AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #1 Skrevet 9. april 2019 En i familien har litt problemer med psyken men er nok ikke helt klar over det selv. Enslig uten barn selv og jeg er så å si den eneste gjenlevene slekting ( ingiftet da) Er samler og kjøper inn mye rart på brukt butikk og loppemarked osv. Mye har personen spart på i flere år. Som kjøpt en vase når min unge var nyfødt for å kunne gi ungene den når konfirmasjon var osv. Til jul fikk vær unge 40 gaver . Fra små pynte ting til store ting som møbler. Jeg prøver å si fra . Har vært snill og jeg har vært nesten frekk og veldig direkte . En unge på 6 år ønsker deg ikke en grønn blomstpotte ( med jord i) selv om det er bilde av en løve på. Osv. Fleste gavene blir enten kastet pga enten mugg eller at de ikke passer( en gjenganger er bestemor klær til jentungen i huset) eller så blir de lagret på loft. Jeg har ikke plass til mere. Men i dag ringte personen og så at i morra kommer jeg meg noen gaver har ikke plass hjemme . Og er jo snart bursdagen til ..... Jeg har bare vinter barn. . Jeg er så lei av å være dumpe plass og at jeg ikke blir hørt. Hvordan skal jeg få slutt på dette. Anonymkode: c4e17...870
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #2 Skrevet 9. april 2019 Dersom du alt har sagt i fra og det fortsatt ikke synker inn så ta i mot, si takk, og kast/doner/gi bort etterpå. Anonymkode: 81d5b...102 9
Juniper Skrevet 9. april 2019 #3 Skrevet 9. april 2019 Enten later du som ingenting og kaster det når personen har gått, eller du setter ned foten, sier nei, er veldig tydelig og trolig fornærmer vedkommende noe heftig. Du må nesten kjenne på det selv hvilken vei du foretrekker. 4
Chizue Skrevet 9. april 2019 #4 Skrevet 9. april 2019 Kan du ikke bare donere bort ting du ikke bruker, eller.... Ha garasjesalg? 2
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #6 Skrevet 9. april 2019 Jeg ville sagt at det holder med to gaver til hvert barn i året (en til bursdag og en til jul) også heller levd med at de får to skikkelig dårlige gaver i året. Anonymkode: 271ff...7c0 8
exictence Skrevet 9. april 2019 #7 Skrevet 9. april 2019 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dersom du alt har sagt i fra og det fortsatt ikke synker inn så ta i mot, si takk, og kast/doner/gi bort etterpå. Anonymkode: 81d5b...102 Det tenker jeg og. Personen sliter med psyken. Si at du har heller ikke plass. At du setter pris på omtanken, men at personen må slutte med å gi gaver. At dere begge ikke gir gaver annet enn e n liten ting på bursdagen til barna (?). Fortsetter personen, si takk, og kast/gi til gjenbruksstasjon. 6
Rotemor Skrevet 9. april 2019 #8 Skrevet 9. april 2019 Ta nå imot og hiv etterpå. Ikke la prinsipper råde. 1
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #9 Skrevet 9. april 2019 Er hun slik som kjøper veldig mye dersom det er mye billig? Altså, er det prisen som får henne til å kjøpe og ikke hva det egentlig er som avgjør? Det er isåfall utrolig irriterende med slike! Bedre å kjøpe noe smådyrt som man faktisk har bruk for, mot å kjøpe masse billig dritt bare fordi det er billig. Anonymkode: 153c9...019
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #10 Skrevet 9. april 2019 kjør det på dynga og se på det som at du gjør henne en tjeneste Anonymkode: 32b48...50d
Gjest månedrømmer Skrevet 9. april 2019 #11 Skrevet 9. april 2019 Har sagt det rett ut at jeg ikke har plass pga forventing at vi oppbevarer det til han kommer å ser de pakke ut. Vi får ikke lov å åpne de før han er til stede jeg har prøvd å nekte å ta i mot og jeg har prøvd å være frekk. Men virker som han ikke vil høre dukker bare opp med nytt. Når mann da har tre unger blir det mye når det er ca 40 gaver til vær. Og han husker hva han har gitt for han spørr etter de vil ha bilde . En gang ville han ha tilbake en ting som han så sto i stua ikke på ungene rom. Men jeg kaster det jeg kan. Synes bare synd på han. Ikke fikk han barn og ingen kone. Helt alene. Men mye er selvforsynt da. Lyst til å bryte med han men har ikke samvittighet til det. Ikke pga gaver. Med at han totalt overkjører og er veldig kontrollerende.
