Gå til innhold

Hva trenger jeg gjøre for å flytte til Australia?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venn har altid hatt lyst å flytte til Australia i et år før vi skal begynne å studere! Men det norsk ambassade i Australia har alt for mye komplisert informasjon om hvordan å få visa, hva trenger jeg vite, og alt. Jeg lurer på om noen har noe informasjon å tilby om hva vi trenger å gjøre for å flytte dit. 

Anonymkode: 534c5...2d5

AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og en venn har altid hatt lyst å flytte til Australia i et år før vi skal begynne å studere! Men det norsk ambassade i Australia har alt for mye komplisert informasjon om hvordan å få visa, hva trenger jeg vite, og alt. Jeg lurer på om noen har noe informasjon å tilby om hva vi trenger å gjøre for å flytte dit. 

Anonymkode: 534c5...2d5

Den norske ambassaden har ikke noe de skulle ha sagt her. Du må kontakte den australske ambassaden, søke om visum. Vise til at dere har penger som kan dekke oppholdet, eller søke arbeidsvisum, men da må dere ha en jobb før dere ankommer. Det er veldig strengt

Anonymkode: 475ec...376

AnonymBruker
Skrevet

Og husk,

No Bananas in hand luggage 😬

Anonymkode: 9cfa0...493

AnonymBruker
Skrevet

Hvor gamle er dere? Sjekk ut Working Visa. Jeg fikk det innvilget fem timer etter levert søknad elektronisk. Kunne ikke vært enklere. Man må være under 30 tror jeg det er - kanskje aldersgrensa er endret nå, jeg dro dit for åtte år siden. 

Anonymkode: ae7ce...b0a

Gjest Linaria
Skrevet

Hvis det er før dere skal begynne å studere, regner jeg med at dere er under 31. Da kan dere få Working Holiday Visa i ett år. Visumet koster ca. 2 600 kroner (440 AUD) og dere trenger også rundt 30 000 kroner hver på konto (5 000 AUD) for å vise at dere kan forsørge dere selv dersom dere ikke får jobb. Dere må også enten ha returbillett eller penger nok til returbillett. 

Det er også noen andre småregler om at dere ikke kan ha med barn, dere må være friske, uten kriminelt rulleblad og bo i Norge, men dette er absolutt den beste muligheten for dere. Tror dere kan søke om visum på nett.

AnonymBruker
Skrevet

Working Holiday visum er nok det beste alternativet (forutsatt at dere er under 31 og fyller kriteriene). Men det kan være tøft. En kompis av meg hadde sett for seg å være der i et halvt år. Han kom hjem etter tre måneder, da var kontoen tom. Det var så dyrt å bo/leve i storbyene at servitørlønna hans ikke dekket kostnadene og i småbyene der det var billigere å bo/leve var det ikke jobber å få.  

Anonymkode: adc11...ffa

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...