Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei! 

Syns dette med å beregne kaloribehov er så vanskelig. Søker og søker men blir ikke stort klokere. Kalkulatorer på ulike nettsted sier forskjellig. En kalkulator (klikk) mente 1700 ca for -1 kg i uka. Noen med peiling??

er i starten av 20-årene, 113 kg så vekta MÅ gjøres noe med. 169 høy ca. Inaktiv og veldig mye stillesitting.. jobber ikke for øyeblikket..

blir velsig glad hvis noen kan hjelpe meg! 

Anonymkode: 80d5a...a42

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Når du er såpass tung, så forbrenner du jo mye mer av enkle bevegelset. Så derfor kan man slanke seg med ganske høyt inntak av kalorier. Men så fort du går nedover, så må du også senke inntaket av kalorier da du forbrenner mindre. Legger du deg rundt 1500kalorier pr dag så vil du gå ned, ogaå etter du har gått av deg 20 kg. ( da kan du også ha noen "klipper" helt uten at det ødlegger vektnedgangen)

Anonymkode: 45ef1...d06

AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke så veldig viktig om du spiser 1500 eller 1700 eller 2000 kalorier, men at du faktisk gjør det, og fortsetter å gjøre det.

Anonymkode: b1187...d45

• Liker 1
Skrevet

Du har mellom 2600-2800 kcal i dagelig energibehov per i dag (i følge NHIs kalkulator). Legg deg på 2000 kalorier og gå en god tur i ok tempo hver dag,så vil du raskt merke resultater :jepp:

AnonymBruker
Skrevet

Du kan fint legge deg på 1700 og gå ned i vekt over tid. Så lenge du spiser mindre enn du gjør nå, så vil du gradvis gå ned. Nå spiser du kanskje over 3000 kcal om dagen? Du kan spise 1700 et års tid til vekten din stanser gå nedover. Om du ikke har nådd målet ditt da, så må du kanskje litt lenger ned for å brenne de siste kiloene. Ville ikke anbefalt gå tur, det forbrenner omtrent ingenting, men mange merker økt sult og ender opp med å spise mer.

Anonymkode: d5379...050

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ts

tusen takk for svar! Legger meg på en 1700 ca tenker jeg, med en MAX på 2000 dersom det er noe spesielt, selskap og div😃 la desverre mye på meg under svangerskapet...

Anonymkode: 80d5a...a42

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...