AnonymBruker Skrevet 9. april 2019 #12 Skrevet 9. april 2019 Kansje en mann må si ifra klart til han? kansje han ikke hører på kvinner? Anonymkode: 32b48...50d
exictence Skrevet 10. april 2019 #13 Skrevet 10. april 2019 13 timer siden, månedrømmer skrev: Har sagt det rett ut at jeg ikke har plass pga forventing at vi oppbevarer det til han kommer å ser de pakke ut. Vi får ikke lov å åpne de før han er til stede jeg har prøvd å nekte å ta i mot og jeg har prøvd å være frekk. Men virker som han ikke vil høre dukker bare opp med nytt. Når mann da har tre unger blir det mye når det er ca 40 gaver til vær. Og han husker hva han har gitt for han spørr etter de vil ha bilde . En gang ville han ha tilbake en ting som han så sto i stua ikke på ungene rom. Men jeg kaster det jeg kan. Synes bare synd på han. Ikke fikk han barn og ingen kone. Helt alene. Men mye er selvforsynt da. Lyst til å bryte med han men har ikke samvittighet til det. Ikke pga gaver. Med at han totalt overkjører og er veldig kontrollerende. Jeg forstår. Han er syk. Det nytter ikke å "lære" ham til å forstå. I hvert fall ikke forvent at han skal forstå. Du kan ta imot og si takk, men samtidig si at jeg jan ikke beholde alt jeg har av mine ting eller det jeg får av andre. Dessverre, sånn vil jeg ikke ha det, med å ha for mange ting. Jeg vil at du skal vite at jeg ikke kan belage deg på at jeg tar vare på alt du gir. Du gir så mye. Jeg verken kan eller vil ha det sånn. Du må si ting kort og presist til ham. 1
Juniper Skrevet 11. april 2019 #14 Skrevet 11. april 2019 På 9.4.2019 den 19.07, Gjest månedrømmer skrev: Har sagt det rett ut at jeg ikke har plass pga forventing at vi oppbevarer det til han kommer å ser de pakke ut. Vi får ikke lov å åpne de før han er til stede jeg har prøvd å nekte å ta i mot og jeg har prøvd å være frekk. Men virker som han ikke vil høre dukker bare opp med nytt. Når mann da har tre unger blir det mye når det er ca 40 gaver til vær. Og han husker hva han har gitt for han spørr etter de vil ha bilde . En gang ville han ha tilbake en ting som han så sto i stua ikke på ungene rom. Men jeg kaster det jeg kan. Synes bare synd på han. Ikke fikk han barn og ingen kone. Helt alene. Men mye er selvforsynt da. Lyst til å bryte med han men har ikke samvittighet til det. Ikke pga gaver. Med at han totalt overkjører og er veldig kontrollerende. Han høres jo ikke ut som en OK person. Hva gir det deg å få han så mye opp i dere? Jeg tror jeg ville vært veldig tydelig på at hos oss kaster vi ting vi ikke vil ha, og så kaster man dritten han kommer med. Hvis han spør etter ting, så svarer du bare at det har vi kastet. Tror det er lurt å være nokså konsekvent. I fall du fortsatt leser dette, TS. Da du av en eller annen grunn har sletta deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå