AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 Tenker da på at de ikke vil ha noen statlig sikkerhetsnett, eller minst mulig. Ikke noe hjelp å få for å stable seg på bena etc. Samtidig ønsker de max effektivitet og alt på anbud. Noe som jo betyr at mange eldre mister pensjon og ikke kommer seg inn på jobbmarkedet. Kanskje ikke bare eldre men også folk som ikke er kompatibel med å være 100% på. Så disse som er langt til høyre eller til høyre, er da fornøyde med at mange ikke skal ha jobb og heller ikke ha noe fra staten? Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Wow. Du har virkelig fordommer. Anonymkode: 74ef4...528 4
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Problemet er at FrPere ikke forstår samfunnsøkonomi. Anonymkode: 6bf04...189 2
Pillarguri Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Foreslår at du setter deg litt bedre inn i programmene til de forskjellige politiske partiene, for det du sier her henger ikke på greip. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Folk til høyre i det politiske landskapet er verken mer eller mindre empatiske enn de som er til venstre. 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #5 Skrevet 9. april 2019 11 minutter siden, AnonymBruker skrev: Wow. Du har virkelig fordommer. Anonymkode: 74ef4...528 Det kalles fakta. Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det kalles fakta. Anonymkode: 01942...bcb Bevis? Anonymkode: c9935...1b2 3
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 Akkurat nå, Pillarguri skrev: Foreslår at du setter deg litt bedre inn i programmene til de forskjellige politiske partiene, for det du sier her henger ikke på greip. Det har ingenting med virkeligheten å gjøre. Folk til høyre i det politiske landskapet er verken mer eller mindre empatiske enn de som er til venstre. Men politikken og filosofien sier noe annet! Har satt meg inn i programmenne og har fulgt med. Det er jo dette som foregår akkurat nå. Mange har mistet jobb og er uten pensjon. Hvor empatien er, fatter ikke jeg i allefall. Empati med folk en kjenner er en ting, men tror empatien med folk en ikke kjenner er totalt fraværende. Anonymkode: 01942...bcb 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Bevis? Anonymkode: c9935...1b2 Skal være ganske blind for å ikke ha fått med seg noe her. Første som kommer opp ved et enkelt søk https://fagbladet.no/nyheter/sykehusene-sparker-opp-til-60-renholdere-ramona-og-kollegaene-kan-miste-pensjon-og-jobb-6.91.622569.8f5848cb73 Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Uføre har stemt FrP i årevis. Jeg stemmer FrP på grunn av at jeg ønsker sterk innvandringspolitikk. Jeg ønsker ikke at Norge skal bli som Sverige. Anonymkode: 1f0f5...95a 1
Husholdning1 Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 (endret) 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal være ganske blind for å ikke ha fått med seg noe her. Første som kommer opp ved et enkelt søk https://fagbladet.no/nyheter/sykehusene-sparker-opp-til-60-renholdere-ramona-og-kollegaene-kan-miste-pensjon-og-jobb-6.91.622569.8f5848cb73 Anonymkode: 01942...bcb Dette er det de aller fleste ikke statlig eller kommunalt ansatte må forholde seg til hver dag. Det skulle bare mangle at man setter slike ting ut på anbud. De er der for å gjøre en jobb, ikke for at de skaø ha en jobb. Tenk deg om neste gang du forhører deg om pris på en tjeneste du skal kjøpe. Om du velger det ene av flere alternativer går det itover noen andre. Endret 9. april 2019 av Husholdning1 1
Mann1979 Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 46 minutter siden, AnonymBruker said: Tenker da på at de ikke vil ha noen statlig sikkerhetsnett, eller minst mulig. Ikke noe hjelp å få for å stable seg på bena etc. Samtidig ønsker de max effektivitet og alt på anbud. Noe som jo betyr at mange eldre mister pensjon og ikke kommer seg inn på jobbmarkedet. Kanskje ikke bare eldre men også folk som ikke er kompatibel med å være 100% på. Så disse som er langt til høyre eller til høyre, er da fornøyde med at mange ikke skal ha jobb og heller ikke ha noe fra staten? Anonymkode: 01942...bcb Det handler nok vel så mye om en grunnleggende filosofi om at folk må ta ansvar for egne liv. Jeg stemmer ikke FrP, men jeg har definitivt sans for retorikken om at all verdens udugeligheter og dåsemikler ikke skal kunne belaste andre for egen latskap. For det er folk som meg som betaler for dere. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 26 minutter siden, Husholdning1 skrev: Dette er det de aller fleste ikke statlig eller kommunalt ansatte må forholde seg til hver dag. Det skulle bare mangle at man setter slike ting ut på anbud. De er der for å gjøre en jobb, ikke for at de skaø ha en jobb. Tenk deg om neste gang du forhører deg om pris på en tjeneste du skal kjøpe. Om du velger det ene av flere alternativer går det itover noen andre. Ja, men i følge ideologien til høyre siden. Så blir det da den sterkes rett. Altså den som kan utføre oppgavene mest effektivt og billigst. Det går selvfølgelig utover de som er litt svakere og eldre, som gjør en jobb 20% mindre etc. Samtidig skal disse som blir utkonket ikke ha noe fra staten. Blir litt sånn "gå å legg deg i et hjørne og dø" mentalitet. Ja, jeg pleier å tenke nåår jeg handler. Kjøper ikke en dritt fra amazon f eks, men majoriteten tenker ikke etisk ved handel. Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #13 Skrevet 9. april 2019 28 minutter siden, Mann1979 skrev: Det handler nok vel så mye om en grunnleggende filosofi om at folk må ta ansvar for egne liv. Jeg stemmer ikke FrP, men jeg har definitivt sans for retorikken om at all verdens udugeligheter og dåsemikler ikke skal kunne belaste andre for egen latskap. For det er folk som meg som betaler for dere. Ok, men hva med alle som faktisk ikke er late. Men heller gamle og har små skavanker som tilsier at de ikke klarer å jobbe like godt? Vet ikke hva du gjør, men de aller fleste er tjent med at ca alle har kjøpekraft f eks. Anonymkode: 01942...bcb 1
Mann1979 Skrevet 9. april 2019 #14 Skrevet 9. april 2019 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ok, men hva med alle som faktisk ikke er late. Men heller gamle og har små skavanker som tilsier at de ikke klarer å jobbe like godt? Vet ikke hva du gjør, men de aller fleste er tjent med at ca alle har kjøpekraft f eks. Anonymkode: 01942...bcb Tidligere var det familiens oppgave. Kanskje det blir løsningen i fremtiden også.
Husholdning1 Skrevet 9. april 2019 #15 Skrevet 9. april 2019 (endret) 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, men i følge ideologien til høyre siden. Så blir det da den sterkes rett. Altså den som kan utføre oppgavene mest effektivt og billigst. Det går selvfølgelig utover de som er litt svakere og eldre, som gjør en jobb 20% mindre etc. Samtidig skal disse som blir utkonket ikke ha noe fra staten. Blir litt sånn "gå å legg deg i et hjørne og dø" mentalitet. Ja, jeg pleier å tenke nåår jeg handler. Kjøper ikke en dritt fra amazon f eks, men majoriteten tenker ikke etisk ved handel. Anonymkode: 01942...bcb Den norske høyresiden er nokså moderat i disse spørsmålene. Endret 9. april 2019 av Husholdning1 1
Pillarguri Skrevet 9. april 2019 #16 Skrevet 9. april 2019 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, jeg pleier å tenke nåår jeg handler. Kjøper ikke en dritt fra amazon f eks, men majoriteten tenker ikke etisk ved handel. Anonymkode: 01942...bcb Hva er det som er så galt med Amazon? 1
Gjest theTitanic Skrevet 9. april 2019 #17 Skrevet 9. april 2019 52 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uføre har stemt FrP i årevis. Jeg stemmer FrP på grunn av at jeg ønsker sterk innvandringspolitikk. Jeg ønsker ikke at Norge skal bli som Sverige. Anonymkode: 1f0f5...95a Det er nemlig det: Frp har høstet stemmer på innvandringspolitikken i årevis. Vi må VELGE mellom en innvandrigsstrøm som vil kjøre hele samfunnsøkonomien i grøfta eller la frp kjøre den i grøfta.... Og vi har regnet oss frem til at frp bruker lengre tid på dette enn innvandringen vil gjøre.. Jeg stemmer ikke frp selvsagt, men de som gjør det har dette i bakhodet.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #18 Skrevet 9. april 2019 14 minutter siden, Husholdning1 skrev: Den norske høyresiden er nokså moderat i disse spørsmålene. Partiet høyre er det ja, fåreløpig. Trenden er stadig dreing lengre til høyre dog. Frp derimot, har mange som mener det samme alla trump sin gjeng. Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #19 Skrevet 9. april 2019 12 minutter siden, Pillarguri skrev: Hva er det som er så galt med Amazon? Rovdrift på arbeidstaker, utkonker det meste i sin vei og har struktur på plass til å kjøpe seg inn i politikk blant annet. Anonymkode: 01942...bcb
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #20 Skrevet 9. april 2019 11 minutter siden, theTitanic skrev: Det er nemlig det: Frp har høstet stemmer på innvandringspolitikken i årevis. Vi må VELGE mellom en innvandrigsstrøm som vil kjøre hele samfunnsøkonomien i grøfta eller la frp kjøre den i grøfta.... Og vi har regnet oss frem til at frp bruker lengre tid på dette enn innvandringen vil gjøre.. Jeg stemmer ikke frp selvsagt, men de som gjør det har dette i bakhodet. Ser den. Men tror partier som SP har ca lik innvandringspolitikk. Men sv og rødt er fryktelig naive her, samt venstre og mdg. Anonymkode: 01942...bcb 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå