Gå til innhold

Noen har kjøpt noe på playstation gjennom min paypal-konto!

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Oppdaget nå på eposten min at jeg hadde fått 4 eposter der det på hver melding sto at jeg hadde kjøpt noe for 150kr dvs 600kr totalt på playstation gjennom paypal.

Logget inn på paypal kontoen min og der viser det også at det er trekt 150*4 ganger☹

Hva skal jeg gjøre? Har endret passord på paypal.. har ikke mulighet å sjekke om det faktisk er trukket penger på kontoen før ikveld, men dersom det er trekt hvordan får jeg penger tilbake? Kan jeg bevise at jeg ikke har kjøpt noe?☹

Anonymkode: e8906...bf4

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hm, etter å ha sett litt nærmere ser jeg nå på ps4 kontoen under transaskjoner at han har laget en barnekonto som han har ført over 600kr for deretter å ha kjøpt spill for nesten 600kr like etterpå.. jeg skjønner ikke hvorfor og hvordan noen har kunne gjort dette?🤔

Noen med greie på playstation her?

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Oppdaget nå på eposten min at jeg hadde fått 4 eposter der det på hver melding sto at jeg hadde kjøpt noe for 150kr dvs 600kr totalt på playstation gjennom paypal.

Logget inn på paypal kontoen min og der viser det også at det er trekt 150*4 ganger☹

Hva skal jeg gjøre? Har endret passord på paypal.. har ikke mulighet å sjekke om det faktisk er trukket penger på kontoen før ikveld, men dersom det er trekt hvordan får jeg penger tilbake? Kan jeg bevise at jeg ikke har kjøpt noe?☹

Du trenger ikke bevise noe. Dette er sivilsrettslig. 

Du må reklamere på transasksjonene NÅ med en gang. Å vente skader saken din. 

Reklamer først til PayPal, hvis de ikke fikser det reklamerer du til banken din.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Du trenger ikke bevise noe. Dette er sivilsrettslig. 

Du må reklamere på transasksjonene NÅ med en gang. Å vente skader saken din. 

Reklamer først til PayPal, hvis de ikke fikser det reklamerer du til banken din.

Jeg har ikke fått sjekket kontoen min enda da jeg er på jobb, men nå så virker det jo som at han først har overført penger til min playstationkotno bare sånn at han kunne kjøpe spill like etter.. jeg bare skjønner ikke hvorfor han lagde seg en barnebruker på min playstation konto for det?🤔

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke fått sjekket kontoen min enda da jeg er på jobb, men nå så virker det jo som at han først har overført penger til min playstationkotno bare sånn at han kunne kjøpe spill like etter.. jeg bare skjønner ikke hvorfor han lagde seg en barnebruker på min playstation konto for det?🤔

Hvordan kan du endre passord og sjekke trasaksjonene på Paypal uten å ha tilgang til kontoen? Det gir jo absolutt ingen mening.

Om vedkomne har brukt ditt kort eller noen annens er rivende likegyldig, du vil fortsatt måtte betale de 600 når eieren av kortet finner ut at det har blitt misbrukt. Logg inn på PayPal og reklamer med en gang.

Hvordan er du sikker på at de har brukt din PlayStation-konto?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

På eposten jeg fikk sto det "konto er opprettet for barnet ditt". 

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, abrasiveRefraction skrev:

Hvordan kan du endre passord og sjekke trasaksjonene på Paypal uten å ha tilgang til kontoen? Det gir jo absolutt ingen mening.

Om vedkomne har brukt ditt kort eller noen annens er rivende likegyldig, du vil fortsatt måtte betale de 600 når eieren av kortet finner ut at det har blitt misbrukt. Logg inn på PayPal og reklamer med en gang.

Hvordan er du sikker på at de har brukt din PlayStation-konto?

Jeg mente bankkontoen min. Playstation kontoen har jeg tilgang til. Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

På eposten jeg fikk sto det "konto er opprettet for barnet ditt". 

Da må du ta kontakt med Playstation også. 

Er det noen kort knyttet til Paypal? Få dem sperret umiddelbart. 

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg mente bankkontoen min. Playstation kontoen har jeg tilgang til. Skal sjekke når jeg kommer hjem.

Hvilken jobb har du der du ikke kan ringe noen?

Og å koble debitkort til Paypal er noe av det dummeste du kan finne på. Bruk kredittkort, alltid.

AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvilken jobb har du der du ikke kan ringe noen?

Og å koble debitkort til Paypal er noe av det dummeste du kan finne på. Bruk kredittkort, alltid.

Det er trekt 600kr fra bankkontoen :( ringte paypal de kunne ikke refundere. ringte da til sparebanken og de sa at jeg kanskje fikk redundert dersom det ikke var min skyld (er det min skyld at jeg ble svindlet siden jeg hadde paypalkontoen linka til playstationkontoen?)?

måtte uansett vente 2 dager til opplysningene over transaksjonene ble synlig før jeg kunne reklamere sa hun.

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er trekt 600kr fra bankkontoen :( ringte paypal de kunne ikke refundere. ringte da til sparebanken og de sa at jeg kanskje fikk redundert dersom det ikke var min skyld (er det min skyld at jeg ble svindlet siden jeg hadde paypalkontoen linka til playstationkontoen?)?

måtte uansett vente 2 dager til opplysningene over transaksjonene ble synlig før jeg kunne reklamere sa hun.

Hvilket grunnlag opplyste Paypal om?

Har du sperret kortet?

AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, abrasiveRefraction skrev:

Hvilket grunnlag opplyste Paypal om?

Har du sperret kortet?

Husker ikke helt, men det var vel det at det ikke var deres ansvar og de ba meg ringe til banken min (Sparebank1)

Jeg har sperret kortet.

Er vel liten sannsynlighet jeg vil få noe tilbake siden jeg kan jo ikke dokumentere at det ikke er jeg selv som har brukt min egen playstation til å kjøpe disse spillene? Men på den eposten jeg fikk der det sto "takk for handelen" av playstation så står Online-id'en til han som svindlet meg.. han har opprett 2 forskjellige "barnekontoer" og har brukt 2 forskjellige Online-id'er..

Skrevet
22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Husker ikke helt, men det var vel det at det ikke var deres ansvar og de ba meg ringe til banken min (Sparebank1)

Jeg har sperret kortet.

Er vel liten sannsynlighet jeg vil få noe tilbake siden jeg kan jo ikke dokumentere at det ikke er jeg selv som har brukt min egen playstation til å kjøpe disse spillene? Men på den eposten jeg fikk der det sto "takk for handelen" av playstation så står Online-id'en til han som svindlet meg.. han har opprett 2 forskjellige "barnekontoer" og har brukt 2 forskjellige Online-id'er..

Du trenger ikke bevise noe som helst. Du trenger ikke dokumentere noe som helst.

Alt du trenger å gjøre er å reklamere på transaksjonene. Banken må sannsynliggjøre at det er deg.

Men vet du hvordan de fikk tilgang til paypalen eller playstation kontoen?

AnonymBruker
Skrevet

Ja du får tilbake pengene, men du må kontakte kundeservice.

Hadde selv noen uatoriserte trekk på min paypal på mange tusen. Fikk de tilbake, men ble skremt over at noen bare kan trekke penger fra kontoen min. Så slettet kortet rett etterpå. Stoler ikke på paypal lenger.

Anonymkode: 3a6fa...a7f

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er det som har gjort dette da? Sønnen din? Mannen din? Hvis du vet hvem det er så prøv å kreve at vedkommende betaler tilbake. Og slett kortet ditt fra paypal 

Anonymkode: c424d...9a5

Skrevet

Hvorfor skriver du "han" hele tiden? Hvem er denne "han" du mener har laget barnekonto og "han" du mener har ført over penger og så kjøpt spill?

AnonymBruker
Skrevet

Tror du må snakke med han, og ikke la brukernavn og passord slenge rundt.,

Anonymkode: a5bb2...f9c

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Million skrev:

Hvorfor skriver du "han" hele tiden? Hvem er denne "han" du mener har laget barnekonto og "han" du mener har ført over penger og så kjøpt spill?

Brukeren, så klart. Eller tyven. En bruker - en tyv, ergo er begge ordene hankjønn, og de omtaler man med "han". 
Tror man det er et barn som står bak, bruker man "det".

Anonymkode: b7bd4...3fd

AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg forstår dette riktig har du en Playstation-konto der du ha lagt inn PayPal-kontoen din som betalingskort. Det er altså Playstation-kontoen din som er blitt hacket. Da må du ta kontakt med Playstation (Sony) og gi dem beskjed om dette. Du må endre passordet på Playstation-kontoen din også. 

Anonymkode: b2606...024

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, abrasiveRefraction skrev:

Du trenger ikke bevise noe som helst. Du trenger ikke dokumentere noe som helst.

Alt du trenger å gjøre er å reklamere på transaksjonene. Banken må sannsynliggjøre at det er deg.

Men vet du hvordan de fikk tilgang til paypalen eller playstation kontoen?

Ok ja jeg holder på å snakker med dem. 

Jeg må bare innrømme at jeg bruker nesten det samme passordet og epostadresse overalt og ja jeg hadde lagret bankkortet mitt på ps4 slik at jeg ikke trengte å skrive inn passord. My fault. Men angående hvordan noen har fått tak i mitt ps4 epostadresse og passord så er det muligens fordo jeg har brukt åpent nett (var på ferie i london for en 1mnd siden) så mistenker det.

Dere får hele lære av min feil og alltid bruke 2 trinns godskjennelse på ps4 og kjøp og aldri lagre kortet der.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...