for at du da oppfattes som selvhøytidelig og humørløs. Anonymkode: b9d48...8e0 7
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg tar det for gitt at søsteren din er yngre - og jeg synes vel dette sorterer litt under "en lillesøsters privilegium". Du har sikkert påpekt at hun er ung/liten et par ganger i livet også? Er det et alternativ å bare ha litt humor på det, og eventuelt "ta igjen" litt i motsatt retning? Hvis dere ellers har et godt forhold og dette er alt, hadde jeg svelget dette "irriterende" forsøket på humor. Hvis det virkelig plager deg, så kan du selvsagt be henne om å slutte. Men faren er stor for at du da oppfattes som selvhøytidelig og humørløs. Anonymkode: b9d48...8e0 Hun er fem år eldre. TS Anonymkode: 4cc57...5f2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Dropp all kontakt på dagen! Vil du virkelig bli mobbet av din egen søster? Anonymkode: 98dcf...5b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun er fem år eldre. TS Anonymkode: 4cc57...5f2 Da må du hvertfall kommentere at hun er gammel 😂😂 hun er sikkert så glad for at du blir eldre så hun ikke er "gammel alene". Så bare si det tilbake til henne, så kan hun kjenne hvor irriterende det er. Anonymkode: 94e5b...335 10
Million Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ofte når jeg fyller år, så sier hun: Nå er du gammel. Det er jo ikke helt seriøst ment, men likevel synes jeg det er litt irriterende å høre. Hva kan jeg svare tilbake til dette? Anonymkode: 4cc57...5f2 Du svarer; "Nå har du sagt det hvert eneste år i x antall år, gamla. Finn på noe nytt og bedre!" 5
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tar det for gitt at søsteren din er yngre - og jeg synes vel dette sorterer litt under "en lillesøsters privilegium". Du har sikkert påpekt at hun er ung/liten et par ganger i livet også? Er det et alternativ å bare ha litt humor på det, og eventuelt "ta igjen" litt i motsatt retning? Hvis dere ellers har et godt forhold og dette er alt, hadde jeg svelget dette "irriterende" forsøket på humor. Hvis det virkelig plager deg, så kan du selvsagt be henne om å slutte. Men faren er stor for at du da oppfattes som selvhøytidelig og humørløs. Anonymkode: b9d48...8e0 Det er kanskje bedre at lillesøster får grønt lys til å fortsette å oppføre seg som en som ønsker at storesøster skal føle at det er problematisk å bli eldre? Greit at slike kommentarer kommer en sjelden gang. Men når det blir hakk i plata hver bursdag, ligger det vel noe mer bak? Det finnes nok av de søstrerelasjoner hvor man ikke klarer å unne hverandre gode ting, hvor selv det at den ene er eldre enn den andre blir brukt som et hoveringskort fra den yngstes side. Vet om mange dysfunksjonelle søskenforhold hvor en eller begge parter bruker alle ting de kan finne for å få den andre parten til å føle seg dårlig med seg selv. Det er da mye bedre å konfrontere slikt og ta det vonde ved roten. Sette grenser. Anonymkode: aca97...e74 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 6 minutter siden, Million said: Du svarer; "Nå har du sagt det hvert eneste år i x antall år, gamla. Finn på noe nytt og bedre!" 😂 TS Anonymkode: 4cc57...5f2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 Altså, jeg er ikke så hårsår at jeg kutter ut kontakten osv. på grunn av dette. Er bare litt irriterende å høre hvert år. Et år sa hun også "Når går det bare nedover". Hadde vært greit om hun sa det med et smil eller om hun lo, men hun sa det helt alvorlig. TS Anonymkode: 4cc57...5f2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 Man blir oftere irritert av slike kommentarer når man er gammel og gretten Anonymkode: bd4d6...50a 8
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Altså, jeg er ikke så hårsår at jeg kutter ut kontakten osv. på grunn av dette. Er bare litt irriterende å høre hvert år. Et år sa hun også "Når går det bare nedover". Hadde vært greit om hun sa det med et smil eller om hun lo, men hun sa det helt alvorlig. TS Anonymkode: 4cc57...5f2 Siden hun er eldre enn deg så kan du vel svare "Ja, sånn som det har gjort med deg". Eller "Ja, sånn som det har gjort med puppene dine". For eksempel. Anonymkode: aca97...e74 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 Jeg sier alltid til mannen min som er 5 mnd eldre enn meg at han er gammel, og at jeg er glad jeg ikke er så gammel som ham. Og når det er min tur til å bli like gammel som han sier han alltid "velkommen etter!". Det er intern humor oss i mellom. Men søsteren din, noe du kanskje ikke har erfart ennå, er at uansett hvor unge vi selv føler oss, når mennesker yngre enn oss vokser til og blir eldre føler vi på alderen også. Jeg føler meg fremdeles ung, og har ingen problemer med å bli eldre, men får stadige påminnelser på årene går på grunn av barna mine. Da barna begynte på skolen, da barna begynte på vgs, da barna avsluttet vgs og begynte på universitetet, flyttet for seg selv osv. Neste store milepæl for oss er barnebarn, og det å bli bestemor vil i allefall gi meg en påminnelse om at årene går, og at jeg eldes. Kanskje er det noe tilsvarende for søsteren din også? At når du blir ett år eldre får hun en påminnelse om at hun også blir det samme, og kanskje det er litt sårt for henne? Anonymkode: 4a3e6...454 4
Gjest hind Skrevet 9. april 2019 #19 Skrevet 9. april 2019 13 minutter siden, AnonymBruker said: Altså, jeg er ikke så hårsår at jeg kutter ut kontakten osv. på grunn av dette. Er bare litt irriterende å høre hvert år. Et år sa hun også "Når går det bare nedover". Hadde vært greit om hun sa det med et smil eller om hun lo, men hun sa det helt alvorlig. TS Anonymkode: 4cc57...5f2 Hun snakker nok egentlig om seg selv. Det høres ikke ut som hun har greid å forsone seg med alderen sin.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #20 Skrevet 9. april 2019 42 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har en søster som skal poengtere at hun alltid har hatt større bryster enn meg!! Det er like slitsomt. Anonymkode: 8e583...9bf De puppene kommer til å henge mer enn dine Anonymkode: 2c782...753 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå