Gå til innhold

Hva gjør man når 12-åringen har blitt akutt syk å må til legen?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hun er over 12 år og har ikke sykt barn dager å bruke. Både jeg og pappaen jobber. Ingen har ferie å ta ut. Hun har tydelig halsbetennelse (igjen) og mtp tidligere erfaringer så må hun ha antibiotika, og da til lege i morgen.. Ingen av oss har noen feriedager vi kan bruke. Så hva gjør man da egentlig?

Anonymkode: 2928d...739

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Avspaser den timen eller to det tar, og så jobber du det inn igjen samme dag. Dvs drar senere hjem.

Men forstår at dette ikke er mulig på noen arbeidsplasser.. 

AnonymBruker
Skrevet

Ringer jobben og sier det som det er, en av dere må følge 12 åringen til lege. 

Anonymkode: 0d722...d60

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Velferdsperm, lønnet eller ulønnet. De fleste arbeidsgivere bør ha forståelse for det.

Anonymkode: c6122...3f9

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Permisjon uten lønn? 

Anonymkode: ec0eb...ca9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Er ingen mulighet for å dra i fra desverre. Mannen jobber for langt unna og jeg jobber på sykehjem. Der er det vanskelig å få dratt i fra.

Permisjon uten lønn har vi rett og slett ikke råd til.

TS

AnonymBruker
Skrevet

Brukt opp fem ukers ferie i april?? Da er det permisjon uten lønn, eller å dra privat på kveldstid. Eller få besteforeldre til å følge om noen av de har fri

Anonymkode: b7252...4e5

• Liker 40
AnonymBruker
Skrevet

Kan hun gå alene, eller finnes det ikke kollektivtransport?

Anonymkode: e18c0...06c

• Liker 3
Skrevet

Dere må jo bare. Det er ikke et spørsmål. Selvsagt er det kjipt for jobben, men man kan ikke la være å ta sykt barn til legen eller sende det avgårde alene til legen. Eventuelt be familie/venner om hjelp. Men hun kan jo ikke være hjemme alene hele dagen heller? 

• Liker 19
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan hun gå alene, eller finnes det ikke kollektivtransport?

Anonymkode: e18c0...06c

Nei, det er for langt å gå. Vi bor på bygda og her går det busser en gang i skuddåret. Hadde uansett aldri sendt henne avgårde alene til legen.

TS

Skrevet

Hvis du jobber på sykehjem så kan du jo prøve å bytte vakt med noen 

• Liker 11
Gjest NotYou
Skrevet (endret)

Da hadde jeg heller sagt at legetimen var min, dratt med barnet mitt, og tilbake til jobb etter timen, i god viten om at barnet mitt har blitt undersøkt, og sikkert fått antibiotika for å bli bedre. I verste fall hadde jeg ringt inn syk. 

Endret av NotYou
AnonymBruker
Skrevet

Blir hun 13 i år? Hvis ikke, har du rett på sykt barn-dager ut kalenderåret hun fyller 12 år. Blir hun 13 år i år, så får du bruke en egenmelding da. Egentlig ikke greit, men må man så må man. 

Anonymkode: 89e4b...92f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har ikke råd til å ta permisjon fra jobb en dag for å få ungen din til legen? 

Anonymkode: 3c513...a87

Nei, vi har faktisk ikke råd til å gå glipp av en hel dag med lønn! Er det så innmari rart syns du?

TS

AnonymBruker
Skrevet

Du får i verste fall bruke egenmelding om ingen andre kan følge. Besteforeldre? Tanter eller onkler?

Anonymkode: 31dc9...566

• Liker 1
Skrevet

Hva med legetime på nett, er flere forskjellige tjenester å velge mellom. De kan skrive resept også! 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Blir hun 13 i år? Hvis ikke, har du rett på sykt barn-dager ut kalenderåret hun fyller 12 år. Blir hun 13 år i år, så får du bruke en egenmelding da. Egentlig ikke greit, men må man så må man. 

Anonymkode: 89e4b...92f

Hun blir 13 år i år. Skal først sjekke med min mor om hun evt kan følge. Men, jobber hun også, så får krysse fingra for at hun har fri.

TS

Skrevet

Man søker arbeidsgiver om velferdsdager med eller uten lønn.

• Liker 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ingen mulighet for å dra i fra desverre. Mannen jobber for langt unna og jeg jobber på sykehjem. Der er det vanskelig å få dratt i fra.

Permisjon uten lønn har vi rett og slett ikke råd til.

TS

Då får dere droppe middag til dere voksne i en uke. Og åpenbart lære litt mer om prioriteringer i hverdagen. 

• Liker 46

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...