Gå til innhold

Hvilken straff kan jeg få?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har fått 7500 kr inn på kontoen min som mest sannsynlig er en feil ettersom jeg ikke venter noe penger fra de som har overført. Pengene kommer nemlig fra ett politidistrikt ifølge kontoutskriften. Pga tull med utbetaling fra NAV så er det nå en måned siden husleien skulle vært betalt og husverten truer med utkastelse om ikke pengene kommer de nærmeste dagene. Hvilken straff vil jeg få hvis jeg bruker pengene jeg har fått inn på husleien,når de oppdaget feilen?

Anonymkode: dd793...1d7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Tror ikke du får straff. Du kan jo si du ikke har sjekket kontoen din og bare brukt pengene? er ikke din feil at andre gjør feil

Anonymkode: 5a9ad...2e3

Skrevet

Du må nok betale de tilbake når de oppdager feilen vil jeg anta. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, estrella skrev:

Du må nok betale de tilbake når de oppdager feilen vil jeg anta. 

Okey leste om en som fikk utbetalt penger med en feil å han brukte de,han fikk fengselstraff :S Men det var snakk om ett høyere beløp da. Tilbakebetaling av pengene må jeg selvsagt gjøre.

AnonymBruker
Skrevet

Du vil vel antakelig bare få et krav om tilbakebetaling vil jeg tro. Så lenge du betaler tilbake pengene innen rimelig tid vil jeg tro det ikke skjer noe større. Men dette kan vel også gå til inkasso hvis du ikke betaler. 

https://www.dinside.no/okonomi/kan-du-beholde-pengene/61884614

Anonymkode: 2994f...18b

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Du vil vel antakelig bare få et krav om tilbakebetaling vil jeg tro. Så lenge du betaler tilbake pengene innen rimelig tid vil jeg tro det ikke skjer noe større. Men dette kan vel også gå til inkasso hvis du ikke betaler. 

https://www.dinside.no/okonomi/kan-du-beholde-pengene/61884614

Men går det til inkasso så kan jeg hvertfall på nedbetaling på beløpet,det får jeg ikke av en drittlei husvert :P Er dessverre ikke første gang at NAV utbetaler altfor sent. Heldigvis har jeg en liten inntekt de tre neste månedene så jeg kan betale husleien av egen lomme.

AnonymBruker
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men går det til inkasso så kan jeg hvertfall på nedbetaling på beløpet,det får jeg ikke av en drittlei husvert :P Er dessverre ikke første gang at NAV utbetaler altfor sent. Heldigvis har jeg en liten inntekt de tre neste månedene så jeg kan betale husleien av egen lomme.

Jeg tror faktisk jeg hadde betalt husverten, og heller forklart det med at du trodde først det var Nav-utbetalingen som var kommet, og først oppdaget etterpå at det ikke var det. Det er tross alt ikke snakk om en stor sum (i denne sammenhengen), og jeg tror ikke det er noen sum som vil utløse noen store bruduljer, annet enn et tilbakebetalingskrav altså. Dessuten får du jo penger fra Nav snart, ikke sant? 

Det hadde vært annerledes om det var en større sum. Tenker jeg. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Betal husleie og ta sorgene ved å måtte tilbakebetale når det eventuelt blir aktuelt!

Anonymkode: 75fde...07d

AnonymBruker
Skrevet
30 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror faktisk jeg hadde betalt husverten, og heller forklart det med at du trodde først det var Nav-utbetalingen som var kommet, og først oppdaget etterpå at det ikke var det. Det er tross alt ikke snakk om en stor sum (i denne sammenhengen), og jeg tror ikke det er noen sum som vil utløse noen store bruduljer, annet enn et tilbakebetalingskrav altså. Dessuten får du jo penger fra Nav snart, ikke sant? 

Det hadde vært annerledes om det var en større sum. Tenker jeg. 

Var samme unnskyldning jeg også tenkte å bruke,at jeg trodde det var pengene fra NAV. Betaler bare husleien nå så får jeg heller bare eventuelt få en nedbetaling på beløpet når feilen blir oppdaget.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Fikk brev at politiet idag,det var penger jeg hadde rett på så det var ingen feilutbetaling 😄

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...